!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SteffenGTV
12

  • Type Alfa: GTV 916, Stelvio Q4 310
  • *
    - Startende Alfist
Dilemma
« Gepost op: 24 februari 2022, 00:05:10 »
Hallo,

Ik vroeg me af of jullie tips hebben om mijn keuze duidelijker te krijgen.

Vorig jaar heb ik mijn zwarte GTV 2.0TS met beige bekleding verkocht. De hoofd reden was dat de staat van de lak niet was zoals ik graag zou willen. Hij verdiende een volledige respray om hem weer mooi te krijgen. Dit zag ik niet zitten. Deze heb ik dus verkocht...

Maar het blijft toch kriebelen. Maar nu weet ik niet waarvoor ik moet gaan. Het betreft puur een hobby auto, niet om technisch/motorisch te sleutelen maar beetje poesten, logootje, interieur, raampjes stellen etc. kleine dingen.

Een phase 1 V6 TB, onverprutst prima onderhouden maar wat hoge kmstand. Gecharmeerd van de Busso (ooit in mijn 166 gehad) maar niet bekend verder met de turbo versie. Maar na een ander gelezen te hebben door de tijd. Lijkt me dit een goede optie. Wellicht ook qua waarde voor de toekomst...

Optie 2/3, phase 2, 2.0TS late versie (2002/2003) met km richting de 2ton origineel NL of een 2.0TS lagere kmstand maar import uit duitsland. De laatste heeft als leuke optie, elektrische stoelen...

De 2.0ts vond ik qua motor voor de GTV prima. Ik heb een Stelvio Q4 met 280pk dus dat is sowieso sneller dan een GTV. Alleen al de rijbeleving voelt zo totaal anders dat t motorvermogen mij niet zo veel uitmaakt. Hoef er niet mee het circuit op, toertocht op zijn tijd is wel leuk.

Kunnen jullie een lichtje schijnen en mening geven over dit dilemma. Hoe meer meningen en ideeën hoe fijner.

Alvast bedankt voor de input.

Groeten
Steffen
Ex Alfa's
33 Imola
155 WB 1.6t.spark
166 super 3.0V6
159 3.2V6 Q4
GTV 2.0TS
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Dilemma
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2022, 18:13:58 »
Als je geen sleutelaar bent, zal ik de V6 turbo laten staan. Het is een schitterende uitvoering (mijn favoriet), maar behoeft extra aandacht in het (met name preventieve) onderhoud. Ik zou dan voor een 2.0TS gaan, phase 2 is naar mijn mening de mooiste. Phase 3 interieur met phase 2 exterieur is ook een mooie optie. Een goed onderhouden TS blok kan prima over de 2 ton, maar dan zou ik toch ook kijken of de drijfstang lagers al niet eens vervangen zijn. Anders dit zeker laten doen.

Suc6!
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8