!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

TheGozd
5

  • Type Alfa: 916 GTV phase 2
  • *
    - Startende Alfist
Ik heb een paar week geleden mijn eerste Alfa: een GTV gekocht.
Omdat er geen afstandsbediening in de sleutel zit, zit er een vrij crappy dingetje bij waar je de sleutel in contact doet en dan de electronica start. Dan druk je op het knopje op de afstandsbediening en dan kan de auto pas starten.
Om eerlijk te zeggen vind ik dit onwijs vervelend en ik vraag mij af of je dit  uit kan zetten, dus dat ik ervoor kan zorgen dat ik de auto kan starten met alleen mijn sleutel?
Op de Imgur link is dat afstandsbediening dingetje te zien ter illustratie.


https://imgur.com/a/1bKgCvr
*

wims
111

  • Type Alfa: 75 TS, 156 V6, Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: hoe kan je externe afstandsbediening uitschakelen om auto te starten
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2022, 09:37:30 »
Heb ook weleens gedoe gehad met de 156 met afstandbedieningen, alarm en zo. Perfect opgelost door kew.nl in Naarden.

groetz, wims
*

TheGozd
5

  • Type Alfa: 916 GTV phase 2
  • *
    - Startende Alfist
Re: hoe kan je externe afstandsbediening uitschakelen om auto te starten
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2022, 14:33:05 »
Dankjewel voor je reactie.
Weet je ook welke batterij in zo'n dingetje gaat? of waar ik een nieuwe kan kopen.

Want ja wat als dit ding opeens leeg is dan heb je geen auto meer.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: hoe kan je externe afstandsbediening uitschakelen om auto te starten
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2022, 14:52:24 »
Dankjewel voor je reactie.
Weet je ook welke batterij in zo'n dingetje gaat? of waar ik een nieuwe kan kopen.

Want ja wat als dit ding opeens leeg is dan heb je geen auto meer.

Denk dat je daar alleen achter komt door je bestaande afstandbediening open te maken, want het ziet er niet uit als standaard Alfa ;)
Meestal zit er in die dingen een Lithium knoopcel zoals 2025 of 2032, maar zoals gezegd, zeker weet je het alleen door te controleren
Gok dat het een aftemarket alarm/startblokkering is
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: hoe kan je externe afstandsbediening uitschakelen om auto te starten
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2022, 07:29:12 »
Dit is een aftermarket start onderbreking, of onderdeel van een aftermarket alarm systeem?
Zeker geen originele optie in deze hoedanigheid.

Je zou kunnen overwegen of daar nieuwe ab's bij te krijgen zijn bij een expert op dat gebied of dat zij het systeem kunnen verwijderen en in originele staat brengen.

Of als je handig bent en tijd hebt, doe je dat zelf, als het onderdeel is geweest van een compleet alarm systeem, ben je wel even bezig. Want dan zijn  er heel veel draden die je weer op de originele manier aan moet sluiten, voordat je auto het weer doet.
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6