!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

e90330
6

  • Type Alfa: 916
  • *
    - Startende Alfist
Motor eruit halen
« Gepost op: 6 februari 2023, 16:32:31 »
Volgens wat ik lees zijn de meningen verdeeld, langs onder of boven. Ik zou langs boven verkiezen omdat ik geen brug heb, maar is er ergens een 'handleiding'/video waar de stappen uitgelegd worden? Ik zou trial and error willen vermijden als het kan. En weet er ook toevallig iemand of een motor van een '97 plug and play ene van '96 kan vervangen? Ik geloof dat er kleine verschillen mogelijk zijn maar ben niet op de hoogte in hoeverre deze uitwisselbaar zijn.
Bedankt
*

155nvjr
46

  • Type Alfa: 155 WB V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motor eruit halen
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2023, 20:58:32 »
Volgen mij is bovenlangs of van onder, de enige twee opties .
Maak niet uit welke je kiest, alles rondom moet los. Voordeel van bovenlangs, hoef je de subframe niet weg te halen.
Bovenlangs, is makkelijker met motorkap eraf.
Jij geef niet aan van wat voor motor het gaat, maar ik vermoed een 16v TS. In principe, als het dezelfde uitvoering, qua motor inhoud, moet het allemaal hetzelfde zijn. 96 en 97, zal beide fase 1, zo uitwisselbaar, zonder aanpassingen.
Je kan de motor wissel makkelijker maken voor jezelf, door iemand in jou omgeving, met ervaring, te vragen om je te helpen.
Succes.