!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

pkalfisti
7

  • Type Alfa: GTA SW
  • *
    - Startende Alfist
Spider kapproblemen 916
« Gepost op: 23 mei 2022, 19:58:24 »
Goedenavond,

Ten einde raad....Blijvende problemen met de elektrische kap. Alle cylinders zijn gereviseerd, maar als de cylinder contact maakt, stopt het systeem. Wat kan het zijn. Hij moet opnieuw -denk ik- worden uitgelezen (Omgeving Rotterdam graag)
Kan het ook het aansturen van het ventielenblok zijn (dit werd ook als mogelijke reden aangevoerd), maar tot op heden weet niemand het (ik hou de namen van de garages maar even apart, wil niemand in verlegenheid brengen) Loop er leeg op....
Wie oh wie, heeft de gouden tip of kan mij/ons helpen! De Spider is in bijna concours staat, maar weigert functioneel de kap electronisch aan te sturen. Hij blijft hangen, iedere keer op hetzelfde punt als wij hem willen sluiten. Lees graag de aanbevelingen! Avondgroet, Paul
*

Floor
140

  • Type Alfa: Spider 916
  • ***
    - Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2022, 21:26:17 »
Hallo Paul,
Heb je al contact gehad net Hame in Rotterdam? Anders wellicht cabrio care in Naarden. De gouden tip heb ik niet voor je.....
*

pkalfisti
7

  • Type Alfa: GTA SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2022, 22:28:31 »
Dag . Floor, nee - die ken ik niet. Waar zitten zij? Naarden ken ik wel, maar dat is niet echt naast de deur voor mij.
Sowieso dank voor je tips!
Avond groet, Paul
*

pkalfisti
7

  • Type Alfa: GTA SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2022, 23:10:01 »
Inmiddels (uiteraard) gevonden. Zitten dus 'op' Rotterdam-Zuid. Ga ze bellen. Thx voor de tip!
Avondgroet, Paul
*

Floor
140

  • Type Alfa: Spider 916
  • ***
    - Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2022, 23:17:06 »
Succes Paul, hopelijk kunnen zij je verder helpen.
*

pkalfisti
7

  • Type Alfa: GTA SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2022, 15:39:33 »
.er staat een afspraak ingepland, helaas duurt het nog even - mid juni.
*

Rene59
6

  • Type Alfa: Spider 916/giulia sprint
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2022, 14:58:36 »
Hi het is al even gelden maar is jouw probleem opgelost

Ik had net zoiets bij mijn kap bij het sluiten van de 5 de arch dat de achterruit naar beneden gaat om te vergrendelen bleef hij steeds op 45 graden steken
Ik heb de microswitches van de kap vergrendeling ingespoten met contact spray en alles deed het weer
Die scwitches zitten vast aan de unit en kan je moeilijk los vervangen
*

pkalfisti
7

  • Type Alfa: GTA SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2022, 18:36:35 »
Dank voor de tip! Want (helaas) is het bij mij nog niet gerepareerd! Ben benieuwd - we gaan er het weekend mee aan de slag. Dank nogmaals.
*

Rene59
6

  • Type Alfa: Spider 916/giulia sprint
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spider kapproblemen 916
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2022, 19:45:03 »
Ik heb even een afbeelding erbij gedaan het zijn de 2 zwarte blokjes dat lijkt me duidelijk
In principe vloeistof dicht  maar als je onder de metalen clip veel contact spray spuit trekt het er wel in