!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Storing ruitenwissers
« Gepost op: 5 mei 2023, 15:40:56 »
Hallo allemaal,

Vanmiddag vol goede moed ff toeren met de cabrio, onderweg paar spetters dus besloten om de kap weer te sluiten. bleek een flinke (lange) stortbui te worden. Ruitenwisser aan en wat opviel is dat ze niet gelijk gingen de interval werkte helemaal niet, na een poosje stopte de ruitenwissers ergens midden op de ruit, de wisser aan de bestuurderszijde een stuk buiten de ruit. Ik heb deze auto nog niet zo lang en heb alleen met mooi weer gereden, van mijn vorige weet ik dat ik ook een keer een rare beweging heb gezien van de wissers. Ik heb dus het idee dat het vaker voorkomt bij de 916. Iemand tips en/of tools wat het kan zijn?

Alvast dank voor jullie reactie(s)
Mvg Theo.
*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: Storing ruitenwissers
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2023, 17:24:14 »
Het komt vaker voor.

Oxidatie op de contacten, na lang niet gebruiken.

Ik had het vorig jaar ook, nadat ik hem een aardig poosje door aanwezige regenval aan had gehad, deed hij het daarna ook op de interval stand weer zonder problemen.

Als het op de lange termijn blijft.. ik meen dat er ergens een interval relais /ding kastje zit bij de zekering kast naast het stuur. Om zeker te zijn zou ik de service handleiding erop naslaan.
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Storing ruitenwissers
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2023, 10:42:05 »
Top, dank voor de info
*

tojasoft
6

  • Type Alfa: spider 916 & giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Storing ruitenwissers
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2023, 21:00:28 »
ook probleem gehad van ruitenwisser die spontaan stopte en even later weer werkte.
na lang zoeken en hele schema en componenten controleren in het electrisch circuit bleek  de oorzaak een losse soldering te zijn op het printplaatje dat zich in de ruitenwisser motor zelf bevind.
draad zat zichtbaar los in de soldering en na opnieuw door solderen weer helemaal o.k.!