Dealer heeft alles minutieus onderzocht, maar kan nu alleen maar het onderstaande concluderen:
1- dat de zomervelgen (i.o.v. de dealer zelf) bij een velgenbedrijf antraciet
zwart gespoten zijn, en deze niet op de pasvlakken en conische rand schoongeslepen hebben
2 - hierdoor de velgen niet centraal op de wielasflens kunnen hebben gezeten
3 - dat bij de indertijd gemonteerde nieuwe banden op zo'n passing niet direct een trilling hoeft door te geven
4 - het vervolgens na wisseling van winterbanden bij 70km/h lijkt of de achterlagers versleten zijn, maar boven de 90km/h weer in orde

5 - dat de banden ook nog wat langer dan 2 mnd. in de showroom op <2 bar stilgestaan hebben
6 - bij het wisselen van de winter naar zomervelgen de voorbanden naar achter verhuizen en zo anders op de assen kunnen centreren
Dealer heeft zijn stinkende best gedaan en o.a. alle wielpasvlakken geslepen, asflenzen gereinigd (zat ook veel lak op afgedrukt) wielen gebalanceerd, van achter naar voren verwisseld en uiteindelijk bij monteren van mijn wintervelgset/banden moeten concluderen dat de zomer-"zero's" al te ver vervormd zijn om nog te gebruiken en heeft aangeboden om nieuwe banden te gaan monteren........ grateloos!

en ik heb aangeven GEEN Pirelli's meer te wensen.
Dus volgende week woensdag hoop ik met een trillingen en rammelvrije Juul rond te mogen rijden!
wordt vervolgd..