!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Hoi,
Ik wil even mij 1e ervaring met mijn wireless Android Auto melden.
Ik  ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een (bijna) nieuwe Alfa Romeo Stelvio AWD Veloce MY2021.
Hiervoor had ik een Alfa Romeo Giulia Super en wat mij op is gevallen is dat de het automatisch schakelen tussen dag en nachtlicht van de navigatie bij de Stelvio erg problematisch is. Hij staat bijna altijd op nachtstand, ook bij zonnig weer. En ik vindt de nachtstand erg moeilijk te lezen, zeker bij de navigatie. Helaas valt er niets aan te doen, althans dat is wat ik op een aantal fora heb gelezen en ook controle bij Wim Prins heeft niets opgeleverd.
Daarom had ik mijn Samsung telefoon vaak bedraad aangesloten. Is prima, maar ik miste wat, nl het gemak van niets doen ;-)

Ik heb daarom een AA Wireless gekocht. Ik heb zitten twijfelen tussen deze en de Carsifi, maar heb vanwege 1 positief bericht wat ik kon vinden over een AAwireless met een Stelvio toch voor deze gekozen.
Ik rij er nu ongeveer een week mee en wil toch mijn (positieve) ervaring delen. Het werkt nl. erg goed. Als eerts emoet je eenmalig de unit koppelen via de app. Dit ging soepel, maar moest wel eerst even mijn Adguard app  uitzetten omdat een vpn verbinding bij het opzetten een probleem opleverde. Daarna is de verbinding direct tot stand gekomen.
Als ik nu in mijn auto stap wordt er vrij snel een verbinding gemaakt. Duurt ongeveer 30 seconden en dat is net de tijd die ik nodig heb om de straat uit te rijden.
Sinds vandaag (zaterdag 11-02) heb ik ook de nieuwe look van Android Auto, wat het eigenlijk alleen maar beter maakt. Op de foto heb ik Flitsmeister en Spotify op 1 scherm.
Wel merk ik dat op bepaalde plekken het geheel wegvalt. Ik weet ook precies waar, maar waardoor is mij nog niet helemaal duidelijk. Wellicht dat bebouwing ermee te maken heeft.
Maar met DAB+ heb ik dit verschijnsel ook wel eens, weliswaar op andere plekken.

Kortom, ik ben er blij mee, want ik heb nu altijd een daglicht scherm. De telefoon wordt wel wat warm en het kost ook wel wat van je batterij, maar deze wordt toch draadloos opgeladen op het oplaadplateau.
Het AAwireless kastje is zo klein dat deze makkelijk in je middenconsole aan de zijkant geplakt kan worden.

Enig nadeel is de prijs. Bijna € 100,00 voor het device en verzendkosten.




*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2023, 18:07:54 »
Heb mijn telefoon in een draadloos laden houder zitten op de ventilatie.
Dus in de zomer word hij goed gekoeld, alleen in de winter alsnog aardig warm.

De nieuwe interface is fijn ja, eindelijk volledig scherm.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2023, 18:21:05 »
Hiervoor had ik een Alfa Romeo Giulia Super en wat mij op is gevallen is dat de het automatisch schakelen tussen dag en nachtlicht van de navigatie bij de Stelvio erg problematisch is.
Ik heb dit bij mijn Stelvio uit 2017 vorig jaar ofzo ook eens plotseling een tijdje gehad. Na wat gezoek bleek ik toch een setting anders te hebben staan dan ik dacht. Na die weer te hebben omgezet werkte het weer als vanouds. Maar ben even kwijt wat het ook alweer was. Mocht het mee weer te binnen schieten dan laat ik het weten.

Hoe heb je de instelling van je buiten verlichting staan? Op automatisch? Want volgens mij loopt het daar in principe mee mee: Buitenverlichting aan = navigatie nachtmodus, buitenverlichting uit = navigatie in dagmodus. Misschien heb je de sensor voor de koplampen op heel gevoelig staan? Waardoor die al heel snel aan gaan en dus ook je navigatie in nachtmodus. 

*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2023, 19:50:52 »
Hiervoor had ik een Alfa Romeo Giulia Super en wat mij op is gevallen is dat de het automatisch schakelen tussen dag en nachtlicht van de navigatie bij de Stelvio erg problematisch is.

Ik had in 2018 met mijn (nieuwe) Stelvio ook problemen met de dag- en nachtstand. Op willekeurige momenten met dimlicht aan schoot het scherm in de nachtstand zonder dat daar een reden voor was. De dealer waar ik de auto gekocht had haalde zijn schouders op en zei dat ik dan maar niet met dimlicht moest rijden (waar gebeurd).... een andere Alfa Romeo dealer heeft de licht sensor vervangen die midden bovenaan de voorruit zit en het probleem was opgelost.... zo zie je maar... de ene dealer is de andere niet...
Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2023, 13:13:58 »
Hiervoor had ik een Alfa Romeo Giulia Super en wat mij op is gevallen is dat de het automatisch schakelen tussen dag en nachtlicht van de navigatie bij de Stelvio erg problematisch is.
Hoe heb je de instelling van je buiten verlichting staan? Op automatisch? Want volgens mij loopt het daar in principe mee mee: Buitenverlichting aan = navigatie nachtmodus, buitenverlichting uit = navigatie in dagmodus. Misschien heb je de sensor voor de koplampen op heel gevoelig staan? Waardoor die al heel snel aan gaan en dus ook je navigatie in nachtmodus.

Het is inderdaad waar wat je zegt. Ik heb altijd volledige verlichting aan en dan is het inderdaad bijna altijd nachtmodus. Zodra ik omschakel naar dagverlichting gaat het scherm direct over naar dagmodus. Nooit geweten.
*

bluebird
89

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2023, 17:42:07 »
Hier ook recent een AAwireless voor mijn 2018 Stelvio gekocht. Ik hoopte na de coolwalk update dan ook AA fullscreen te krijgen. Dat us helaas niet zo, naar verluid ligt dat aan Alfa Romeo.
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2023, 13:52:59 »
Hier ook recent een AAwireless voor mijn 2018 Stelvio gekocht. Ik hoopte na de coolwalk update dan ook AA fullscreen te krijgen. Dat us helaas niet zo, naar verluid ligt dat aan Alfa Romeo.

De coolwalk update word beetje bij beetje vrijgegeven op verschillende telefoons.

Zo had mijn Samsung S10e van de zaak het al sinds 1,5 week. Mijn eigen S21 pas sinds afgelopen vrijdag.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2023, 15:35:48 »
Hier ook recent een AAwireless voor mijn 2018 Stelvio gekocht. Ik hoopte na de coolwalk update dan ook AA fullscreen te krijgen. Dat us helaas niet zo, naar verluid ligt dat aan Alfa Romeo.
In mijn Giulia had ik ook geen volledige scherm met Android Auto. Zal dus waarschijnlijk aan het entertainment systeem liggen. Ik heb nu de Stelvio (MY2021) met verbeterd systeem (o.a. touchscreen) en daar had ik wel over de hele breedte Android Auto (bedraad en nog met de oude UI van Google).
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2023, 16:58:07 »
Hier ook recent een AAwireless voor mijn 2018 Stelvio gekocht. Ik hoopte na de coolwalk update dan ook AA fullscreen te krijgen. Dat us helaas niet zo, naar verluid ligt dat aan Alfa Romeo.

Een wireless receiver kopen die via Apple Carplay verbinding maakt. Maakt je Android Auto ook fullscreen. Er zijn er een aantal die dat doen, maar ik heb nog geen goed beeld over welke het meest geschikt is.
Ik had er via Bol.com 1 gekocht die het logo wel deed verdwijnen, maar het scherm slechts centreerde in het midden en bediening onmogelijk maakte. Die is dus retour, maar ik ben heel benieuwd (want ze zijn er), welke je wel moet hebben om fullscreen Android Auto te krijgen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

bluebird
89

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Alfa Romeo Stelvio Veloce MY2021 met Android Auto en AAwireless - 1e ervaring
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2023, 18:18:10 »
Oh, dat klinkt interessant. Hoor graag welke het is geworden.
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)