!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ChrisVer
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Bijrijders stoel wil niet naar voor of achter
« Gepost op: 4 januari 2022, 20:07:30 »
In het weekend hadden we een etentje bij vrienden, waar de nodige drankjes waren genuttigd, vrouw lief was zo lief dat ze wilde rijden dus ik mocht eens plaats nemen op de bijrijders stoel van mijn Bella.
Nu wilde ik de stoel wat naar achteren zetten maar tot mijn verbazing werkte dit niet. naar boven en naar beneden ging prima.
Volgende dag zal ik er even naar kijken wat het probleem is. Tot mijn verbazing deed de stoel het toen wel. Ik begon toch wel zeer aan mij zelf te twijfelen of ik echt niet te veel had gedronken ;)  Ik dacht oké probleem opgelost. Nu zal ik gister weer de stoel naar voren zetten, dochterlief wilde even voorin deed hij het weer niet, en nee deze keer had ik geen drankjes op. Auto uit en aan toen deed hij het weer, ja ja wonderen zijn de wereld nog niet uit. Heeft iemand hier ervaring mee wat dit kan zijn?
Stoelen zijn Veloce stoelen die elektrisch verstelbaar zijn in 8 manieren.
*

HeMaN
140

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Bijrijders stoel wil niet naar voor of achter
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2022, 08:03:33 »
was dit verstellen direct na het starten?
kan mij herinneren/gemerkt dat dit alleen de eerste minuten kan (bijrijders kant).
bestuurders kant kan ik wel altijd verstellen
... Italiaanse logica :D
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

ChrisVer
5

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bijrijders stoel wil niet naar voor of achter
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2022, 09:33:30 »
De eerste keer was na een tijdje.
Alleen de laatste keer was meteen bij het starten, aan uit en dan doet hij het wel weer.
Kan natuurlijk een alfa charme zijn he ;)
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Bijrijders stoel wil niet naar voor of achter
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2022, 13:49:58 »
Aan de passagierskant zitten wat aanvullende veiligheidssystemen. Bijvoorbeeld om een kinderstoeltje te plaatsen en de airbag te deactiveren.
Ik kan me voorstellen dat het wel/niet naar voren/achter kunnen doen van de stoel daarom daar wat extra restricties heeft. Al kan ik in jouw verhaal niet direct een logisch patroon ontdekken.

Misschien heeft het te maken met gordel al om of nog niet, of is het systeem nog even bezig met het uitvragen van de status van de verschillende systemen zoals airbag.