!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Burhan İzgi
3

  • Type Alfa: Guilia 2.2 jtd 2017
  • *
    - Startende Alfist
Displayglas infotainment barsten/scheuren
« Gepost op: 14 januari 2024, 15:02:20 »
Wie heeft ook spontaan barsten/scheuren op de infotainment beeldscherm.. En wat kost het om deze te vervangen
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Displayglas infotainment barsten/scheuren
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2024, 10:55:49 »
Ik heb in 2021 voor rond de EUR 300 een tweedehands display aangeschaft via A37. Deze was van goede kwaliteit. Voor de aankoop hebben ze het display op crazing gecontroleerd.

Inbouw heb ik zelf gedaan. Dat was wel een behoorlijke klus, maar zeker niet onmogelijk. Het moeilijkste is om het sierstuk aan de passagierskant uit het dashboard te krijgen omdat daarachter een schroef van het display zit. Display is gewoon plug-and-play, dus dat was gemakkelijk om aan te sluiten. Daarna alles weer terug inbouwen en klaar.

Tot op heden is dit scherm barst en scheurvrij.
*

ronnydeb
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Displayglas infotainment barsten/scheuren
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2024, 23:10:02 »
Ik heb er ook aandacht aan besteedt hier op het forum.
Bij mijn Giulia begon het bij een kilometerstand van 33000 binnen de garantie termijn als stipje (krasje) binnen een jaar als een olievlek uitgebreid over aantal plekken over het display.
Via de Fiat/ Alfa garage in Woerden gemeld bij Stellantis, dacht ik dat zij werk van hadden gemaakt.
Net over de garantie periode kreeg ik telefonisch door dat zij het niet gemeld hebben na intern overleg.
Omdat de Giulia niet bij hen in onderhoud was en een aantal uren werk was om het te vervangen!
Een (gemodificeerde)  display (156144935 UCONNECT TOUCH 8.4) kost rond de 1200 EUR inclusief btw.
Op de sloop of eBay wordt het ook aangeboden, maar uit dezelfde productie serie denk ik meestal zonder werkend.

*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Displayglas infotainment barsten/scheuren
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2024, 23:17:25 »
Als jij binnen de garantietermijn dit euvel gemeld hebt zou ik toch maar iets meer de hakken in het zand zetten en naar een nieuw scherm vragen. Dit is gewoon niet iets dat mag voorkomen bij een auto in deze klasse toch...
*

ronnydeb
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Displayglas infotainment barsten/scheuren
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2024, 23:57:28 »
Klopt, bij mijn 159 sedan (bouwjaar 2006) vloog de daklijst eraf bij 180 km/h. en de vacuümpomp zweette werd na een telefoontje opgelost in de fabrieksgarantie en de trillende zijspiegels automatisch meegenomen bij reparatie.
Tegenwoordig moet je hemel en aarde bewegen om het aan te kaarten.  Omdat het niet direct te zien was werd het in hold gezet door receptie van Auto Winkel in Woerden. Bij tweede bezoek hebben ze een monteur erop gezet alleen maar foto's te nemen en zou bij de importeur neergelegd worden.
Tot heden is er niets opgelost en Auto Winkel heeft het met aannames afgedaan.
Omdat ik het niet kan weerleggen naar Stellantis toe dat het in de garantie periode het zich heeft voorgedaan kunnen ze niets voor mij betekenen.
Behalve dat ik op eigen kosten het kan laten repareren bij een officiële Alfa Romeo dealer.
*

ronnydeb
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Displayglas infotainment barsten/scheuren
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2024, 15:45:44 »
Display inmiddels op eigenkosten vervangen.
Met het oude scherm heb ik een andere Giulia rijder bli gemaakt via marktplaats.