!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jeronymuz
49

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Hemelbekleding
« Gepost op: 22 juni 2021, 15:53:46 »
Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hemelbekleding bij een Giulia? Dan bedoel ik prijstechnisch etc. Mijn panoramadak is kapot en als de hemel dan toch los moet dan maar meteen zwart laten maken misschien. Iets wat toch al op het lijstje staat.

Hoor graag of er iemand ervaringen mee heeft?
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Hemelbekleding
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2021, 02:42:38 »
Wat is er met je dak gebeurd?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jeronymuz
49

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Hemelbekleding
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2021, 09:31:54 »
Hij gaat aan één kant niet meer helemaal dicht. De drive tube is kapot. Dus dat wordt weer een hele operatie!
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Hemelbekleding
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2021, 15:02:08 »
Hij gaat aan één kant niet meer helemaal dicht. De drive tube is kapot. Dus dat wordt weer een hele operatie!
Ik had laatst ook een 'storing' met het dak. Dak stond open, maar de zon scheen direct naar binnen. Dak dicht gedaan, maar bleef schijnbaar iets openstaan (merkte ik aan meer geluid om me heen). Daarna ging dak niet meer open of dicht. Aangezien ik in de stad in druk verkeer reed, kon ik er verder niet te veel aandacht aan besteden. Eenmaal op de snelweg nogmaals geprobeerd dak te open en zo waar het dak schoof weer open. Gelijk weer dicht gedaan en sloot toen mooi af. Daarna geen probleem meer ervaren.

Dak is al een keer bij vorige eigenaar onder garantie vervangen, dus ik hoop dat het hierbij blijft. Maar mocht het dan toch vervangen moeten worden, dan zou ik ook heel  graag zwarte hemelbekleding willen hebben. Dat oogt van binnen zoveel mooier.
*

jeronymuz
49

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Hemelbekleding
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2021, 09:16:08 »
Het weer gefixt. De hemel hoefde er niet af, dus die bekleding blijft nog even op het lijstje staan.
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Hemelbekleding
« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2021, 11:07:59 »
Volgens mij blijft dat lang op je lijstje staan, want alle onderdelen vervangen voor nieuwe zwarte exemplaren lijkt me een zeer dure grap worden, tenzij je het uit een sloopauto kan halen (maar die zullen nog zeer schaars zijn).

Beetje hetzelfde als proberen Veloce stoelen achteraf in te bouwen. Heb dat een tijdje overwogen toen ik nog op zoek was naar een Giulia, maar aangezien dat een mission impossible bleek te zijn langer gezocht naar een betaalbare Veloce versie. Helaas wel met grijze hemelbekleding . Ik geloof dat de zwarte hemelbekleding i.c.m. panoramadak in eerste instantie niet eens mogelijk was en pas later als optie is geintroduceerd.