!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #60 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:29:34 »
De dashcam is aangesloten, was zo gebeurd, ongveeer 15 minuten werk.

Alleen krijg ik nu de cam niet verbonden met de Roadcam app, gsm verbind wel met de wifi van de cam maar connect niet met de app.
Iemand mischien nog tips?
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #61 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:35:42 »
De dashcam is aangesloten, was zo gebeurd, ongveeer 15 minuten werk.

Alleen krijg ik nu de cam niet verbonden met de Roadcam app, gsm verbind wel met de wifi van de cam maar connect niet met de app.
Iemand mischien nog tips?
raar, misschien even netwerk verbinding even weg gooien op de telefoon en opnieuw proberen? Of met een andere telefoon proberen? Anders even de dashcam resetten. Weet niet of er een reset knop op zit, zo ja die een 10 seconden ingedrukt houden met contact aan. Heb je de app gebruikt die hun in de manual ook hebben staan? Zodra je verbinding hebt ook meteen wifi naam en wachtwoord wijzigen van de dashcam, voordat andere slimmeriken ermee verbinden.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #62 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:25:13 »
De dashcam is aangesloten, was zo gebeurd, ongveeer 15 minuten werk.

Alleen krijg ik nu de cam niet verbonden met de Roadcam app, gsm verbind wel met de wifi van de cam maar connect niet met de app.
Iemand mischien nog tips?
raar, misschien even netwerk verbinding even weg gooien op de telefoon en opnieuw proberen? Of met een andere telefoon proberen? Anders even de dashcam resetten. Weet niet of er een reset knop op zit, zo ja die een 10 seconden ingedrukt houden met contact aan. Heb je de app gebruikt die hun in de manual ook hebben staan? Zodra je verbinding hebt ook meteen wifi naam en wachtwoord wijzigen van de dashcam, voordat andere slimmeriken ermee verbinden.

Bedankt voor de tips Rohit. Nadat ik het WiFi signaal van de Eng- module had verwijderd is het gelukt. Sd kaart geformatteerd en nu lijkt het te werken.
Het leek wel of de 2 modules elkaars verbinding steeds verstoorden. Ik neem aan dat hij nu automatisch elke keer bij het rijden begint op te nemen?

*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #63 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:57:49 »
De dashcam is aangesloten, was zo gebeurd, ongveeer 15 minuten werk.

Alleen krijg ik nu de cam niet verbonden met de Roadcam app, gsm verbind wel met de wifi van de cam maar connect niet met de app.
Iemand mischien nog tips?
raar, misschien even netwerk verbinding even weg gooien op de telefoon en opnieuw proberen? Of met een andere telefoon proberen? Anders even de dashcam resetten. Weet niet of er een reset knop op zit, zo ja die een 10 seconden ingedrukt houden met contact aan. Heb je de app gebruikt die hun in de manual ook hebben staan? Zodra je verbinding hebt ook meteen wifi naam en wachtwoord wijzigen van de dashcam, voordat andere slimmeriken ermee verbinden.

Bedankt voor de tips Rohit. Nadat ik het WiFi signaal van de Eng- module had verwijderd is het gelukt. Sd kaart geformatteerd en nu lijkt het te werken.
Het leek wel of de 2 modules elkaars verbinding steeds verstoorden. Ik neem aan dat hij nu automatisch elke keer bij het rijden begint op te nemen?


nice! Ja hij begint vanzelf met opnemen. De wifi verbinding op je telefoon instellen op handmatig anders heb je steeds geen internet op je telefoon in de auto.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #64 Gepost op: 16 december 2021, 07:50:07 »
Ik ga er ook eentje bestellen denk ik. Deze is voor zover ik kon vinden het scherpst geprijsd.

€175 voor de 4K variant met kabletjes en ondersteunint van 256gb SD kaart

https://a.aliexpress.com/_uzubAM
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #65 Gepost op: 16 december 2021, 08:05:43 »
Ik heb hem bij deze verkoper gekocht.

€ 158,48  47% Off | 4K 2160P Eenvoudig Te Installeren Auto Dvr Wifi Video Recorder Dash Cam Camera Voor Alfa Romeo Stelvio Giulia 952 949 2014-2019 2020 2021
https://a.aliexpress.com/_m0RPAoU
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #66 Gepost op: 16 december 2021, 11:13:13 »
Ik heb hem bij deze verkoper gekocht.

€ 158,48  47% Off | 4K 2160P Eenvoudig Te Installeren Auto Dvr Wifi Video Recorder Dash Cam Camera Voor Alfa Romeo Stelvio Giulia 952 949 2014-2019 2020 2021
https://a.aliexpress.com/_m0RPAoU
Komt de mijne ook vandaan.
*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #67 Gepost op: 16 december 2021, 18:48:01 »
Ik heb zelf al bijna 2 jaar de Garmin Dashcam mini. Superklein omdat hij geen display heeft. Onzichtbaar achter de spiegel geplaatst. Geen action cam kwaliteit maar doet vooralsnog prima zijn werk.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #68 Gepost op: 16 december 2021, 19:25:25 »
Ik heb zelf al bijna 2 jaar de Garmin Dashcam mini. Superklein omdat hij geen display heeft. Onzichtbaar achter de spiegel geplaatst. Geen action cam kwaliteit maar doet vooralsnog prima zijn werk.
ik ben al 11 maanden echt blij met deze, je ziet er niks van en werkt echt perfect. Hijs wat duurder dan een ander maar goed. Hopelijk blijft die nog lang werken..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

HeMaN
140

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #69 Gepost op: 18 december 2021, 19:33:27 »
Ik heb hem bij deze verkoper gekocht.

€ 158,48  47% Off | 4K 2160P Eenvoudig Te Installeren Auto Dvr Wifi Video Recorder Dash Cam Camera Voor Alfa Romeo Stelvio Giulia 952 949 2014-2019 2020 2021
https://a.aliexpress.com/_m0RPAoU

pff, nu zonder sd card al over de 210 euro ... :(
dan nog maar even zonder of toch de losse dashcam plaatsen die nu rondslingert in de rommeldoos
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo Stelvio Savali StormTrooper
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #70 Gepost op: 18 december 2021, 19:46:54 »
Ik heb hem bij deze verkoper gekocht.

€ 158,48  47% Off | 4K 2160P Eenvoudig Te Installeren Auto Dvr Wifi Video Recorder Dash Cam Camera Voor Alfa Romeo Stelvio Giulia 952 949 2014-2019 2020 2021
https://a.aliexpress.com/_m0RPAoU

pff, nu zonder sd card al over de 210 euro ... :(
dan nog maar even zonder of toch de losse dashcam plaatsen die nu rondslingert in de rommeldoos

https://shop.eng-custom.com/it/prodotto/alfa-romeo-stelvio-2016-2020-dashcam14
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #71 Gepost op: 31 januari 2022, 17:44:14 »
Citaat
pasvorm is perfect! dat klepje is zo omdat er een clipje is afgebroken, dat heb ik ook. Dus ben er voorzichtig mee als je die loshaalt! Ik moet nog een nieuwe scoren. Maar de pasvorm is echt super, alsof het origineel is.

Aj, goed om te weten. Daarom ben ik altijd een beetje terughoudend met dit soort klussen. In principe eenvoudig te doen, maar doordat alles tegenwoordig is vastgeklikt blijft kans op breken aanwezig. Wil nog steeds een ander display installeren, maar hiervoor moet de kunststof trim aan de bijrijderskant van het dashboard verwijderd worden (om bij een schroef te komen) en deze zit ook vast geklikt en die wil ik liever niet beschadigen.
Doe het snel nu het nog aangenaam weer is. tip: zet je verwarming in de auto even op 30 graden ofzo, zo kan het plastic iets zachter zijn. Of even 5min fohn erop houden en dan losklikken. Ik had de plug and play versie 170 dollar dacht ik, 15min installatie tijd.




Ik heb de kap los, maar voor mij is niet duidelijk welke kabel ik moet gebruiken voor aansluiten en waarop ik die moet aansluiten. Ik heb 2 kabels meegekregen, zie foto. Welke gebruiken, en waarop aansluiten??
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #72 Gepost op: 31 januari 2022, 17:55:41 »
Je moet de lichtunit in het hemel losmaken. Zat bij mij wel erg strak vastgeklikt, maar met de juiste spatels is dat goed te doen. Daar zit een kabel aan die je moet lost pluggen. De nieuwe kabel ertussen (geen idee welke van de 2; ik had er maar 1). De kabel van de dashcam door een opening bij de spiegel wurmen en naar het gat van de lichtunit leiden en aansluiten. Lichtunit met extra kabel terugplaatsen, nieuwe kap met webcam vastklikken en klaar ben je. Zo was het, maar wel uit mijn hoofd.
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #73 Gepost op: 31 januari 2022, 17:57:46 »
Je moet de lichtunit in het hemel losmaken. Zat bij mij wel erg strak vastgeklikt, maar met de juiste spatels is dat goed te doen. Daar zit een kabel aan die je moet lost pluggen. De nieuwe kabel ertussen (geen idee welke van de 2; ik had er maar 1). De kabel van de dashcam door een opening bij de spiegel wurmen en naar het gat van de lichtunit leiden en aansluiten. Lichtunit met extra kabel terugplaatsen, nieuwe kap met webcam vastklikken en klaar ben je. Zo was het, maar wel uit mijn hoofd.

Het is mij ook niet gelukt om de lichtunit eruit te krijgen met de meegeleverde spatel. Wat heb jij gebruikt?
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #74 Gepost op: 31 januari 2022, 18:47:11 »
Ik had zelf nog wat andere spatels (ongeveer hetzelfde als wat erbij zat) en vervolgens met twee spatels tegelijk aan beide zijden (spiegelkant) wrikken, todat je er een vinger tussen krijgt en dan voorzichtig trekken. Ging niet makkelijk.