!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #75 Gepost op: 31 januari 2022, 19:08:47 »
Je moet de lichtunit in het hemel losmaken. Zat bij mij wel erg strak vastgeklikt, maar met de juiste spatels is dat goed te doen. Daar zit een kabel aan die je moet lost pluggen. De nieuwe kabel ertussen (geen idee welke van de 2; ik had er maar 1). De kabel van de dashcam door een opening bij de spiegel wurmen en naar het gat van de lichtunit leiden en aansluiten. Lichtunit met extra kabel terugplaatsen, nieuwe kap met webcam vastklikken en klaar ben je. Zo was het, maar wel uit mijn hoofd.

Morgen bij dagLicht maar even kijken… dankjewel vast.
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #76 Gepost op: 1 februari 2022, 15:59:57 »
Even met een föhn het plastic opwarmen.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #77 Gepost op: 1 februari 2022, 17:53:53 »
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #78 Gepost op: 1 februari 2022, 20:24:22 »
Plaatsen en aansluiten is nu helemaal gelukt. Ook verbinden met de app werkt, al ziet mijn telefoon niet altijd het wifi-netwerk, of raakt hij het netwerk kwijt. Opnemen lijkt alleen nog niet te lukken, misschien zit de kaart er verkeerd in (krijg daar geen melding van in de app?) of moet hij nogmaals geformatteerd worden? Iemand dezelfde problemen tegengekomen?
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #79 Gepost op: 2 februari 2022, 20:18:00 »
Had hetzelfde probleem. Geformatteerd en toen werkte alles feilloos...maar moet eerlijk bekennen dat ik het daarna niet echt veel meer heb terug gekeken.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #80 Gepost op: 23 augustus 2023, 12:28:49 »
Ik krijg het plastic rondom het leeslampje met geen mogelijkheid los, zit flink vast. Iemand tips?

Edit: kan het wel los? Betreft een Alfa Romeo Stelvio met schuifdak (2017). Ik krijg wel een klik, maar dat is de hemelbekleding die los komt van het dak. Die kan ik daarna wel weer vastdrukken.
Ik krijg het echt met geen mogelijkheid los, terwijl ik wel de dashcam heb besteld. Die willen graag weten wat voor kabel ik heb, anders willen ze het niet opsturen.

Edit 2: het is gelukt. Heb hem nu even los liggen. Heeft het nog zin om de puntjes in te smeren met bijv. vaseline, zodat deze de volgende keer iets makkelijker los komt wanneer ik de dashcam binnen heb en deze wil installeren?
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #81 Gepost op: 4 september 2023, 16:24:05 »
Hebben jullie ook een plug n play kabel ontvangen met 3 losse stekkertjes? Gewoon niets mee doen?
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #82 Gepost op: 5 september 2023, 06:08:32 »
Citaat van: lers op  4 september 2023, 16:24:05
Citaat van: lers op  4 september 2023, 16:24:05
Hebben jullie ook een plug n play kabel ontvangen met 3 losse stekkertjes? Gewoon niets mee doen?

Gewoon aansluiten en de extra stekkertjes/kabeltjes niks mee doen idd.
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #83 Gepost op: 5 september 2023, 08:37:12 »
Volgens mij heb ik echt de verkeerde verkoper te pakken.
Gisteren alles aangesloten, de 3 losse connectors gewoon los gelaten, nergens op aangesloten, maar de dashcam gaat niet aan wanneer ik de auto start.
Ik kan de dashcam wel zelf aanzetten met de power knop.
Daarbij is de pasvorm ook niet goed, het onderdeel welke je er zeg maar als laatste op klikt (boven de spiegel) sluit niet mooi aan en er ontstaat zo een kier van ca. 1cm, waar je zo naar binnen kijkt. Als ik het originele onderdeel gebruik, dus die van Alfa zelf, is de pasvorm wel beter, maar dan sluit ie links weer niet perfect aan en blijft er een naadje zichtbaar.
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #84 Gepost op: 5 september 2023, 08:41:36 »
Citaat van: lers op  5 september 2023, 08:37:12
Citaat van: lers op  5 september 2023, 08:37:12
Volgens mij heb ik echt de verkeerde verkoper te pakken.
Gisteren alles aangesloten, de 3 losse connectors gewoon los gelaten, nergens op aangesloten, maar de dashcam gaat niet aan wanneer ik de auto start.
Ik kan de dashcam wel zelf aanzetten met de power knop.
Daarbij is de pasvorm ook niet goed, het onderdeel welke je er zeg maar als laatste op klikt (boven de spiegel) sluit niet mooi aan en er ontstaat zo een kier van ca. 1cm, waar je zo naar binnen kijkt. Als ik het originele onderdeel gebruik, dus die van Alfa zelf, is de pasvorm wel beter, maar dan sluit ie links weer niet perfect aan en blijft er een naadje zichtbaar.
Misschien wat foto's maken en even delen :)
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #85 Gepost op: 5 september 2023, 08:50:56 »

Dit is de kabel waar ik het over heb, wat doe ik met de 3 losse connectors?


Dit haakje heb ik weggezaagd met een zaagje, anders paste het sowieso niet. Ik kreeg hem telkens op 3 plekken vastgeklikt, maar maar aan één kant rechts. Dit omdat hier de ene sensor in de weg zit, die hier te zien is:


Hier zie je de kier heel goed zitten.




Hier zie je het verschil tussen het originele onderdeel en het geleverde onderdeel. Op onderstaande foto nog keer.


En hier zie je de foto met het originele onderdeel, dan zie je de kier totaal niet meer. Het is gewoon een heel ander onderdeel.


edit: zojuist de connectors op elkaar aan gesloten,  nu lijkt het wel te werken. Hoe lang na auto van contact af te zetten, blijft de camera bij jullie nog werken?
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #86 Gepost op: 5 september 2023, 09:50:44 »
Mooi dat het is gelukt. Ik vermoed dat er een verschil zit tussen stekkertje 1 en 2. Zat er geen handleiding bij jou in de verpakking? Anders op de pagina van de verkoper kijken.

Bij mij neemt hij 24/7 op ( als contact uitstaat gaat dat op heel laag FPS om opslag te besparen). Parking Monitoring kun je via de app instellen.

Over de pasvorm, ik weet even niet of voor de Giulia en Stelvio exact dezelfde pasvorm hebben. Volgens mij kon je bij het bestellen niet kiezen tussen auto model dus ga ik er vanuit dat het identiek is.
Bij paste het in 1 keer meteen goed. Hoefde zeker niks af te zagen.
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

Mr.Dr.Doc
41

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #87 Gepost op: 26 januari 2024, 11:06:34 »
zijn het in de basis allemaal dezelfde type cameras? of doe ik er verstandig aan een iets duurder te kopen zoals bijvoorbeeld

https://fitcamx.com/products/fitcamx-dash-cam-for-alfa-romeo-giulia-stelvio?variant=39781014667436

of is dat zonde van de euro's
Alfa Romeo 145 1.6 boxer
Alfa Romeo 145 1.6 boxer
Fiat Punto Sporting
Alfa Romeo 147 1.6  5drs
Alfa Romeo 156 św 1.8  TI
Fiat Punto diesel
Lancia Delta 1.6 oro
(2 x Franse meuk)
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Squadra Massimo
*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #88 Gepost op: 26 januari 2024, 11:36:01 »
of is dat zonde van de euro's
.
Volgens mij heb ik die met mijn twee linkerhanden en zonder hulp geïnstalleerd... Het was wel even knutselen maar alles zit goed vast. Goede beeldkwaliteit hoor !! Zeer tevreden mee.
Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

Mr.Dr.Doc
41

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: mooi verstopte dashcam
« Reactie #89 Gepost op: 26 januari 2024, 12:09:11 »
welk model heb jij aangeschaft?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer
Alfa Romeo 145 1.6 boxer
Fiat Punto Sporting
Alfa Romeo 147 1.6  5drs
Alfa Romeo 156 św 1.8  TI
Fiat Punto diesel
Lancia Delta 1.6 oro
(2 x Franse meuk)
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Squadra Massimo