!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: sportzetels
« Reactie #90 Gepost op: 29 september 2020, 16:43:09 »
Ik heb mijn zoektocht naar de Giulia Veloce stoelen sinds een paar weken terug ook gestaakt, ze lijken nog zeldzamer dan de Carbon Sparco stoelen 😅.

Tevens heb ik vandaag een set Giulietta Veloce stoelen gemonteerd, dus ik ben uiteindelijk toch geslaagd 😋
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: sportzetels
« Reactie #91 Gepost op: 29 september 2020, 17:14:28 »
en grote aanpassingen moeten doen? Zelf zou ik liefst GT stoelen installeren maar geen idee of die vlot passen...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: sportzetels
« Reactie #92 Gepost op: 29 september 2020, 18:41:51 »
en grote aanpassingen moeten doen? Zelf zou ik liefst GT stoelen installeren maar geen idee of die vlot passen...

Nee het frame van de stoelen uit de 2016 modellen komt overeen met die van 2010.
Dat was dus één op één overzetten 👍🏻
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Giulia_1979
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #93 Gepost op: 1 oktober 2020, 12:33:49 »
Als ik het goed begrijp heeft Milan deze in een Giulietta gemonteerd? Niet in een Giulia?
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: sportzetels
« Reactie #94 Gepost op: 1 oktober 2020, 16:02:21 »
Citaat van: Giulia_1979 op  1 oktober 2020, 12:33:49
Citaat van: Giulia_1979 op  1 oktober 2020, 12:33:49
Als ik het goed begrijp heeft Milan deze in een Giulietta gemonteerd? Niet in een Giulia?

Klopt, ik was wel een hele tijd op zoek naar Veloce stoelen uit de Giulia omdat deze meer steun bieden bij de bovenbenen.

Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

WimV
58

  • Type Alfa: Tonale PHEV Speciale
  • **
    - Junior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #95 Gepost op: 3 februari 2021, 12:32:02 »
Beste medeliefhebbers van dit prachtige merk,

op dit topic is al n half jaar niet meer gereageerd maar ik wil hier toch nog eens op inpikken.
Ik ben erop terecht gekomen door te zoeken op 'giulia stoel pijn' en blz 4 was de hit.

Het gaat hem nl om het volgende:
sinds augustus rijd ik een nieuwe Giulia Veloce met Lusso-stoelen - dit omwille van de kleur (beige) en omdat de wangen van de standaard sportstoelen me te veel in de weg zaten.
Nu bevallen deze Lusso-stoelen me echter helemaal niet: heel vlakke zitting, geen zijdelingse steun bij eens een bochtje willen nemen (ok, ik heb er zelf voor gekozen om de sportstoelen te laten vallen maar het verschil in zijdelingse steun is wel héél groot) het is alsof je er zo afglijdt, maar wat me vooral stoort is de pijn die ik elke rit al na half uur ervaar in mijn onderrug, zeer vervelend en vanaf het moment dat het begint is het bijna niet langer uit te houden om verder te rijden - dan stap ik es uit en is het weer voor een half uur in orde - maar om het half uur.....
Ik heb het gevoel dat de zitting naast vlak ook erg hard is - helemaal niet aangenaam.

Ik heb al van alles geprobeerd ivm de stoelsettings: hoger lager achteruit vooruit helling rug helling zitting lendensteun (hoewel ik daar maar weinig beweging in ervaar), het lukt me gewoonweg niet een aangename zithouding te vinden.
Een echte domper vind ik dit toch wel.

Na wat zoeken heb ik me op bol een zitkussen aangeschaft:
https://www.bol.com/nl/p/lifetec-premium-ringkussen-bamboe-ergonomisch-zitkussen-stuitkussen-extra-hoes/9200000124405542/?promo=home_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_0_&bltgh=uOzGa5x7pzeVUaF20GhC9A.59_0_1.2.ProductImage
en heb gisteren als test anderhalf uur gereden en.... zonder ook maar iets te voelen.
Dus dat is al een positieve evolutie.
Alleen.... het kussen is eigenlijk veel te groot, en eigenlijk 'staat' het gewoon ook niet in dit prachtig interieur.

Dus mss is een ander kleiner en onopvallender kussen de échte oplossing, maar toch vind ik niet dat het zou moeten nodig zijn.

Herkent iemand dit probleem?
Of iemand een gouden tip misschien?  Ik lees hier wel één en ander over Recaro's en zo maar ik ben niet van plan hier nog duizenden euro's aan te besteden.  En je kan er ook moeilijk 2 zwarte voorstoelen in zetten als de rest beige is.

In elk geval alvast bedankt!

Groeten,
Wim

(ps voor de rest een waanzinnig fijne en leuke machine!)



*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #96 Gepost op: 3 februari 2021, 14:15:40 »
Ik heb ook de Lusso stoelen in mijn Stelvio. Ik herken het beeld van beperkte zijdelingse steun. Dat is inderdaad niet helemaal wat je wilt bij een sportievere rijstijl. Met de kennis van nu, zou ik daarom altijd gaan voor de Veloce stoelen. Maar toen ik mijn First Edition kocht, viel er nog niks te kiezen.

Qua comfort vind ik de Lusso stoelen prima. Ik hou het er hele lange ritten op uit. De pijnklachten herken ik dus totaal niet. Maar goed, dit soort zaken zijn erg persoonlijk, afhankelijk van postuur, etc.

Als ik lees dat een stuitkussen helpt, vraag ik me wel af in hoeverre het probleem direct gerelateerd is aan de Lusso stoelen. Of is er eigenlijk wellicht een algemener zitprobleem? Niet lullig bedoeld, maar als de autostoel in geen enkele stand is in te stellen zodat je het langer dan een half uur volhoudt, kan je het dan wel een half uur pijnloos uithouden op bijvoorbeeld een willekeurige bureaustoel? En ik bedoel dan echt een half uur in één en dezelfde, min of meer afgedwongen houding, zoals in de auto. Dus niet bewust of onbewust steeds gaan verzitten, je gewicht verplaatsen van de ene bil naar de andere, je benen strekken of juist intrekken, etc.
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #97 Gepost op: 3 februari 2021, 14:31:04 »
Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met zitkussen in Giulietta - het is niks. Uiteindelijk heb ik Recaro's  gekocht, kleur materiaal aangepast (kun je bij de bestelling doen tegen extra prijs) zo dat het met de saloon perfect klopt. Het is *heel veel geld* maar was wel geld waard. En je kunt die stoelen naar jouw volgende auto overnemen of je kun die verkopen. In iedere geval  - een deel van de kosten krijg je later terug.
Maar let op - de wangen van Recaro's zitten nog verder weg *en* ze zijn hard - doordat moet je op een bepaalde manier leren kennen om in en uit-  te stappen om snelle slijtage te voorkomen. Dit is tenminste als je over sportieve Recaro's hebt. Ook moet je redelijk fit zijn om daar comfortabel te zitten - ze zijn relatief krap. Dus dit is echt voor een liefhebber en voor degene wie precies weten wat ze willen vind ik.

Ik denk dat Veloce stolen toch jouw beste keuze is. En de zijwangen zijn instelbaar misschien kun je die wat relaxer instellen.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #98 Gepost op: 3 februari 2021, 15:13:29 »
Ik sluit hier dan ook weer even aan. Ik heb de stoelen in de Stelvio en daar vind ik ze echt "net aan". Qua zijdelingse steun vind ik het nog niet eens zo heel slecht (alhoewel bij beide stoelen de wang aan de binnenkant dikker is dan aan de buitenkant gek genoeg. Anderen die dit ook hebben), maar het is voor de zitting die te kort is. Volgende week vrijdag gaat de auto naar Woltjer in Enschede. Een stoffeerder. Die gaat voor 250 euro de stuk de zitting in het midden verlengen. Ik ben daar erg benieuwd naar. Ook gaat hij het schuim deels opvullen voor net wat meer zijdelingse steun. Ben benieuwd hoe groot het verschil echt is!

PS. Veloce stoelen zijn schier onbetaalbaar nieuw en onvindbaar 2de hands.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

WimV
58

  • Type Alfa: Tonale PHEV Speciale
  • **
    - Junior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #99 Gepost op: 3 februari 2021, 15:25:51 »
Bedankt voor de reacties allen.

De pijn zit eigenlijk wat lager nl in de rechterbil/achterwerk eigenlijk.  Stekende pijn die begint met klein beetje en dan erger wordt.

Ik heb anders nooit last van pijn in de rug of ergens anders, is echt enkel rijdend in mijn Giulia (ik werk nu fulltime thuis en zit een ganse op een gewone keukenstoel zonder last).
Vrouwlief heeft trouwens ook last er van, maar dan eerder in de benen en rug.

Ik ben wel niet zo groot en ben wel ietsje breder dan de gemiddelde (jonge) Nederlander denk ik ;-) maar is nu ook zeker niet extreem of zo hoor.  Ik heb meerdere keren plaatsgenomen in de originele Veloce-stoelen en zat zeker nog niet 'vast', het waren enkel de wangen die mij stoorden, ik leg graag mijn rechterarm naast mij rustend op de middenconsole/armsteun en dat lukte me niet in die stoelen.  En zoals ik ook al zei, beige...

Het is in elk geval iets dat ik in geen enkele andere wagen (9 stuks dacht ik, en vele auto's ook gehuurd op reis) al heb meegemaakt.

Gr,
Wim
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #100 Gepost op: 3 februari 2021, 15:53:54 »
Citaat van: WimV op  3 februari 2021, 15:25:51
Citaat van: WimV op  3 februari 2021, 15:25:51
Bedankt voor de reacties allen.

De pijn zit eigenlijk wat lager nl in de rechterbil/achterwerk eigenlijk.  Stekende pijn die begint met klein beetje en dan erger wordt.

Ik heb anders nooit last van pijn in de rug of ergens anders, is echt enkel rijdend in mijn Giulia (ik werk nu fulltime thuis en zit een ganse op een gewone keukenstoel zonder last).
Vrouwlief heeft trouwens ook last er van, maar dan eerder in de benen en rug.

Ik ben wel niet zo groot en ben wel ietsje breder dan de gemiddelde (jonge) Nederlander denk ik ;-) maar is nu ook zeker niet extreem of zo hoor.  Ik heb meerdere keren plaatsgenomen in de originele Veloce-stoelen en zat zeker nog niet 'vast', het waren enkel de wangen die mij stoorden, ik leg graag mijn rechterarm naast mij rustend op de middenconsole/armsteun en dat lukte me niet in die stoelen.  En zoals ik ook al zei, beige...

Het is in elk geval iets dat ik in geen enkele andere wagen (9 stuks dacht ik, en vele auto's ook gehuurd op reis) al heb meegemaakt.

Gr,
Wim

Waarom laat je niet net als ik de stoel aanpassen?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #101 Gepost op: 3 februari 2021, 16:22:12 »
Citaat van: WimV op  3 februari 2021, 15:25:51
Citaat van: WimV op  3 februari 2021, 15:25:51
Bedankt voor de reacties allen.

De pijn zit eigenlijk wat lager nl in de rechterbil/achterwerk eigenlijk.  Stekende pijn die begint met klein beetje en dan erger wordt.

Ik heb anders nooit last van pijn in de rug of ergens anders, is echt enkel rijdend in mijn Giulia (ik werk nu fulltime thuis en zit een ganse op een gewone keukenstoel zonder last).
Vrouwlief heeft trouwens ook last er van, maar dan eerder in de benen en rug.

Ik ben wel niet zo groot en ben wel ietsje breder dan de gemiddelde (jonge) Nederlander denk ik ;-) maar is nu ook zeker niet extreem of zo hoor.  Ik heb meerdere keren plaatsgenomen in de originele Veloce-stoelen en zat zeker nog niet 'vast', het waren enkel de wangen die mij stoorden, ik leg graag mijn rechterarm naast mij rustend op de middenconsole/armsteun en dat lukte me niet in die stoelen.  En zoals ik ook al zei, beige...

Het is in elk geval iets dat ik in geen enkele andere wagen (9 stuks dacht ik, en vele auto's ook gehuurd op reis) al heb meegemaakt.

Gr,
Wim

Júist het feit dat je iedere dag op een keukenstoel zit, kan de pijn in de Giulia triggeren.
Ik bedoel te zeggen dat die pijn niet persé een gevolg hoeft te zijn van de stoelen in de Giulia.
Maar net zoals Alfata zou ik de stoelen laten aanpassen door een autostoffeerder.
Dat heb ik vorig jaar ook laten doen voor de stoel in mijn Giulietta; die was doorgezakt.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #102 Gepost op: 3 februari 2021, 20:16:53 »
Ik vind de tips om de stoelen aan te laten passen goedbedoeld maar wel een beetje voorbarig.

Kijk, als je bepaalde wensen hebt, zoals meer zijdelingse steun in een uitdagend bochtje, of langere beensteun, dan is het vrij makkelijk om dat door een goede stoffeerder te laten aanpassen.

Maar in dit geval gaat het om serieuze pijnklachten, waarbij je eigenlijk geen idee hebt welke aanpassing dan nodig is om de pijn te verhelpen.
*

WimV
58

  • Type Alfa: Tonale PHEV Speciale
  • **
    - Junior Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #103 Gepost op: 3 februari 2021, 21:00:44 »
Ik zie het eigenlijk nog niet zo zitten om op een splinternieuwe wagen al de stoelen open te halen, en idd zoals DanaBanana zegt weet ik niet of het daarmee opgelost is.
Misschien is er echt wél een goede stoelpositie die het probleem oplost é, mss moet ik nog maar wat langer proberen met de instellingen te spelen.  Alleen lijkt volgens mij de oorzaak toch de harde zitting, is precies een plank waar je op zit vind ik. 
En dan voorlopig een kussen want dat lijkt het probleem wel op te lossen, toch na anderhalf uur rijden.

Wel vreemd dat ik dat in mijn testritten niet had (Stelvio en Giulia met standaard stoffen stoelen en met lederen bekleding maar niet die met die brede wangen, weet niet huis welke stoelen dat dan zijn - niet die in streepjes maar de zitting 2 grote vlakken met een naad in het midden - wel ik was laaiend over die testritten - die toch algauw n paar uur duurden.

Maar goed ik heb een aaltal tips, daarom ook heb ik dit hier gepost, bedankt daarvoor.
Ik laat nog wel es iets weten of en hoe het opgelost is geraakt.

W

 
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #104 Gepost op: 12 februari 2021, 11:00:45 »
Ha grappig, ik had eigenlijk veel meer comfort verwacht bij de lusso dan bij de veloce.
Toen der tijd ook beide geprobeerd en Lusso is veel meer comfortabel, maar onder de norm you only live once, toch veloce stoelen gekozen. Ze zijn wat hard en de wang zijn echt groot maar vind het fijn zo.
Toen we allemaal op kantoor waren en ook arbo stoelen hebben had ik nooit last van, niet op kantoor, niet id auto.
Zelfs niet id zomervakantie van 5000km elk jaar.
Toen Corona, thuiswerken, last van mijn rug. Ja de werkstoel is niet goed.
En ja hoor, wel pijn in mijn rug, zowel op stoel thuis, en id auto.

Dat je geen last heb met je keukenstoel betekent niet zo zeer dat het ook goed is voor je rug.
Wellicht past je rug aan om je te steunen tijdens de 8u werkdag op de keukenstoel.
En eenmaal id auto wat wel goede zitpositie heeft voor 0.5u gaat je rug het merken....
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo