!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #120 Gepost op: 14 februari 2021, 16:38:36 »
Ander probleempje nu net: auto start niet meer, reageert niet meer op de beide sleutels.  Opent ook niet meer.  Heb nu de deur geopend met de manuele sleutel, maar auto start dus niet meer, geen reactie....
Niet zo fijn...
accu dood?
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: sportzetels
« Reactie #121 Gepost op: 14 februari 2021, 17:32:13 »
Ziet er idd wel zeer mooi gedaan uit.
Wangen gulden middenweg lijkt me.
Zou me wel kunnen bekoren denk ik.
Maar mijn grootste probleem is de zitting - maar mss hebben ze daar ook wel iets voor.
Alleen... ik woon wel tegen Franse grens (België) en Enschede is dan niet bij de deur natuurlijk.
Ik mag trouwens sowieso niet naar NL nu... maar goed zal dit toch in mijn achterhoofd houden.

Even wachten totdat van de zomer hopelijk de terrassen weer open zjjn en dan een weekendje Enschede doen. Altijd gezellig hier....
On toppic: vakwerk van woltjer zeg. Het is dat de giulia over een jaar wegmoet anders had ik het ook overwogen.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #122 Gepost op: 14 februari 2021, 17:33:48 »
Maar hoe zagen die stoelen er nou eerst uit?? Daar ben ik benieuwd naar.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #123 Gepost op: 14 februari 2021, 17:58:31 »
Ander probleempje nu net: auto start niet meer, reageert niet meer op de beide sleutels.  Opent ook niet meer.  Heb nu de deur geopend met de manuele sleutel, maar auto start dus niet meer, geen reactie....
Niet zo fijn...

Volgens mij heeft dit niks te maken met sportstoelen. Dus maak effe een nieuw topic aan. Het is geen chatbox.....
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #124 Gepost op: 14 februari 2021, 19:12:42 »
Maar hoe zagen die stoelen er nou eerst uit?? Daar ben ik benieuwd naar.

Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #125 Gepost op: 14 februari 2021, 23:23:41 »
Echt groot verschil in lengte. Mooi dat het nauwelijks zichtbaar is. Dat zijn de echte vakmannen
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #126 Gepost op: 15 februari 2021, 10:14:09 »
Echt groot verschil in lengte. Mooi dat het nauwelijks zichtbaar is. Dat zijn de echte vakmannen

Absoluut. Het verschil is denk ik een 6 a 7cm ongeveer. En dat maakt een enorm verschil.  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

WimV
58

  • Type Alfa: Tonale PHEV Speciale
  • **
    - Junior Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #127 Gepost op: 15 februari 2021, 11:35:42 »
Ziet er zeer OK uit!
Waar halen zij dat leder?  Of is het er-zo-veel-mogelijk-op-lijkend?
Ik weet dat ik niet meer mag in dit topic en terecht, als ik meer weet met diagnose maak ik wel een apart topic aan, maar toch eventjes melden dat nav mijn startprobleem Touring (Belgische wegenhulp) is langsgeweest: er is niks meer uit te krijgen - deze namiddag komt takeldienst om hem halen om naar de garage te brengen.
Toch wel een zeer grote domper op de feestvreugde dit.
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #128 Gepost op: 15 februari 2021, 12:13:57 »
Vooral benieuwd naar de extra zijdelingse steun in de wangen. Dat mis ik enorm in mijn Super versie, zeker bij iets sportievere bochten...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #129 Gepost op: 15 februari 2021, 13:00:33 »
Ziet er zeer OK uit!
Waar halen zij dat leder?  Of is het er-zo-veel-mogelijk-op-lijkend?
Ik weet dat ik niet meer mag in dit topic en terecht, als ik meer weet met diagnose maak ik wel een apart topic aan, maar toch eventjes melden dat nav mijn startprobleem Touring (Belgische wegenhulp) is langsgeweest: er is niks meer uit te krijgen - deze namiddag komt takeldienst om hem halen om naar de garage te brengen.
Toch wel een zeer grote domper op de feestvreugde dit.
Geen idee waar zij het halen eerlijk gezegd. Hij gaf aan dat het nappa leder is. Woltjer is een groot bedrijf waar best wat mensen werken, dus zij zullen we in grote getalen inkopen. Anderzijds, volgens mij is er zeker op het zitvlak (de bovenkant) geen ander leer gebruikt. Wat je ziet is de originele stof. De voorkant/onderkant van de stoel is meer naar boven toe gevouwen. Lastig uit te leggen. Voel met je hand langs de voorkant/onderkant van de stoel. Dan voel je het metalen onderstel. Ik vermoed dat die verwarmd is en verder naar voren is gebogen. Dan zal er extra schuim in die vorm zijn uitgesneden en geplaatst zijn. Ik zal binnenkort eens vragen.
Vervelend van de auto verder. Bijzonder bovenal! Maak desnoods even een nieuw topic aan.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #130 Gepost op: 15 februari 2021, 13:01:58 »
Vooral benieuwd naar de extra zijdelingse steun in de wangen. Dat mis ik enorm in mijn Super versie, zeker bij iets sportievere bochten...
Die in de rugleuning is gewoon origineel nog (omdat ik die afdoende vind). Die in de zitting is nu wat toegenomen. Voldoende om je kont niet meer de stoel te laten uitglijden. Ik weet niet of er nog meer schuim in geplaatst kan worden in combinatie met de originele bekleding, maar dat zal je zelf even moeten informeren. Ik vind het perfect zo!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #131 Gepost op: 17 februari 2021, 11:47:39 »
De enige die mij af en toe niet echt fijn vindt is de hoofdsteun.
Is voor mij te ver naar voren. Ja ik zit meestal een beetje leunend naar achter, maar kan dus niet omdat je hoofd dus meer naar voren wordt gedrukt :D Ik zit zelf te denken om de metalen vork van de hoofdsteun te buigen, zodat de hoofdsteun meer naar achter is, maar weet niet of het kan?
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #132 Gepost op: 17 februari 2021, 12:06:58 »
Kan je de hoofdsteun niet gewoon volledig verwijderen en omgedraaid terug insteken? Zou ook al moeten schelen denk ik, en heb je niks moeten verbuigen
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #133 Gepost op: 17 februari 2021, 18:04:12 »
Ja is ook lekker veilig om zo iets te doen als je een ongeluk krijg,
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Re: Sportzetels / Sportstoelen (Veloce versus Lusso)
« Reactie #134 Gepost op: 17 februari 2021, 20:18:59 »
Uiteraard niet veilig, maar dat is gans de boel verwringen ook niet imo. Hoofdsteunen staan op zoveel mogelijk bescherming te bieden bij aanrijding achteraan op whiplash te voorkomen. 
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p