!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
De Giulia / Stelvio Club / Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Laatste bericht door MysteryAngel Gepost op Vandaag om 17:35:37 »

80% van alle in NL verkochte nieuwe auto's zijn leasebakken, zo las ik gisteren.

Dat zou inderdaad wel eens heel goed kunnen.
Die overige 20% zullen dan wel veelal ouderen zijn die een auto nieuw kopen.
En ja die gaan meestal ook niet naar de Alfa showroom.

Alfa Romeo gaat gewoon een soort van sportief merk binnen Stellantis worden,
net als DS het luxe en exclusieve merk is.
Dit doen ze om zoveel mogelijk merken in hun portfolio te hebben.
Dan kunnen ze blijven concurreren met b.v. VAG en de Renault - Nissan groep.
2
De Alfa Giulietta club / Re: Giulietta QV TCT schakelgedrag
« Laatste bericht door GT1986 Gepost op Vandaag om 16:01:49 »
Dat een TCT-bak "getuned moet worden" om soepel te schakelen is sowieso onjuist. Je probleem lijkt in 1 van beide koppelingen te zitten, namelijk de koppeling die de 1, 3 en 5 bedient. Het schokken is in elk geval niet normaal.

Ik raad je aan naar een echte specialist met kennis van de TCT-bak te gaan, die zijn dun gezaaid. Van Doorn & Top en H&S Corse zijn in elk geval adressen met veel kennis op dit gebied. Wellicht dat Len Jansen in Voorburg je ook wel kan helpen. Ga je naar een bedrijf zonder deze ervaring dan is het zonde van je tijd en geld.
3
De Alfa Giulietta club / Re: Giulietta QV TCT schakelgedrag
« Laatste bericht door Renzo.c Gepost op Vandaag om 15:04:13 »
Wat me nu dus opvalt:

Half uur rijden naar werk blijft die shocken van z’n 4 naar de 5 en soms ook van z’n 2 naar 3.. is de auto eenmaal warm geweest en aan en uit geweest omdat je bijv ff de winkel in ging dan rijdt die gewoon weer super smooth of dat nou toeval is en of er een patroon in zit dat weet ik nog niet?

Kan het zijn dat de bak getuned moet worden of is de druk lager of koppeling kapot? Wat dan wel gek is dat hij t ook gwn super goed en smooth kan doen.

Je zei raren geluiden nee eigenlijk niet soms met terug schakelen in z’n 1/2 hoor je zo’n klik maar dat is. Vgm volkomen normaal bij een robot automaat
4
De Alfa Giulietta club / Re: Giulietta QV TCT schakelgedrag
« Laatste bericht door Renzo.c Gepost op Vandaag om 14:44:05 »
Citaat van: Gerben360 op  2 augustus 2019, 22:40:22
Citaat van: Gerben360 op  2 augustus 2019, 22:40:22
Dag Allen,

Sinds een aantal maanden in bezit van een 2015 QV met TCT automaat met 70k op de klok. De auto rijdt en schakelt prima zodra alles een beetje opgewarmd is. Als de motor en bak nog koud zijn schakelt de automaat vrij lomp naar de 2e, 4e en 6e versnelling.

Volgens dealer geen fouten in de bak.

Van andere garage's hoor ik voornamelijk dat men dit niet (her)kent of dat ze geen ervaring hebben met TCT problemen....

Zijn er mensen met hetzelfde euvel of die dit herkennen?


Ik heb dit dit ook met m’n Mito tct 130000 gelopen maar bij mij is t dus enkel maar de 3 toe en naar de 5 toe, maar niet altijd soms als die warm is doet die wel alles gewoon vloeiend? Hoort dit gwn dat t beetje shockend gaat of hoort dit niet

Als de boel nog koud is dan schakelt een tct vrij lomp. Misschien een automaat in het algemeen wel, want mijn Giulia schakelt ook lomp de eerste paar honderd meter.

Je moet je pas zorgen maken als het toerental omhoog schiet tijdens schakelen. Of als  er heel gekke geluiden uit de bak komen.


Het toerental schiet indd een mini stukje omhoog meestal van de 4 naar 5 maar ook soms van 3 naar 4

Soms doet die dit na half uur rijden nog steeds en soms is het na even rijden helemaal weg en rijdt hij gewoon super smooth….
5
De Alfa Giulietta club / Re: Giulietta QV TCT schakelgedrag
« Laatste bericht door Robert69 Gepost op Vandaag om 14:41:51 »
Citaat van: Gerben360 op  2 augustus 2019, 22:40:22
Citaat van: Gerben360 op  2 augustus 2019, 22:40:22
Dag Allen,

Sinds een aantal maanden in bezit van een 2015 QV met TCT automaat met 70k op de klok. De auto rijdt en schakelt prima zodra alles een beetje opgewarmd is. Als de motor en bak nog koud zijn schakelt de automaat vrij lomp naar de 2e, 4e en 6e versnelling.

Volgens dealer geen fouten in de bak.

Van andere garage's hoor ik voornamelijk dat men dit niet (her)kent of dat ze geen ervaring hebben met TCT problemen....

Zijn er mensen met hetzelfde euvel of die dit herkennen?


Ik heb dit dit ook met m’n Mito tct 130000 gelopen maar bij mij is t dus enkel maar de 3 toe en naar de 5 toe, maar niet altijd soms als die warm is doet die wel alles gewoon vloeiend? Hoort dit gwn dat t beetje shockend gaat of hoort dit niet

Als de boel nog koud is dan schakelt een tct vrij lomp. Misschien een automaat in het algemeen wel, want mijn Giulia schakelt ook lomp de eerste paar honderd meter.

Je moet je pas zorgen maken als het toerental omhoog schiet tijdens schakelen. Of als  er heel gekke geluiden uit de bak komen.
6
De Alfa Giulietta club / Re: Giulietta QV TCT schakelgedrag
« Laatste bericht door Renzo.c Gepost op Vandaag om 14:24:24 »
Citaat van: Gerben360 op  2 augustus 2019, 22:40:22
Citaat van: Gerben360 op  2 augustus 2019, 22:40:22
Dag Allen,

Sinds een aantal maanden in bezit van een 2015 QV met TCT automaat met 70k op de klok. De auto rijdt en schakelt prima zodra alles een beetje opgewarmd is. Als de motor en bak nog koud zijn schakelt de automaat vrij lomp naar de 2e, 4e en 6e versnelling.

Volgens dealer geen fouten in de bak.

Van andere garage's hoor ik voornamelijk dat men dit niet (her)kent of dat ze geen ervaring hebben met TCT problemen....

Zijn er mensen met hetzelfde euvel of die dit herkennen?


Ik heb dit dit ook met m’n Mito tct 130000 gelopen maar bij mij is t dus enkel maar de 3 toe en naar de 5 toe, maar niet altijd soms als die warm is doet die wel alles gewoon vloeiend? Hoort dit gwn dat t beetje shockend gaat of hoort dit niet
7
Te koop / Alfa GT 11-XN-VP
« Laatste bericht door helmar31 Gepost op Vandaag om 13:54:50 »
Het gaat hier om een Alfa GT die nu 10 jaar in het bezit was van de huidige eigenaar(overleden), km stand is 151.500 km. In 2014 is de motor volledig gereviseerd en getuned door H&S Corse te Almere; er zijn onder andere H&S Corse zuigers gemonteerd alsmede een BMC CDA Airbox. Huidige vermogen is 190 PK (opgave eigenaar). De auto verkeerd in een prima staat; hij staat in de grage van de eigenaar in Stellendam en is op afspraak te bezichtigen. Dorpels zijn vervangen en allen bonnen zijn aanwezig.
Vraagprijs is EUR 5.000, -

foto´s op aanvraag en alleen bij serieuze interesse.

Bart

Tel. 06 295 05 695   


 
 
 
 
 
8
Technisch / Re: Storing p2b61
« Laatste bericht door Bertonebianco Gepost op Vandaag om 10:23:15 »
Ik heb ze alle 6 gedaan als je er toch bij kunt.
Waren iets minder dan 9 euro/st incl verzenden.
Online besteld in Amerika bij Digikey.

Alle prijzen zijn in EUR
#   PRODUCTDETAILS                    AANTAL       BESCHIKBAARHEID     EENHEIDSPRIJS   TOTALE KOSTPRIJS
1
‎255-3729-ND‎                                             6                  Onmiddelijk                3,82                       22,92
‎CM1A-R-12V‎
RELAY AUTOMOTIVE SPST 35A 12V


9
Technisch / Re: Storing p2b61
« Laatste bericht door Bertonebianco Gepost op Vandaag om 10:07:01 »




10
Technisch / Re: Storing p2b61
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op Vandaag om 09:49:47 »
De bekende relatieproblemen.
Vervangen is het advies, heb ik vorige week gedaan.

Relaisproblemen denk ik?
Voor relatieproblemen zit je hier niet op het juiste forum. Het advies van vervangen kan trouwens in beide situaties wel tot oplossing leiden haha.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10