!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
De Alfa Giulietta club / Re: Ratel start 1750tbi
« Laatste bericht door Bottas Gepost op Gisteren om 22:26:19 »
+de arbeidsuren als je het laat doen.
2
De Alfa Giulietta club / Re: Ratel start 1750tbi
« Laatste bericht door GT1986 Gepost op Gisteren om 22:26:02 »
Blijft natuurlijk een hoop geld, maar valt niet tegen als je de prijzen van het overige typische QV/Veloce-onderhoud eenmaal kent (inlaatspruitstuk, turbo, koppeling, etc.).
3
De Alfa Giulietta club / Re: Ratel start 1750tbi
« Laatste bericht door MarcP Gepost op Gisteren om 22:16:26 »
€969,04 plus 122,08 voor het distributie setje. daarnaast olie, filter en koelvloeistof.
totaal kleine 1200 euro
4
De Alfa Giulietta club / Re: Ratel start 1750tbi
« Laatste bericht door Bottas Gepost op Gisteren om 21:36:43 »
En hoeveel is nogal aan de prijs?
5
De Alfa Giulietta club / Re: Storing UConnect 6.5 Radio NAV
« Laatste bericht door MarcP Gepost op Gisteren om 20:41:05 »
6
De Alfa Giulietta club / Re: Ratel start 1750tbi
« Laatste bericht door MarcP Gepost op Gisteren om 20:37:17 »
Dat zal er ook wel van komen; het werk valt wel mee maar die nokkenasverstellers zijn helaas nogal aan de prijs omdat ze alleen origineel te krijgen zijn.
Dacht ik dat een multi-air module van mijn vorige Giulietta al duur was :-(
7
De Giulia / Stelvio Club / Re: Giulia 2026?
« Laatste bericht door MysteryAngel Gepost op Gisteren om 18:25:56 »

Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV.

Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.

Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel.

De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.

Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren.

F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.

De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.

De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.
Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.

Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.

Die efuel zal best wel veel verder zijn dan media wil doen geloven ja.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat super car fabrikanten daar ook wel op in willen zetten,
zodat ze in de toekomst toch nog zulk soort auto's kunnen blijven bouwen.
En natuurlijk voor oldtimers zal het ook een mooie uitkomst zijn.
Maar ja uiteindelijk efuel of niet zodra je iets verbrand heb je altijd uitstoot.
Van mij mag benzine gewoon lekker blijven ik heb helemaal niks met BEV's of klimaat wappies.
Maar ja als benzine dan toch uiteindelijk weg moet dan zou Efuel wel een goede oplossing zijn.
Maar of er tegen die tijd nog veel nieuwe auto's met ice op de markt komen is natuurlijk de vraag.

ik zie persoonlijk wel toekomst in FCEV waterstof.
We hebben alleen iets meer modelletjes nodig dan de Toyota Mirai en Hyundai Nexxo.
8
De Giulia / Stelvio Club / Re: Giulia 2026?
« Laatste bericht door Alfa 147 Ti Gepost op Gisteren om 17:41:01 »
Of dat synthetische brandstof verhaal het echt gaat worden betwijfel ik ook wel een beetje.
Ik bedoel de ontwikkeling van accu technieken gaat ook behoorlijk snel.
Daarnaast lijkt mij eigenlijk waterstof FCEV nog steeds het beste van beide werelden uiteindelijk.
Maar momenteel is daar nog weinig animo voor onder de auto fabrikanten,
omdat er te weinig tankstations zijn en omdat het efficiënt produceren van groene waterstof,
nog in de kinderschoenen staat het is nog te duur.
Maar zodra de waterstof echt van de grond komt voor vrachtwagens etc,
dan zie ik de auto fabrikanten ook nog wel wat meer in die richting bewegen.
Toyota en Hyundai zetten er volgens mij ook nog steeds op in.
Maar helaas hebben Renault en BMW dacht ik de plannen even in de ijskast gezet.

Efuel is al veel verder dan media en politiek je wil doen geloven. Die zetten immers volop in op EV.

Oliemaatschappijen kunnen deze brandstoffen makkelijk produceren omdat ze de infrastructuur al hebben liggen. Daar zit de winst echter nog niet in.

Porsche heeft een fabriek gebouwd waar ze Porsches testen op efuel.

De KNAC heeft testen gedaan en is positief. dit is de uitkomst voor oldtimers dat ie kunnen blijven rijden zoals met de huidige benzine en zonder uitstoot. En vooral geen ombouw naar EV krijgen. dat is heiligschennis en menig petrol head haat dat.

Neste is een leverancier en levert al Efuel diesel (ff simpel gezegd) aan vrachtwagens. Dat betekent dat gewoon doorrijden voor hen zonder uitstoot en, belangrijker, de baas hoeft geen dure vervanging van zijn wagenpark uit te voeren.

F1 gaat over op efuel per 2026. Vettel heeft al testen gedaan ermee en was positief.

De Efuel alliantie zit in het eu parlement en probeert dit er door te krijgen.

De A380 is het grootste vliegtuig op Schiphol en vliegt dagelijks naar Dubai. Sinds kort gaat daar SAF in. Sustainable Aviation fuel. Efuel kerosine.
Diverse vliegtuigmaatschappijen maar ook Boeing gaan over op die efuel.

Politiek en media schreeuwen alleen maar dat brandstofauto's slecht zouden zijn. Onzin. De motoren zijn het probleem niet, het goedje dat erin gaat is dat. Vervang die en al die millieuclubs kunnen de klep dicht houden. En ons petrol heads worden die tamiya's niet opgedrongen. Zoals vroeger kiezen wat je wil. Dat is mijn mening.
Mooi verwoord
9
Technisch / Re: ACC / FCW Storing Stelvio
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op Gisteren om 16:19:45 »
De storingen al laten uitlezen? Dat zal aangeven waar de oorzaak van het probleem ligt.
10
Technisch / ACC / FCW Storing Stelvio
« Laatste bericht door Panigale Gepost op Gisteren om 13:26:27 »
Beste Alfisti,

Sinds een paar weken doen mijn ACC en FCW het niet, en branden de respectievelijke storingslampjes. Ik heb de radar meermaals grondig schoongemaakt dus dat kan het probleem niet zijn.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt en zoja wat was de oplossing?

alvast dank!

Pagina's: [1] 2 3 ... 10