!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
De Alfa Giulietta club / Re: accu Giulietta
« Laatste bericht door DanaBanana Gepost op Gisteren om 20:31:42 »
@DanielH92 : Aan de ene kant snap ik je reactie en kan me er ook wel in vinden. Aan de andere kant vind ik het verhaal zo slordig en warrig  (en daardoor mogelijk onvolledig) opgeschreven dat ik er eigenlijk geen chocolade van kan maken. En dan is een conclusie als "onzin" misschien wat te snel getrokken.
2
« Laatste bericht door DanielH92 Gepost op Gisteren om 19:50:01 »
...zei dat een druppelaar moet kopen. dan is het probleem opgelost.

Wat een onzin. Voor een Giulietta heb je geen druppellader nodig, het is een gewoon consumentenproduct, geen mens heeft een druppellader om z'n auto werkend en zonder storingen te houden.
Een foutmelding van StartStop niet beschikbaar hoor je niet te krijgen als de accu in mindere conditie is, hij doet het gewoon niet dan, motor slaat niet af.
Als je echt een foutmelding inclusief motorstoringslampje krijgt is er iets anders aan de hand dan een accu in iets mindere conditie. 
3
Te koop / Brembo xtra gebruikte schijven+blokken complete vooras 305mm ATE
« Laatste bericht door jt Gepost op Gisteren om 19:07:59 »
Een setje gebruikte Brembo Xtra schijven en blokken, dus 2 schijven en 4 blokken. Hebben circa 30k kilometer onder de auto gezeten en hebben een minimale rand in de schijven zitten. De blokken hebben bog meer dan genoeg 'vlees' op de blokken. Voor foto's doe ff een pb.

Ik ben geupgrade naar 330mm schijven met Brembo klauwen, daarom zijn deze nu overbodig.

Doe een goed bod en ze zijn voor jou. Kan verzonden worden (schijven zitten in Brembo dozen), maar houd er rekening mee dat het boven de 10 kilo komt en dus extra verzendkosten er bij komen.
4
De Giulia / Stelvio Club / Re: Sales Giulia 2023
« Laatste bericht door MysteryAngel Gepost op Gisteren om 18:30:50 »
Ontbreken van een SW en een groeiende voorkeur voor SUV's en crossovers speelt ook in andere landen. Dat de situatie is Nederland zoveel dramatischer is als in andere landen heeft maar één reden, met drie letters: BPM. De groep Nederlanders die zich een nieuwe auto kan veroorloven wordt door de belastingdruk gewoon steeds kleiner.

Alle merken hebben daar last van, niet alleen Alfa Romeo, en ook de merken die (nog) wel SW's hebben. Het is niet voor niks dat het Nederlandse wagenpark het snelst verouderd van heel Europa. We rijden nu al in de oudste auto's van west-Europa en gaan spoedig ook worden ingehaald door 'arme' landen in het zuiden en oosten.

Dat is ook niet zo gek want de meeste mensen kunnen ook geen nieuwe auto kopen.
Het grootste gedeelde van de nieuw verkochte auto's zijn zakelijk of private lease.
En veel van die auto's verdwijnen na de lease termijn naar de export.
Omdat ze zelfs als jong gebruikte occasions voor veel mensen nog steeds te duur zijn.
Er worden gewoon belachelijke prijzen voor gevraagd.

Daarnaast blijven ook veel mensen in hun oudere vertrouwde auto rond rijden,
want ja de overheid geeft toch weinig zekerheid.
En daarnaast doen die oudere auto's het over het algemeen wel goed.
Dus kiezen mensen er vaak ook voor om dat ding maar op te rijden met zo min mogelijk kosten.
Want dat is onderaan de streep uiteindelijk toch het goedkoopst.
5
Club- Forum aankondigen en aanbiedingen / Re: kentekenplaathouders www.ClubAlfaRomeo.nl
« Laatste bericht door Bottas Gepost op Gisteren om 17:58:01 »
Geen houders, maar wel stickers voor op de houder zijn er binnenkort weer!
En wat is binnenkort?
Volgens mij is deze vraagstelling vwb de sticker ook in een ander topic ter sprake gekomen.
Ook daar is her vaag gebleven.
6
« Laatste bericht door loeki Gepost op Gisteren om 17:26:04 »
Dat probleem heb ik ook  nu ik krijg steeds melden dat mijn start/stop niet meer werk .Heb toen de ANWB gebeld om na te kijken met de boord computer. bleek dat start/stop de oorzaak is hij wou resetten maar kom steeds terug, hij zei toen dat de accu niet goed meer is  want de accu heb nieuw in gezet. hij zei als de accu moet minste 85% wezen als die minder is dan krijg de melding  weer op scherm . dat vind ik zo raar 85% is een goede accu en zei dat een druppelaar moet kopen. dan is het probleem opgelost.
7
Club- Forum aankondigen en aanbiedingen / Re: kentekenplaathouders www.ClubAlfaRomeo.nl
« Laatste bericht door anacondahug Gepost op Gisteren om 16:55:37 »
oke, houd mij maar aanbevolen dan  ;)
8
Algemene Alfa topics / Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Laatste bericht door Marcel1979 Gepost op Gisteren om 16:49:46 »
Afgelopen donderdag de remschijven en blokken achter vervangen. En vanmorgen de voorste schijven en blokken. Heb een mooie manual waarin alles goed beschreven staat en het juiste gereedschap. Had alles op Alfisti.net besteld en deze keer de blokken met groter frictie-oppervlak. Was een leuk klusje, zo op de oprit
9
« Laatste bericht door Paul Gepost op Gisteren om 16:47:19 »
Geen houders, maar wel stickers voor op de houder zijn er binnenkort weer!
10
« Laatste bericht door anacondahug Gepost op Gisteren om 16:21:59 »
Kan ik nog de kentekenplaat houder bestellen?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10