!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Gepost op: 4 maart 2024, 14:48:00 »
Beste leden,

Wegens de zoektocht naar een opvolger bied ik bij deze (met een lichte traan) mijn Giulietta QV te koop aan.
Vier-en-een-half jaar geleden kwam deze Giulietta op mijn pad via dit forum.
Hij sprak mij zo enorm aan dat ik hem niet kon laten staan en overnam van een mede clublid hier op het forum.
De auto is altijd in handen geweest van een liefhebber, en de volledige historie is bekend.
De eerste eigenaar moet een liefhebber geweest zijn, want geen enkele optie werd bespaard!
Zo’n complete Nederlandse Giulietta ga je niet vinden, verderop meer over de opties en extra’s.



Zeven jaar na aanschaf is de auto door de eerste eigenaar verkocht aan zijn buurman, van wie ik de auto 4,5 jaar geleden overnam.
Op onderhoud is niet bespaard, en de Giulietta heeft dan ook een ruime en complete onderhoudshistorie welke ik in bezit heb.
Tevens heb ik een overzicht gemaakt van al het onderhoud dat gepleegd is met datums, kilometerstanden en locaties (een soort tijdlijn).
Facturen etc. zijn uiteraard ook allemaal aanwezig.

Olie is altijd vroegtijdig gewisseld tussen de 12.000 en 16.000 kilometer. De laatste oliewissel is zojuist gedaan bij 151dkm, hier is voorlopig geen omkijken meer naar 🙂.

Bij 114dkm is de koppeling (en het druklager) vervangen door een stage 2 variant van JTD Performance, deze koppeling is geschikt tot 500Nm.
H&S Corse heeft de auto in de Dynamic stand getuned tot een vermogen van 276pk en 426Nm koppel, de Normal-stand heeft het fabrieksvermogen van 235pk en 340Nm. Hierdoor kun je kiezen voor een sportief gevoel wanneer je dat wilt. Een uitdraai van de vermogensmeting is aanwezig, dit is dus geen “theoretisch” vermogen.

Na de turbo bevind zich een sport katalysator (200cells) en achteraan het uitlaat traject is een Ulter Premium Sport RVS einddemper geplaatst met klep. De klep is bedienbaar met de twee meegeleverde afstandsbedieningen.
Doordat de standaard middendemper nog op zijn plek zit kun je prima dagelijks met open klep rijden, totaal niet asociaal en heeft zeker geen “tokkie” gehalte.
Tevens is er ook geen “dreun” aanwezig, dit is fijn voor lange afstanden naar het buitenland (lees: giro d’italia)
Kom je een keer laat thuis en wil je niemand wakker maken, dan kun je de klep dicht sturen, of dicht regelen in vijf stappen.
Naar mijn mening is dit de best klinkende Giulietta QV, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld...

Ik heb een impressie video gemaakt waarin ook het geluid van de uitlaat goed te horen is beide standen van de klep:


https://youtu.be/pjbRsnoJ974?si=-ouCaKT4IoY5ZXnK

In Mei 2022  is de auto 3-staps gepolijst en gecoat met STC en HPC van Labo Cosmetica. Deze coating heeft een standtijd van 5 jaar / 90.000km (afhankelijk hoe de auto wordt gereden en onderhouden). De staat van de coating is nog zeer goed en de lak is zeer netjes, ik durf zelfs te zeggen dat deze beter is dan af-fabriek. In direct zonlicht komt de kleur écht tot z’n recht, en waanzinnig in combinatie met de carbon exterieur delen. Verder is de auto altijd met de hand gewassen, en dit is terug te zien in de staat van de lak / coating.



      

Hieronder een link naar alle foto's:

Foto album Giulietta QV

Dan nog even een opsomming van een aantal opties en extra’s:

Bouwjaar: 2010
Kleur: Rosso Competizione
Kilometerstand: 151dkm (oplopend)
Aantal eigenaren: 3


Motorisch:
- 1.8 TBI
- K&N luchtfilter
- Vergrootte intercooler
- JTD performance stage 2 koppeling, geschikt tot 500Nm (geplaatst bij 114dkm)
- Downpipe met sport katalysator (200cells)
- Ulter Premium sport RVS einddemper met elektrisch bedienbare klep
- HS Corse tune: 276pk / 426Nm in de Dynamic stand (uitdraai aanwezig)

Techniek:
- Bi-xenon koplampen met automatische hoogteregeling én meesturende bochtenverlichting
- Lichtsensor
- Regensensor
- Cruise Control
- Dual zone climate control
- Stoelverwarming voor
- Panorama schuif-/kanteldak
- Elektrische verstelbare, verwarmbare én inklapbare spiegels
- Automatische dimmende binnenspiegel
- Apple CarPlay en Android Auto (ook draadloos)
- Achteruitrijcamera
- Parkeersensoren achter
- Bose geluidsinstallatie met subwoofer

Uiterlijk:
- 8C Rosso Competizione (drielaagse metallic lak)
- Origineel carbon buitenspiegels, dakspoiler, dashboard en pookknop en aftermarket carbon scudetto
- 18” Veloce velgen met Vredestein Ultrac Sport zomerband
- Brembo remklauwen met Alfa Romeo logo
- Geperforeerde remschijven vóór
- Veloce MY16 stoelen met leder/alcantara en rode stiksels
- Sportstuur met vlakke onderkant en rode stiksels
- Zwarte dakhemel en raamstijlen


Omdat dit mijn enige/dagelijkse auto is ben ik er altijd zuinig op geweest en heb ik ervoor gezorgd dat alles in orde was.
Op onderhoud is dan ook niet bespaard en er zijn al een aantal grote punten gerepareerd of vervangen.

Zo is de olie toevoer leiding van de turbo vervangen door een geïsoleerde variant, en zijn de draagarmen vervangen vanwege krakende rubbers.

Recent onderhoud:
114dkm
   Koppeling + druklager vervangen
   Versnellingsbak olie vervangen
   Draagarmen voor vervangen
   Fusee rechts vervangen
   Wiellager rechtsvoor vervangen
   Handremkabel vervangen

129dkm   
   Aandrijfas linksvoor vervangen
   Airco vloeistof vervangen
   Remklauwen voor vervangen
   Remschijven voor vervangen
   Remblokken voor vervangen

132dkm
   Banden voor / achter vervangen

138dkm   
   Motorolie vervangen
   Oliefilter vervangen
   Wiellager rechtsachter vervangen
   Stuurkogel vervangen rechtsvoor

151dkm    
   Motorolie vervangen
   Oliefilter vervangen
      
      
Praktische cijfers:
Onderstaand cijfers zijn uit eigen ervaring.
Gemiddeld verbruik snelweg (100km/u): 14km/L  (7,14 liter per 100km)
Gemiddeld verbruik over het algemeen: 11km/L (9,09 liter per 100km)
Een volle tank van 55 liter is goed voor zo’n 600km bereik

Vragen en info
Voor vragen kunt u contact opnemen met mij via het forum, of onderstaand mailadres.
m.meiland@casema.nl

Iedereen is welkom voor een bezichtiging, de koffie staat klaar!
Een proefrit is uitsluitend toegestaan voor personen met serieuze interesse.

De auto staat nog nergens anders te koop, omdat ik er van overtuigd ben dat hier een liefhebber te vinden is.
Omdat ik nog aan het oriënteren ben voor een vervangende auto is er geen haast met de verkoop, op koopjesjagers wordt niet gereageerd.

Richtprijs: €13.000
De prijs is onderhandelbaar.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2024, 15:12:45 »
Succes Milan, ik zal het voor je delen.
Weet je al waar je naar op zoek gaat?
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2024, 15:18:00 »
@Piccirillo Bedankt!
Ik heb een aantal opties in gedachten, uiteraard staan daar ook ook de Giulia of Stelvio op.
Hoewel het aanbod hier in Nederland niet heel ruim is, zeker de rijk uitgeruste modellen niet.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2024, 16:13:12 »
Leuk als er zo'n goed verzorgde en gedocumenteerde QV te koop komt, zo zie je ze niet vaak! Er zijn goedkopere te vinden, maar goedkoop is bij een QV vaak duurkoop.

Ik kan me voorstellen dat het plaatsen van deze advertentie je een dubbel gevoel geeft. Er moet vast een liefhebber te vinden zijn die deze QV net zo goed gaat verzorgen als jij altijd gedaan hebt. Succes gewenst met de zoektocht naar een waardige vervanger!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2024, 16:24:43 »
Zeer mooie Giulietta.
Suc6 met de verkoop, maar dat komt vast goed!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2024, 17:02:16 »
Poah man, dat is wel een heel keurig exemplaar! Ding ziet eruit als nieuw!
Succes met de verkoop !

(en graag pas actief op zoek gaan naar een Giulia /Stelvio als ik de mijne heb gevonden. ;) )
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2024, 17:27:02 »
@GT1986 bedankt! Ik vind de bekende historie van een auto erg belangrijk, dit geeft een duidelijk beeld naar potentiële kopers.

Dat dubbele gevoel had ik zeker, maar soms moet je dingen loslaten.

@Robert69 bedankt! De lak zag er zeker niet slecht uit, maar die polijstbeurt heeft het onwijs veel goeds gedaan! De diepte van RC komt heel goed naar voren en door de coating is de kleur veel dieper rood en helderder geworden.

Ps: ik denk dat ik inmiddels bijna alle verkoopplatformen heb uitgespeeld, maar mijn zoektocht gaat verder 😅
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2024, 18:15:08 »
Citaat van: Milan.M op  4 maart 2024, 17:27:02
Citaat van: Milan.M op  4 maart 2024, 17:27:02
@GT1986

Ps: ik denk dat ik inmiddels bijna alle verkoopplatformen heb uitgespeeld, maar mijn zoektocht gaat verder 😅

Ja, het aanbod van een beetje leuke en betaalbare auto's is erg klein als je voor Giulia of Stelvio gaat. En zeker als je wensenlijstje langer is dan je portemonnee diep is ;D
Er is altijd wel iets: geen goede historie, een bepaalde optie die ontbreekt, auto die aan de andere kant van de wereld staat en ga zo maar door. Sterkte ook met de zoektocht! We zien het resultaat van je speurtocht ongetwijfeld op het forum :)
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2024, 19:00:07 »
Citaat van: Robert69 op  4 maart 2024, 18:15:08
Citaat van: Robert69 op  4 maart 2024, 18:15:08
Citaat van: Milan.M op  4 maart 2024, 17:27:02
Citaat van: Milan.M op  4 maart 2024, 17:27:02
@GT1986

Ps: ik denk dat ik inmiddels bijna alle verkoopplatformen heb uitgespeeld, maar mijn zoektocht gaat verder 😅

Ja, het aanbod van een beetje leuke en betaalbare auto's is erg klein als je voor Giulia of Stelvio gaat. En zeker als je wensenlijstje langer is dan je portemonnee diep is ;D
Er is altijd wel iets: geen goede historie, een bepaalde optie die ontbreekt, auto die aan de andere kant van de wereld staat en ga zo maar door. Sterkte ook met de zoektocht! We zien het resultaat van je speurtocht ongetwijfeld op het forum :)

Al heeft Klomp Cars wel erg veel Stelvio's te koop staan...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2024, 22:27:14 »
Wat een ontzettend gave QV!
Het is dat ik zelf net een Giulia gekocht heb, anders  was ik zeker voor deze komen kijken!
Succes met de verkoop, ik hoop dat je een echte liefhebber vindt.
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2024, 15:33:07 »
Kleine aanpassing gemaakt in het starttopic, ik heb de foto's nu doorgelinkt naar een gedeeld album.
Je kunt nu alle foto's bekijken zonder ze allemaal te hoeven downloaden 😅
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Barman
87

  • Type Alfa: 159
  • **
    - Junior Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2024, 16:18:21 »
Lijkt me dat hier snel een liefhebber voor te vinden is, succes met de verkoop :dance:
(Misschien wel de enige Giulietta waarvoor ik mijn dame zou inruilen...)
Huidige partner: Alfa Romeo 159 1750 TBI TI Sportwagon Rosso Competizione
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v Veloce Distinctive Nero Metallico
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2024, 20:21:49 »
Ik weet niet of je hem ook te koop hebt staan op een verkoopsite? Levert hilarische mailtjes op. Bijvoorbeeld van een Franstalige Belg die in Kazachstan woont en voor het 20-jarig huwelijk met zijn vrouw haar tijdens een picnic op een berg wil vertellen dat hij een Giulietta QV heeft gekocht zonder de auto ooit gezien te hebben. Onverbeterlijke romanticus dattie is ;D
Transport en alles wordt geregeld, ik heb er totaal geen werk aan. En o ja, de prijs is geen issue hoor.

Ik heb teruggestuurd dat ik akkoord ben maar dat hij wel even 7000 euro moet overmaken ivm kosten die ik moet maken. Niks meer gehoord ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2024, 22:10:57 »
Citaat van: Robert69 op  6 maart 2024, 20:21:49
Citaat van: Robert69 op  6 maart 2024, 20:21:49
Ik weet niet of je hem ook te koop hebt staan op een verkoopsite? Levert hilarische mailtjes op. Bijvoorbeeld van een Franstalige Belg die in Kazachstan woont en voor het 20-jarig huwelijk met zijn vrouw haar tijdens een picnic op een berg wil vertellen dat hij een Giulietta QV heeft gekocht zonder de auto ooit gezien te hebben. Onverbeterlijke romanticus dattie is ;D
Transport en alles wordt geregeld, ik heb er totaal geen werk aan. En o ja, de prijs is geen issue hoor.

Ik heb teruggestuurd dat ik akkoord ben maar dat hij wel even 7000 euro moet overmaken ivm kosten die ik moet maken. Niks meer gehoord ;D
Beetje flauw van je om die man zo in de maling te nemen.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Te koop: Giulietta QV Rosso Competizione
« Reactie #14 Gepost op: 7 maart 2024, 07:12:11 »
Citaat van: DanaBanana op  6 maart 2024, 22:10:57
Citaat van: DanaBanana op  6 maart 2024, 22:10:57
Citaat van: Robert69 op  6 maart 2024, 20:21:49
Citaat van: Robert69 op  6 maart 2024, 20:21:49
Ik weet niet of je hem ook te koop hebt staan op een verkoopsite? Levert hilarische mailtjes op. Bijvoorbeeld van een Franstalige Belg die in Kazachstan woont en voor het 20-jarig huwelijk met zijn vrouw haar tijdens een picnic op een berg wil vertellen dat hij een Giulietta QV heeft gekocht zonder de auto ooit gezien te hebben. Onverbeterlijke romanticus dattie is ;D
Transport en alles wordt geregeld, ik heb er totaal geen werk aan. En o ja, de prijs is geen issue hoor.

Ik heb teruggestuurd dat ik akkoord ben maar dat hij wel even 7000 euro moet overmaken ivm kosten die ik moet maken. Niks meer gehoord ;D
Beetje flauw van je om die man zo in de maling te nemen.

Ik ben bloedserieus: moet ervoor naar de RDW, kost ook weer geld en benzine. Daarnaast een auto huren tot ik een andere heb. Ben Gekkie Henkie niet he.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce