Beste leden,
Wegens de zoektocht naar een opvolger bied ik bij deze (met een lichte traan) mijn Giulietta QV te koop aan.
Vier-en-een-half jaar geleden kwam deze Giulietta op mijn pad via dit forum.
Hij sprak mij zo enorm aan dat ik hem niet kon laten staan en overnam van een mede clublid hier op het forum.
De auto is altijd in handen geweest van een liefhebber, en de volledige historie is bekend.
De eerste eigenaar moet een liefhebber geweest zijn, want geen enkele optie werd bespaard!
Zo’n complete Nederlandse Giulietta ga je niet vinden, verderop meer over de opties en extra’s.
Zeven jaar na aanschaf is de auto door de eerste eigenaar verkocht aan zijn buurman, van wie ik de auto 4,5 jaar geleden overnam.
Op onderhoud is niet bespaard, en de Giulietta heeft dan ook een ruime en complete onderhoudshistorie welke ik in bezit heb.
Tevens heb ik een overzicht gemaakt van al het onderhoud dat gepleegd is met datums, kilometerstanden en locaties (een soort tijdlijn).
Facturen etc. zijn uiteraard ook allemaal aanwezig.
Olie is altijd vroegtijdig gewisseld tussen de 12.000 en 16.000 kilometer. De laatste oliewissel is zojuist gedaan bij 151dkm, hier is voorlopig geen omkijken meer naar 🙂.
Bij 114dkm is de koppeling (en het druklager) vervangen door een stage 2 variant van JTD Performance, deze koppeling is geschikt tot 500Nm.
H&S Corse heeft de auto in de Dynamic stand getuned tot een vermogen van 276pk en 426Nm koppel, de Normal-stand heeft het fabrieksvermogen van 235pk en 340Nm. Hierdoor kun je kiezen voor een sportief gevoel wanneer je dat wilt. Een uitdraai van de vermogensmeting is aanwezig, dit is dus geen “theoretisch” vermogen.
Na de turbo bevind zich een sport katalysator (200cells) en achteraan het uitlaat traject is een Ulter Premium Sport RVS einddemper geplaatst met klep. De klep is bedienbaar met de twee meegeleverde afstandsbedieningen.
Doordat de standaard middendemper nog op zijn plek zit kun je prima dagelijks met open klep rijden, totaal niet asociaal en heeft zeker geen “tokkie” gehalte.
Tevens is er ook geen “dreun” aanwezig, dit is fijn voor lange afstanden naar het buitenland (lees: giro d’italia)
Kom je een keer laat thuis en wil je niemand wakker maken, dan kun je de klep dicht sturen, of dicht regelen in vijf stappen.
Naar mijn mening is dit de best klinkende Giulietta QV, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld...
Ik heb een impressie video gemaakt waarin ook het geluid van de uitlaat goed te horen is beide standen van de klep:
https://youtu.be/pjbRsnoJ974?si=-ouCaKT4IoY5ZXnKIn Mei 2022 is de auto 3-staps gepolijst en gecoat met STC en HPC van Labo Cosmetica. Deze coating heeft een standtijd van 5 jaar / 90.000km (afhankelijk hoe de auto wordt gereden en onderhouden). De staat van de coating is nog zeer goed en de lak is zeer netjes, ik durf zelfs te zeggen dat deze beter is dan af-fabriek. In direct zonlicht komt de kleur écht tot z’n recht, en waanzinnig in combinatie met de carbon exterieur delen. Verder is de auto altijd met de hand gewassen, en dit is terug te zien in de staat van de lak / coating.
Hieronder een link naar alle foto's:
Foto album Giulietta QVDan nog even een opsomming van een aantal opties en extra’s:
Bouwjaar: 2010
Kleur: Rosso Competizione
Kilometerstand: 151dkm (oplopend)
Aantal eigenaren: 3
Motorisch:- 1.8 TBI
- K&N luchtfilter
- Vergrootte intercooler
- JTD performance stage 2 koppeling, geschikt tot 500Nm (geplaatst bij 114dkm)
- Downpipe met sport katalysator (200cells)
- Ulter Premium sport RVS einddemper met elektrisch bedienbare klep
- HS Corse tune: 276pk / 426Nm in de Dynamic stand (uitdraai aanwezig)
Techniek:- Bi-xenon koplampen met automatische hoogteregeling én meesturende bochtenverlichting
- Lichtsensor
- Regensensor
- Cruise Control
- Dual zone climate control
- Stoelverwarming voor
- Panorama schuif-/kanteldak
- Elektrische verstelbare, verwarmbare én inklapbare spiegels
- Automatische dimmende binnenspiegel
- Apple CarPlay en Android Auto (ook draadloos)
- Achteruitrijcamera
- Parkeersensoren achter
- Bose geluidsinstallatie met subwoofer
Uiterlijk:- 8C Rosso Competizione (drielaagse metallic lak)
- Origineel carbon buitenspiegels, dakspoiler, dashboard en pookknop en aftermarket carbon scudetto
- 18” Veloce velgen met Vredestein Ultrac Sport zomerband
- Brembo remklauwen met Alfa Romeo logo
- Geperforeerde remschijven vóór
- Veloce MY16 stoelen met leder/alcantara en rode stiksels
- Sportstuur met vlakke onderkant en rode stiksels
- Zwarte dakhemel en raamstijlen
Omdat dit mijn enige/dagelijkse auto is ben ik er altijd zuinig op geweest en heb ik ervoor gezorgd dat alles in orde was.
Op onderhoud is dan ook niet bespaard en er zijn al een aantal grote punten gerepareerd of vervangen.
Zo is de olie toevoer leiding van de turbo vervangen door een geïsoleerde variant, en zijn de draagarmen vervangen vanwege krakende rubbers.
Recent onderhoud:114dkm Koppeling + druklager vervangen
Versnellingsbak olie vervangen
Draagarmen voor vervangen
Fusee rechts vervangen
Wiellager rechtsvoor vervangen
Handremkabel vervangen
129dkm Aandrijfas linksvoor vervangen
Airco vloeistof vervangen
Remklauwen voor vervangen
Remschijven voor vervangen
Remblokken voor vervangen
132dkm Banden voor / achter vervangen
138dkm Motorolie vervangen
Oliefilter vervangen
Wiellager rechtsachter vervangen
Stuurkogel vervangen rechtsvoor
151dkm Motorolie vervangen
Oliefilter vervangen
Praktische cijfers:Onderstaand cijfers zijn uit eigen ervaring.
Gemiddeld verbruik snelweg (100km/u): 14km/L (7,14 liter per 100km)
Gemiddeld verbruik over het algemeen: 11km/L (9,09 liter per 100km)
Een volle tank van 55 liter is goed voor zo’n 600km bereik
Vragen en infoVoor vragen kunt u contact opnemen met mij via het forum, of onderstaand mailadres.
m.meiland@casema.nl
Iedereen is welkom voor een bezichtiging, de koffie staat klaar!
Een proefrit is uitsluitend toegestaan voor personen met serieuze interesse.
De auto staat nog nergens anders te koop, omdat ik er van overtuigd ben dat hier een liefhebber te vinden is.
Omdat ik nog aan het oriënteren ben voor een vervangende auto is er geen haast met de verkoop, op koopjesjagers wordt niet gereageerd.
Richtprijs: €13.000
De prijs is onderhandelbaar.