!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Richard321
31

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • first 156(2004) then 159(2008) now giulia(2016)
8.000 km review
« Gepost op: 2 november 2017, 14:12:17 »
zo, ik heb nu ongeveer 8500 km met de alfa gereden >:D
en wat is het een heerlijke wagen! iedere x als ik op haar afloop weer een hele hele grote grijns op mijn gezicht.
de besturing is erg goed, vindt de DNA knop ook super werken.. wissel regelmatig tussen de 3 standen.
vermogen van de auto is geweldig :Woot_Emoticon: :steeringwheel:
binnen in zit alles logisch, zit positie is ook heerlijk,
die automaat is echt subliem, zeker met de paddles om zelf te schakelen!


maar ondanks alles kom ik toch wat kleine dingen tegen nu:

mijn keyless entry werkt niet altijd even goed ( lijkt een probleem te zitten in het handvat aan de bestuurderskant) deze ontgrendeld 8 van de 10x, de andere 2x gebeurd er niks alsof ik gewoon geen sleutel bij me heb ( batterijen van de afstandbediening zijn goed) de auto nogmaals dichtdrukken en vervolgens proberen te ontgrendelen zorgt er meestal voor dat het wel weer werkt.

mijn achterremmen piepen bij lichtremmen, niks irritanter als piepende remmen.
ook merk ik dat de usb poorten soms een lichte storing veroorzaken tijdens het afspelen van muziek. gebeurd op alle 3 de poorten dus mogelijk iets in het mediacenter?


wat dingen waarvan ik vindt dat alfa beter had kunnen doen:
- op het moment dat de P geselecteerd wordt ( automaat) zouden alle parkeersensoren gewoon uitgeschakeld moeten worden, nu blijven de sensoren aan de voorkant actief waardoor als je ergens dicht tegen aan staat er constant een harde piep hoorbaar is tijdens het uitschakelen / inschakelen van de auto.
-  de navi geeft ongeveer de helft van de tijd een langere route aan als noodzakelijk ( woon werk verkeer) soms gewoon 20 minuten omrijden.. ( terwijl er geen files zijn of dergelijk)
 ook is hij soms tot 2 minuten na het starten zijn locatie kwijt. daarna werkt alles wel gewoon zoals het hoort.
- tempratuur veranderen van de climate control, vertraging die er op zit is in het begin hinderlijk, nu ik er aan gewend ben geen probleem meer.

-oliepijl meten ( er zijn volgens mij vertaal fouten gemaakt. dit ga ik maandag ook eens bij de dealer neerleggen.
in het nederlands staat er dat de auto 5 minuten uit moet staan op een vlakke ondergrond dan op start drukken en niveau aflezen tussen de tellers.
in het engels staat er dat de auto op een vlakke ondergrond moet staan en 5 minuten stationair moet draaien en je dan in het menu de juiste waarde kunt aflezen..

Dit is wel een heel groot verschil!
ik wacht even af of er maandag dus de nodige updates geinstalleerd gaan worden of dat mijn auto de nieuwste software versies al heeft.


Dingen die ik nog wil veranderen / verbeteren:

- 18 inch breedset monteren
- trekhaak

hoe bevalt jullie giulia ?
en wat zijn de mindere punten die jouw opgevallen zijn
*

alfata
3.418

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2017, 14:56:52 »
Oliepijl meten doe je natuurlijk altijd met je motor uit.
Wellicht is het handig om even een topic over je eigen auto te openen (show your ride sectie van dit forum) en daar ook je vorderingen bij te houden. Zo houd je het allemaal gebundeld en staat alle informatie bij elkaar.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Dijkstra
135

  • Type Alfa: Giulietta exclusive tct
  • ***
    - Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2017, 15:28:02 »
Citaat van: alfata op  2 november 2017, 14:56:52
Citaat van: alfata op  2 november 2017, 14:56:52
Oliepijl meten doe je natuurlijk altijd met je motor uit.
Wellicht is het handig om even een topic over je eigen auto te openen (show your ride sectie van dit forum) en daar ook je vorderingen bij te houden. Zo houd je het allemaal gebundeld en staat alle informatie bij elkaar.
Als je olie pijlt met een draaiende motor moet er zeker wat bij volgens de pijlstok. Als de motor loopt wordt olie door het blok gepompt. Als je de motor uit zet bezinkt dat en dan pijl je. Altijd pijlen voor je smorgens start op een vlakke ondergrond.
Ex Alfa's Sud sprint 1978, 33 1.3 1987, 75  2.0 twin spark 1988, 33 1.7 qv 1991, gtv 6 1981, 155 2.0 td 1993, 147 1.6 2001
*

alfa brera
508

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2017, 17:23:30 »
hoi de guilia benziene heeft geen peilstok de diesel wel
ik heb nu 4000km er mee gereden rijdt echt geweldig
dinsdag wordt er een navigatie en info update gedaan via de dealer
tot zover alleen goede dingen

*

Richard321
31

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • first 156(2004) then 159(2008) now giulia(2016)
Re: 8.000 km review
« Reactie #4 Gepost op: 3 november 2017, 11:26:43 »
Citaat van: alfata op  2 november 2017, 14:56:52
Citaat van: alfata op  2 november 2017, 14:56:52
Oliepijl meten doe je natuurlijk altijd met je motor uit.
Wellicht is het handig om even een topic over je eigen auto te openen (show your ride sectie van dit forum) en daar ook je vorderingen bij te houden. Zo houd je het allemaal gebundeld en staat alle informatie bij elkaar.


Citaat
Als je olie pijlt met een draaiende motor moet er zeker wat bij volgens de pijlstok. Als de motor loopt wordt olie door het blok gepompt. Als je de motor uit zet bezinkt dat en dan pijl je. Altijd pijlen voor je smorgens start op een vlakke ondergrond.

het gaat hier over Digitaal het oliepeil aflezen op instrumenten paneel of MMI

even een stukje uit een ander topic:
zoals gezegt, in het infotainment is dit aangepast, in het dashboard display (nog?) niet .....
My apps is now called 'Car' - Within this Oil level display has changed, it is now a black bar with 2 red min/nominal level(?) markers, with oil level displayed in white. So it is much easier to read. The oil level that comes up when switching on power in the driver's speedo dash hasn't changed and is still stupidly grey!

Nieuwe oliepeil meter:



volgens mij is deze boodschap heel erg duidelijk!


dit is de melding die er in het nederlands staat bij mij..

volgens mij zit er een heel duidelijk verschil tussen de 2 of niet? :17: :17:
*

alfata
3.418

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2017, 12:09:06 »
Vreemd inderdaad, al moet de Nederlandse versie het bij het juiste eind hebben.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Richard321
31

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • first 156(2004) then 159(2008) now giulia(2016)
Re: 8.000 km review
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2017, 13:15:49 »
Citaat van: alfata op  3 november 2017, 12:09:06
Citaat van: alfata op  3 november 2017, 12:09:06
Vreemd inderdaad, al moet de Nederlandse versie het bij het juiste eind hebben.

het ding is dat ik geen duidelijke aanduiding krijg op het instrumenten paneel, dit blijft een hele hoop grijs.. de  monteur deed het af als hij dit aangeeft is het goed. maar als ex auto monteur en liefhebber van mijn auto is dat geen antwoord waar ik enige voldoening uit haal.. ding moet gewoon duidelijk zijn ( rij 1000km per week) dus het kan hard gaan als ie wat olie zou gaan gebruiken.. het liefste heb ik dat er tussen de beurt gewoon niks is en de dealer het uit mag zoeken, maar ik wil het wel kunnen controleren zeg maar..
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2017, 16:15:52 »
Maar via je infotainment systeem kan je wel een duidelijke aanduiding krijgen......
Indien je alleen een "ouderwetse" peilstok had, zoals de meeste auto's, controleer je toch (ook) niet voor elke rit ?
En daarnaast heb je ook nog, ten overvloede, een waarschuwingslampje bij te hoog/te laag oliepeil....

uit instructieboek:
TE LAAGMOTOROLIEPEIL
Het symbool gaat branden in combinatie met het desbetreffende bericht op het display om aan te geven dat het motoroliepeil
laag is.
MAXIMUMMOTOROLIEPEILOVERSCHREDEN
Het symbool gaat branden in combinatie met het desbetreffende bericht op het display om aan te geven dat het motoroliepeil te
hoog is.
Neem zo snel mogelijk contact op met het Alfa Romeo Servicenetwerk om het correcte peil te laten herstellen. Zorg er
ondertussen voor dat u het motortoerental van 3000 tpm niet overschrijdt.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfadreamer
74

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.2
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa per sempre
Re: 8.000 km review
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2017, 02:59:59 »
Na 19000 km niets dan lof, enigste minpunt bij mij is het windgeluid langs portierszijde.
En ja het infotainmentsysteem is niet het van het ...binnenkort gaat zij binnen voor het eerste onderhoud, ben benieuwd naar de prijs. Veel veilige km met je Giulia O:-)
*

alfata
3.418

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #9 Gepost op: 4 november 2017, 08:21:10 »
Citaat van: Richard321 op  3 november 2017, 13:15:49
Citaat van: Richard321 op  3 november 2017, 13:15:49
Citaat van: alfata op  3 november 2017, 12:09:06
Citaat van: alfata op  3 november 2017, 12:09:06
Vreemd inderdaad, al moet de Nederlandse versie het bij het juiste eind hebben.

het ding is dat ik geen duidelijke aanduiding krijg op het instrumenten paneel, dit blijft een hele hoop grijs.. de  monteur deed het af als hij dit aangeeft is het goed. maar als ex auto monteur en liefhebber van mijn auto is dat geen antwoord waar ik enige voldoening uit haal.. ding moet gewoon duidelijk zijn ( rij 1000km per week) dus het kan hard gaan als ie wat olie zou gaan gebruiken.. het liefste heb ik dat er tussen de beurt gewoon niks is en de dealer het uit mag zoeken, maar ik wil het wel kunnen controleren zeg maar..

Ik zie toch een hele duidelijke weergave. Hij staat gewoon tot max. Je ziet dat het uiterste rechtse deel, boven de max niet ingevuld is. Staat dus gewoon goed.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Richard321
31

  • Type Alfa: giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • first 156(2004) then 159(2008) now giulia(2016)
Re: 8.000 km review
« Reactie #10 Gepost op: 14 november 2017, 11:46:12 »
even een update...

ben ondertussen de 10.000 km gepasseerd.
voor morgen staat de herhaal afspraak bij de dealer, er bleek inderdaad een probleem te zijn met keyles entry. ze hebben een nieuwe deurklink besteld en deze wordt morgen gemonteerd.
ook worden de remmen even schoon gemaakt omdat deze dus piepen.
het probleem met de navi bleek een instelling te zijn, dat hij even niet weet waar hij zich bevindt als de auto net uit de garage komt. daar konden ze niks aan doen.
zo ook aan het piepen van de sensoren aan de voorkant dit is niet te veranderen met de tester.


Heerlijke auto en nog steeds verliefd op haar uitstraling! :c029:
tot over 15.000 km  :signspamani:
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #11 Gepost op: 14 november 2017, 20:08:09 »
....
voor morgen staat de herhaal afspraak bij de dealer, er bleek inderdaad een probleem te zijn met keyles entry. ze hebben een nieuwe deurklink besteld en deze wordt morgen gemonteerd.
...

Op het engelse forum waren er bij de eerste modellen ook problemen met het knopje op de handgreep, voor het op slot doen. Dit bleek af en toe te blijven hangen. Oplossing was de mechanische afstelling van het knopje iets te verstellen, zodat e.e.a. vrij loopt. Bij latere modellen zou het definitief opgelost zijn.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

m.claes
7

  • Type Alfa: Giulia Super 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #12 Gepost op: 15 november 2017, 17:32:27 »

Ik heb de Giulia Super 2.0 T
Zeer tevreden van deze Alfa. Ik heb al eens een paar collega's meegenomen en die waren behoorlijk impressed :)

Ik moet wel zeggen dat mijn verbruik toch behoorlijk hoog ligt. ik kom meestal iets over de 10 liter benzine per 100 km.
Hoe zit dat bij jullie?
Wat ik vreemd vind is dat ik nog een Giulia eigenaar ken en die beweert dat hij rond de 7 liter zit. lijkt mij te mooi om waar te zijn.

misschien moet ik een software update van de ecm krijgen :)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: 8.000 km review
« Reactie #13 Gepost op: 15 november 2017, 18:09:02 »

Ik heb de Giulia Super 2.0 T
Zeer tevreden van deze Alfa. Ik heb al eens een paar collega's meegenomen en die waren behoorlijk impressed :)

Ik moet wel zeggen dat mijn verbruik toch behoorlijk hoog ligt. ik kom meestal iets over de 10 liter benzine per 100 km.
Hoe zit dat bij jullie?
Wat ik vreemd vind is dat ik nog een Giulia eigenaar ken en die beweert dat hij rond de 7 liter zit. lijkt mij te mooi om waar te zijn.

misschien moet ik een software update van de ecm krijgen :)

Ik moet het nog eens uitrekenen, maar volgens de boordcomputer zit ik rond de 1 op 10, 1 op 11 .....
Is wel met 280 pk en AWD
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Martini8v
94

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTDm 8ATM
  • **
    - Junior Alfist
    • Foto site
Re: 8.000 km review
« Reactie #14 Gepost op: 16 november 2017, 09:38:55 »
ik zit ok de de 6.8l bij gemiddelde van 86km/h..nu op 51.000km totaal..
 O:-)