zo, ik heb nu ongeveer 8500 km met de alfa gereden
en wat is het een heerlijke wagen! iedere x als ik op haar afloop weer een hele hele grote grijns op mijn gezicht.
de besturing is erg goed, vindt de DNA knop ook super werken.. wissel regelmatig tussen de 3 standen.
vermogen van de auto is geweldig
binnen in zit alles logisch, zit positie is ook heerlijk,
die automaat is echt subliem, zeker met de paddles om zelf te schakelen!
maar ondanks alles kom ik toch wat kleine dingen tegen nu:
mijn keyless entry werkt niet altijd even goed ( lijkt een probleem te zitten in het handvat aan de bestuurderskant) deze ontgrendeld 8 van de 10x, de andere 2x gebeurd er niks alsof ik gewoon geen sleutel bij me heb ( batterijen van de afstandbediening zijn goed) de auto nogmaals dichtdrukken en vervolgens proberen te ontgrendelen zorgt er meestal voor dat het wel weer werkt.
mijn achterremmen piepen bij lichtremmen, niks irritanter als piepende remmen.
ook merk ik dat de usb poorten soms een lichte storing veroorzaken tijdens het afspelen van muziek. gebeurd op alle 3 de poorten dus mogelijk iets in het mediacenter?
wat dingen waarvan ik vindt dat alfa beter had kunnen doen:
- op het moment dat de P geselecteerd wordt ( automaat) zouden alle parkeersensoren gewoon uitgeschakeld moeten worden, nu blijven de sensoren aan de voorkant actief waardoor als je ergens dicht tegen aan staat er constant een harde piep hoorbaar is tijdens het uitschakelen / inschakelen van de auto.
- de navi geeft ongeveer de helft van de tijd een langere route aan als noodzakelijk ( woon werk verkeer) soms gewoon 20 minuten omrijden.. ( terwijl er geen files zijn of dergelijk)
ook is hij soms tot 2 minuten na het starten zijn locatie kwijt. daarna werkt alles wel gewoon zoals het hoort.
- tempratuur veranderen van de climate control, vertraging die er op zit is in het begin hinderlijk, nu ik er aan gewend ben geen probleem meer.
-oliepijl meten ( er zijn volgens mij vertaal fouten gemaakt. dit ga ik maandag ook eens bij de dealer neerleggen.
in het nederlands staat er dat de auto 5 minuten uit moet staan op een vlakke ondergrond dan op start drukken en niveau aflezen tussen de tellers.
in het engels staat er dat de auto op een vlakke ondergrond moet staan en 5 minuten stationair moet draaien en je dan in het menu de juiste waarde kunt aflezen..
Dit is wel een heel groot verschil!
ik wacht even af of er maandag dus de nodige updates geinstalleerd gaan worden of dat mijn auto de nieuwste software versies al heeft.
Dingen die ik nog wil veranderen / verbeteren:
- 18 inch breedset monteren
- trekhaak
hoe bevalt jullie giulia ?
en wat zijn de mindere punten die jouw opgevallen zijn