!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: adaptive cruise control
« Reactie #30 Gepost op: 4 oktober 2021, 16:35:42 »
Daar ben ik ik het deels mee eens,echter als je een Romeo toch zakelijk kan rijden dan is een Adapt. cc toch erg lekker om te hebben.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #31 Gepost op: 6 oktober 2021, 02:43:22 »
Citaat van: lers op  4 oktober 2021, 14:40:48
Citaat van: lers op  4 oktober 2021, 14:40:48
Bedankt voor alle informatie hier. Ik heb de button inmiddels binnen. Is er hier iemand die me zou kunnen helpen met de inbouw en het activeren d.m.v. multiecuscan?
waar zit je ergens? Als je naar Eindhoven komt wil ik je wel helpen hoor.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #32 Gepost op: 7 oktober 2021, 13:28:48 »
Oh dat is wel heel dichtbij! Ik zit in de buurt van Den Bosch, hulp zou erg fijn zijn!
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #33 Gepost op: 7 oktober 2021, 20:58:32 »
Citaat van: lers op  7 oktober 2021, 13:28:48
Citaat van: lers op  7 oktober 2021, 13:28:48
Oh dat is wel heel dichtbij! Ik zit in de buurt van Den Bosch, hulp zou erg fijn zijn!
ja laat maar weten. Stuur maar pbtje ofzo
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #34 Gepost op: 8 oktober 2021, 10:46:02 »
Zal ik doen! Nog even wachten op de auto, bedankt alvast!
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #35 Gepost op: 8 oktober 2021, 10:59:12 »
Citaat van: lers op  8 oktober 2021, 10:46:02
Citaat van: lers op  8 oktober 2021, 10:46:02
Zal ik doen! Nog even wachten op de auto, bedankt alvast!

Hier een video hoe het moet, kan je alvast voorbereiden en eventueel gereedschap bij elkaar zoeken. Ik heb wel wat maar heb het zelf bij me ouders thuis gedaan die alles hadden haha. sleutel voor de stuur heb ik niet.


https://youtu.be/cNsksIGDRSA
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #36 Gepost op: 4 november 2021, 11:58:54 »
Ik heb de knop inmiddels op het stuur gemonteerd. Was nog best een klus om stuur uit elkaar te krijgen en vooral weer in elkaar, maar speciale knoppenset aan linkerzijde is gemonteerd (en direct ook maar een rode start/stop knop geplaatst).

Ik moet nog wel de multiecuscan stappen doorlopen, maar heb op dit moment alleen een zakelijke laptop. Aangezien de multiecuscan licentie computer gebonden is, ben ik nog niet aan deze stap toegekomen. Wat mij nu opviel is dat na installatie van deze knoppenset de standaard cruise control niet meer werkt. Nu zou dit natuurlijk best kunnen, omdat ik de procedure niet heb afgemaakt. Echter uiterlijk gezien is er alleen een extra knop bijgekomen en de overige knoppen lijken hetzelfde te zijn. Kan het mis hebben, maar wat nu als ik de stekker er niet ver genoeg heb ingedrukt of zo iets. Hoe kan ik dit controleren zonder weer het hele stuur los te maken? Ok, leuk excuus om snel met black friday een privé laptop aan te schaffen en de procedure af te maken. Als het dan nog steeds niet werkt, dan weet ik wat me te doen staat.
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #37 Gepost op: 4 november 2021, 12:01:28 »
Citaat van: dburger op  4 november 2021, 11:58:54
Citaat van: dburger op  4 november 2021, 11:58:54
Ik heb de knop inmiddels op het stuur gemonteerd. Was nog best een klus om stuur uit elkaar te krijgen en vooral weer in elkaar, maar speciale knoppenset aan linkerzijde is gemonteerd (en direct ook maar een rode start/stop knop geplaatst).

Ik moet nog wel de multiecuscan stappen doorlopen, maar heb op dit moment alleen een zakelijke laptop. Aangezien de multiecuscan licentie computer gebonden is, ben ik nog niet aan deze stap toegekomen. Wat mij nu opviel is dat na installatie van deze knoppenset de standaard cruise control niet meer werkt. Nu zou dit natuurlijk best kunnen, omdat ik de procedure niet heb afgemaakt. Echter uiterlijk gezien is er alleen een extra knop bijgekomen en de overige knoppen lijken hetzelfde te zijn. Kan het mis hebben, maar wat nu als ik de stekker er niet ver genoeg heb ingedrukt of zo iets. Hoe kan ik dit controleren zonder weer het hele stuur los te maken? Ok, leuk excuus om snel met black friday een privé laptop aan te schaffen en de procedure af te maken. Als het dan nog steeds niet werkt, dan weet ik wat me te doen staat.
Gewoon MES installeren op je zakelijke laptop. Bij het inleveren van je laptop de licentie laten overzetten naar je prive laptop. Of je komt even langs Eindhoven dan doe ik het voor je haha!
https://www.multiecuscan.net/TransferLicense.aspx Hier staat precies wat je moet doen om licentie over te zetten.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #38 Gepost op: 4 november 2021, 13:02:00 »
Citaat van: Rohit op  4 november 2021, 12:01:28
Citaat van: Rohit op  4 november 2021, 12:01:28
Gewoon MES installeren op je zakelijke laptop. Bij het inleveren van je laptop de licentie laten overzetten naar je prive laptop. Of je komt even langs Eindhoven dan doe ik het voor je haha!
https://www.multiecuscan.net/TransferLicense.aspx Hier staat precies wat je moet doen om licentie over te zetten.
Langskomen in Eindhoven gaat niet lukken, maar nu kan ik het dus makkelijk zelf doen. Dacht dat je de licentie niet eenvoudig kon overzetten, maar dat valt dus mee.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #39 Gepost op: 15 november 2021, 13:16:00 »
Hoe hebben jullie het hier gedaan? De manier waarmee je de airbag wel moet verwijderen, of de manier zonder de airbag te verwijderen?
*

dburger
129

  • Type Alfa: GT 1.9 jtd/Giulia Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #40 Gepost op: 18 november 2021, 09:47:36 »
Hoe hebben jullie het hier gedaan? De manier waarmee je de airbag wel moet verwijderen, of de manier zonder de airbag te verwijderen?
Airbag eruit, stuur eruit.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #41 Gepost op: 24 november 2021, 14:13:29 »
Ik ga het zo proberen, bedankt voor de info!
Ik heb denk ik wel de geregistreerde versie van Multi ECU scan nodig of niet?
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #42 Gepost op: 24 november 2021, 14:17:57 »
Ik ga het zo proberen, bedankt voor de info!
Ik heb denk ik wel de geregistreerde versie van Multi ECU scan nodig of niet?
yup
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #43 Gepost op: 24 november 2021, 14:24:45 »
Dat is snel..! Bedankt voor je reactie. Ga ik dat eerst even regelen.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: adaptive cruise control
« Reactie #44 Gepost op: 24 november 2021, 19:02:30 »
Zojuist alles ingebouwd, viel me toch flink tegen... vooral omdat ik eigenlijk te weinig licht had en niet goed kon zien hoe het stuur goed terug in elkaar moest. De rest ging vrij soepel. Het stuur van de Stelvio heeft wel wat andere kabels dan de Giulia.

Nu is het me met multi ecu scan helaas nog niet helemaal gelukt. Ik kan de 'steering angle' niet resetten, ik krijg dan de melding. Failure!
Iemand tips?