!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giulia_1979
17

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Bonkend geluid rechtsachter
« Gepost op: 2 februari 2022, 15:24:34 »
Sinds enige tijd heb ik een bonkend geluid wat rechtsachter vandaan lijkt te komen. Ik dacht eerst dat er iets in de kofferbak los lag te stuiteren, maar heb het zelfs bij een lege kofferbak. Het treed alleen op bij hobbelige of klinkerwegen oid. Op glad asfalt is het niet te horen. Het is niet hetzelfde geluid als @MiguelZ omschreef in zijn topic, dus vandaar even een nieuw draadje.

De dealer denkt dat het bij de schokbreker vandaan komt, maar weet het niet zeker... Aangezien dit nogal in de papieren gaat lopen wil ik graag jullie mening vragen...

Zou het de stabilisatorstang kunnen zijn oid? Is dat niet wat snel? Het gaat om een Giulia uit 2017.
*

DanielH92
1.979

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bonkend geluid rechtsachter
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2022, 18:33:51 »
Dat is hier op afstand eigenlijk niet te beoordelen. Met wat geluk is het een stabilisatorstangverbindingsstokje en ben je voor een paar tientjes klaar, maar het kan zoveel meer zijn. Beste om 'm op de brug te onderzoeken op spelingen etc.