!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #15 Gepost op: 15 maart 2021, 09:30:35 »
zie o.a.
https://www.alfaowner.com/threads/chemical-smell-probably-caused-by-airco.1076650/post-16840042
zaten ook 2 gaten in motorkap die als onderdeel van de fix met een sticker werden afgesloten, zie o,a,

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #16 Gepost op: 15 maart 2021, 09:32:52 »
Volgens mij zagen we elkaar rijden van het weekend of niet? Anyway, dat terzijde. Ik ben benieuwd welke garage je hebt, want echt veel aan jouw klachten wordt er niet gedaan. Jouw klachten lijken te zitten op het brandstofcircuit. Vanaf de tank tot in de cilinder. Zou overeen kunnen komen met je bokken, wat een teken van verstopte/incourante brandstoftoevoer zou kunnen zijn.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2021, 10:03:06 »
Ja klopt inderdaad op de Gronausestraat toch? Ik zat naar je mooie Stelvio te kijken en realiseerde me later pas dat jij dat wel eens kon zijn ;)

Tot nu toe is er alleen wat uitgesloten door de dealer maar een echte oorzaak is helaas nog niet gevonden voor het stotteren en ook niet voor de uitlaatgas stankoverlast.

Ik zal ze nog een kans geven om het op te lossen. Ben wel heeeeel blij dat het een leaseauto betreft al baal ik er nog steeds behoorlijk van natuurlijk.

Dat van die olietemperatuur wist ik niet eens. Keek vanochtend inderdaad links op het dash en zag tot mijn grote verbazing inderdaad dat het de olietemperatuur is. Kom ik dus na 3 jaar een keer achter:)

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #18 Gepost op: 15 maart 2021, 12:27:43 »
Tot nu toe is er alleen wat uitgesloten door de dealer maar een echte oorzaak is helaas nog niet gevonden ... Ben wel heeeeel blij dat het een leaseauto betreft.

Nou, ik betwijfel of je daar als liefhebber per definitie blij mee moet zijn. Mijn ervaring is dat bij onduidelijke problemen - waarbij wat meer moet gebeuren dan even de diagnose computer uitlezen - soms wat drang moet worden uitgeoefend op de garage om verder te kijken dan de neus lang is. Anders is het al snel "Niks gevonden, kijk het nog maar even aan..."

Het vervelende van een leaseauto is dat daar de leasemaatschappij die drang moet uitoefenen. En de insteek van zowel de leasemaatschappij als de dealer is daarbij puur zakelijk, geen enkel gevoel bij het specifieke geval. Dus zolang jij niet stil staat, zullen ze allebei de neiging hebben om "onderzoekskosten" naar iets vaags en onbelangrijks(?) uit de weg te gaan.

Voor mij is dit een van de redenen geweest om de leaseauto te laten voor wat het was en over te stappen op een andere vorm van compensatie van mijn reiskosten. "Kleine dingetjes" die ik als liefhebber wel degelijk belangrijk vond, maar die niet essentieel waren om  van A naar B komen, kreeg ik als leaserijder gewoonweg niet geregeld op een manier die paste bij mij gevoel bij de auto.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #19 Gepost op: 15 maart 2021, 12:56:44 »
Is inderdaad geen speld tussen te krijgen wat je zegt. Echter, door een leaseauto te kiezen kreeg ik wel de kans om een Giulia te rijden. Prive zou ik niet zo snel zoveel geld aan een auto uitgegeven hebben. Ik vind het echter wel zo netjes naar de dealer om ze eerst de kans te geven het op hun manier op te lossen. Mocht het echter nog langer duren kan ik altijd op mijn strepen gaan staan of zelfs de leasemaatschappij inschakelen indien nodig. Die laatste zal echter ook wel zien dat ik nog slechts drie kwart jaar met de auto hoef te rijden tot einde contract dus of die er nu zoveel belang bij hebben om het probleem grondig te onderzoeken en aan te pakken betwijfel ik ook wel enigszins.

Verder is de dealer altijd wel meegaand in de kleine dingetjes als ruitenwissers vervangen, mattenset vervangen, nieuw tankklepje, enz.

*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #20 Gepost op: 15 maart 2021, 14:25:47 »
Ja klopt inderdaad op de Gronausestraat toch? Ik zat naar je mooie Stelvio te kijken en realiseerde me later pas dat jij dat wel eens kon zijn ;)

Tot nu toe is er alleen wat uitgesloten door de dealer maar een echte oorzaak is helaas nog niet gevonden voor het stotteren en ook niet voor de uitlaatgas stankoverlast.

Ik zal ze nog een kans geven om het op te lossen. Ben wel heeeeel blij dat het een leaseauto betreft al baal ik er nog steeds behoorlijk van natuurlijk.

Dat van die olietemperatuur wist ik niet eens. Keek vanochtend inderdaad links op het dash en zag tot mijn grote verbazing inderdaad dat het de olietemperatuur is. Kom ik dus na 3 jaar een keer achter:)

Dat was ik inderdaad! Jouw Giulia viel mij ook op, dus we tuurden even naar elkaars staal haha!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Diesel uitlaatgas in interieur
« Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2021, 21:32:20 »
Even een update. Auto vandaag weer bij de dealer geweest. Na lang proefrijden werden zij uiteindelijk ook vergast door de stank. Toen hebben ze lang zitten zoeken en uiteindelijk een losse temperatuursensor gevonden onder of achter de turbo. Daar omheen zat een roetspoor dus daar kwam de stank waarschijnlijk vandaan. Hebben alles schoongemaakt en goed vastgezet. Nu maar hopen dat de losse sensor ook voor het bokken heeft gezorgd en dat dat nu mede verholpen is. Van de week maar eens flink stuk rijden en kijken of het nu goed is.