!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Sport uitlaat Giulia
« Gepost op: 26 oktober 2017, 16:27:38 »
Binnenkort krijg ik mijn Giulia geleverd met een Ragazzon sportuitlaat.

Vast staat een Ragazzon RVS einddemper met dubbel eindstuk 90 Racing, maar weet niet welke middenpijp het meest lekker is (klinkt) ?

Keuze is er uit de:
50.0744.80 Stainless steel centre silencer  Oversized exhaust pipe diameter 76 mm (395 euro) of de
50.0745.80 Stainless steel centre pipe group N Oversized exhaust pipe diameter 76 mm zonder demper (295 euro)
http://www.ragazzon.com/eng/ragazzon-catalogue.php?cst=6&mdl=359&cld=1302

Iemand een idee wat wijsheid is ? Die goedkopere middenpijp zonder demper of de duurdere met demper ?

http://www.ragazzon.com/file_public/prodotto/50.0744.80.jpg

http://www.ragazzon.com/file_public/prodotto/50.0745.80.jpg
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2017, 21:21:16 »
tof dat je dat doet!  :PDT_Armataz_01_37:
het ligt mijns inziens een beetje aan hoeveel je rijdt. Ik kan me zo voorstellen dat bij (te) veel geluid en lange stukken rijden, het vermoeiend wordt. Maar als je meer kortere stukken rijdt, kan het wel leuk zijn. (tunnels etc)
wanneer krijg je hem?
Wie later remt, rijdt langer hard
*

TimW
2.229

  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2017, 08:24:10 »
Lastig, zou zomaar kunnen dat je de 1e bent dus vergelijking is er niet.

Ik vermoed dat je de middenpijp zonder demper wel kunt nemen aangezien er op de einddemper nog wel een redelijk formaat demper zit, als ik in jouw schoenen zou staan zou ik die gok wel aandurven in ieder geval.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2017, 09:01:14 »
Lastig, zou zomaar kunnen dat je de 1e bent dus vergelijking is er niet.

Ik vermoed dat je de middenpijp zonder demper wel kunt nemen aangezien er op de einddemper nog wel een redelijk formaat demper zit, als ik in jouw schoenen zou staan zou ik die gok wel aandurven in ieder geval.

Dat... Vermoed dat je met die middenpijp met demper geen verschil gaat horen t.o.v normaal.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2017, 15:33:30 »
Ik ga iig zonder doen als het eenmaal zover is.
Vooral op een Amerikaanse fora zie je meer dat er uitlaten worden gewisseld.
Daar lees ik dat het niet gaat dreunen op cruise snelheden, lijkt mij het belangrijkste.
Maar goed dat zijn dat ook voornamelijk weer andere aftermarket uitlaten.

Maar eerder als halverwege volgend jaar zit ik nog niet aan een Giulia.
Dus gaat nog even duren om mijn ervaring te geven.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2017, 11:13:57 »
Denk dat ik het nu wel weet en ga voor de :

- 50.0719.60 Stainless steel rear silencer left/right each with round Sport Line tail pipe 90 mm, Oversized exhaust pipe diameter 76 mm ;
http://www.ragazzon.com/file_public/prodotto/50_0.0719.60.jpg   (680 euro)

- 50.0745.80 Stainless steel centre pipe group N (zonder demper) Oversized exhaust pipe diameter 76 mm
http://www.ragazzon.com/file_public/prodotto/50.0745.80.jpg  (295 euro)

- 601004280 (verbindingsstuk in 76 mm in 76 mm) (22 euro)
Connecting sleeve for the installation of 50.0744.80 / 50.0745.80 on the 50.0718.00 / 50.0719.60 / 50.0719.73 rear muffler
http://www.ragazzon.com/file_public/prodotto/601004280_F-F_76-76.jpg

Totaal advies prijs bij Ragazzon.com = € 997












Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2017, 11:16:46 »
Lijkt mij inderdaad de beste setup voor een sportief, maar niet irriterend geluid.  :PDT_Armataz_01_37:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
2.015

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2017, 17:46:23 »
Waarom eigenlijk niet beginnen met een grotere downpipe Icm race kat?  Afh van welke je kiest zul je een andere middendemper moeten kiezen (ragazzon)  of de bestaande houden  (JM tuning).
Kies je voor JM, dan zou ik eerst einddemper wisselen en pas daarna,  als geluid nog wat harder mag,  pas middenpijp.

De downpipe laat de turbo veel vrijer ademen wat extra performance geeft dus sowieso aanrader, de race kat geeft al extra geluid dus maakt demper loze middenpijp mogelijk overbodig.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2017, 11:34:08 »
Waarom eigenlijk niet beginnen met een grotere downpipe Icm race kat?  Afh van welke je kiest zul je een andere middendemper moeten kiezen (ragazzon)  of de bestaande houden  (JM tuning).
Kies je voor JM, dan zou ik eerst einddemper wisselen en pas daarna,  als geluid nog wat harder mag,  pas middenpijp.

De downpipe laat de turbo veel vrijer ademen wat extra performance geeft dus sowieso aanrader, de race kat geeft al extra geluid dus maakt demper loze middenpijp mogelijk overbodig.
Dit klinkt mij wat te technisch en te ingewikkeld. Ligt aan mij hoor, maar heb geen idee wat een downpipe in combi met een race kat anders kan tewerkstelligen?
Ik laat die Ragazzon gewoon bij de afleverend dealer eronder zetten, lijkt mij het makkelijkste. Heb onder mijn huidige Giulietta QV een zelfde soort Ragazzon uitlaat zitten en die klinkt best lekker en is niet overdadig aanwezig.
Ga er een beetje (min of meer op de gok) vanuit dat dit hetzelfde gaat gelden onder de Giulia ?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

TimW
2.229

  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2017, 11:36:44 »
Waarom eigenlijk niet beginnen met een grotere downpipe Icm race kat?  Afh van welke je kiest zul je een andere middendemper moeten kiezen (ragazzon)  of de bestaande houden  (JM tuning).
Kies je voor JM, dan zou ik eerst einddemper wisselen en pas daarna,  als geluid nog wat harder mag,  pas middenpijp.

De downpipe laat de turbo veel vrijer ademen wat extra performance geeft dus sowieso aanrader, de race kat geeft al extra geluid dus maakt demper loze middenpijp mogelijk overbodig.
Dit klinkt mij wat te technisch en te ingewikkeld. Ligt aan mij hoor, maar heb geen idee wat een downpipe in combi met een race kat anders kan tewerkstelligen?
Ik laat die Ragazzon gewoon bij de afleverend dealer eronder zetten, lijkt mij het makkelijkste. Heb onder mijn huidige Giulietta QV een zelfde soort Ragazzon uitlaat zitten en die klinkt best lekker en is niet overdadig aanwezig.
Ga er een beetje (min of meer op de gok) vanuit dat dit hetzelfde gaat gelden onder de Giulia ?

Een grotere downpipe in combinatie met sportcat zorgt er voor dat de turbo vrijer kan lopen/sneller kan opspoelen doordat er minder tegendruk is. Verder zorgt het volgens mij ook voor wat lagere temperaturen wat de levensduur vd turbo ten goede zal komen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2017, 12:45:49 »
Ik denk alleen niet dat de dealer met behoud van garantie JMTuning downpipes gaat laten plaatsen. En volgens mij heeft Ragazzon nog geen downpipe in zijn assortiment voor de Giulia.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
2.015

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2017, 13:55:16 »
ik had hemelaal gemist dat het om een Giulia ging en niet om Giulietta, maar goed dat maakt voor strekking van het verhaal niks uit. Weet alleen niet of er al andere downpipes geleverd worden.
Grotere downpipe zou de dealer juist moeten aanmoedigen want is beter voor levensduur, maar dat begrip zullen ze niet hebben.
Aan de andere kant: een claim toegewezen krijgen bij Alfa is sowieso een mission impossible...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #12 Gepost op: 1 november 2017, 11:46:51 »
ik had hemelaal gemist dat het om een Giulia ging en niet om Giulietta, maar goed dat maakt voor strekking van het verhaal niks uit. Weet alleen niet of er al andere downpipes geleverd worden.
Grotere downpipe zou de dealer juist moeten aanmoedigen want is beter voor levensduur, maar dat begrip zullen ze niet hebben.
Aan de andere kant: een claim toegewezen krijgen bij Alfa is sowieso een mission impossible...
Nee,  zowel Ragazzon als JMTuning hebben die (nog) niet in hun assortiment.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Wout Berkelaar
2

  • Type Alfa: Giulia 2.0 T super
  • *
    - Startende Alfist
  • Nu bezig aan mijn 17e Alfa de giulia 2.0 T super.
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2018, 12:22:54 »
Ik heb sinds 2 mnd een ragazonn achterdemper op mijn giulia2.0t super geluid en is het niet hard genoeg naar je zin kun je altijd later nog de voorste pijp vervangen ,ik zou het eerst zo proberen want als je lange stukken rijdt wordt het misschien wel irritant
*

alfa brera
508

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sport uitlaat Giulia
« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2018, 09:49:29 »
is het verschil dan zo groot met het geluid