!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #45 Gepost op: 22 juli 2020, 21:08:10 »
ik snap wat je bedoelt en je boft met zo'n dealer. destijds ging het er bij mij om dat de dealer zich altijd maar weer achter de importeur verschool ("de importeur heeft geen oplossing bla bla bla..."). ik heb één belletje naar m'n advocaat gepleegd en die zei: je hebt een overeenkomst met je dealer, niet met de importeur. dus als je dealer je niet wil helpen moet je je dealer aanspreken;  je hebt immers absoluut niks met de importeur te maken.
zo gezegd, zo gedaan. één briefje en alles werd anders....
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #46 Gepost op: 22 juli 2020, 22:35:39 »
@Romeer Dat kan allemaal kloppen als je een eigen advocaat hebt, maar als je bent aangewezen op je rechtsbijstandverzekering die zaken doet met die koekenbakkers van DAS, dan ben je als je pech hebt gewoon het haasje..... Wij hebben ooit een splinternieuwe MiTo (showroommodel) gekocht bij een verder niet bij name te noemen Alfa Romeo dealer diep in het oosten van het land die ons een MiTo verkocht met parkeersensoren (en daar ook mee adverteerde) die er na de aflevering niet op bleken te zitten. Wij hadden onze oude MiTo daarop ingeruild. Toen we reclameerden bleek dat probleem niet op te lossen te zijn omdat de originele parkeersensoren van Alfa Romeo niet achteraf kunnen worden geinstalleerd. De dealer was bereid om aftermarket sensoren te installeren waar wij niet mee akkoord gingen. Hij had de dag na de aflevering onze oude MiTo al doorverkocht en kon/wilde de verkoop niet terugdraaien. DAS ingeschakeld....... die vond het niet nodig om een rechtszaak aan te spannen en vond het voldoende om ons de waarde van de sensoren (€ 500) aan ons te vergoeden..... minus de € 100,- die het kostte om die koekenbakkers aan het werk te krijgen, bleven we dus zitten met een MiTo die we niet wilde hebben en een vergoeding van € 400 ........
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #47 Gepost op: 23 juli 2020, 09:01:02 »
ik heb het toen ook via m'n rechtsbijstand (ook DAS) gedaan en blijkbaar pakte dat in mijn geval anders uit. de zaak van de mito is (denk ik) niet 1 op 1 te vergelijken met wat er nu bij je speelt.
ik herken wel wat veel mensen geneigd zijn te doen: zelf proberen het probleem van een ander (in dit geval de dealer) op te lossen. uiteindelijk loop je er dan zelf op achteruit in plaats van vooruit, en dat lijkt me niet de bedoeling.
inmiddels zit ik alweer een aantal jaren bij de ARAG en die hebben me tot nu toe 2 keer méér dan uitstekend geholpen.
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #48 Gepost op: 23 juli 2020, 10:44:57 »
Bedankt voor de reacties!
Allereerst ik ben woonachtig in België, het gaat over een Duitse dealer. Allemaal niet zo simpel!
Ik heb ook via de gebruikelijke tevredenheidsenquête gereageerd (volgens mij verstuurd door de Duitse invoerder), maar tot op heden nog geen antwoord gekregen.

Trouwens de dag na de aankoop bleek dat de isolatiemat onder de motorkap was aangevreten door een marter en zat er een ster in de voorruit. Wilden ze ook alleen maar herstellen tegen betaling (had ik maar moeten melden/zien bij de aankoop)... Uiteindelijk de isolatiemat zelf besteld en vervangen (160 €) en het sterretje bij de lokale carglass laten repareren (kosten voor verzekering).

Het vertrouwen is eigenlijk zoek en ik geef ze nog tot de volgende servicebeurt de mogelijkheid om te reageren anders ga ik gewoon bij iemand hier waar ik goede ervaringen mee heb en dan is de garantie uiteindelijk voor mij bijzaak.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

AdT
90

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #49 Gepost op: 11 augustus 2020, 20:55:01 »
Hoi Typhoon, ik heb je draadje met aandacht gelezen. Vrijdag heb ik een afspraak bij waarschijnlijk dezelfde dealer als waar jij je auto kocht. Ik zal extra goed opletten bij de inspectie van de auto na jouw ervaringen.
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #50 Gepost op: 12 augustus 2020, 16:02:37 »
Hoi Typhoon, ik heb je draadje met aandacht gelezen. Vrijdag heb ik een afspraak bij waarschijnlijk dezelfde dealer als waar jij je auto kocht. Ik zal extra goed opletten bij de inspectie van de auto na jouw ervaringen.

Zeker goed opletten en de details goed bekijken. Als je meer gedetailleerde info zou willen stuur je me maar een mailtje.
Invoeren van Duitsland kost haast niks en bijtellingen hebben we hier niet in België.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

AdT
90

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #51 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:57:15 »
PvdA gestuurd
*

AdT
90

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio 7 maanden met volgende problemen
« Reactie #52 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:58:17 »
Pb natuurlijk :)