!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

thomask
3

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Motor loopt op 3 cylinders
« Gepost op: 6 september 2019, 15:41:54 »
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden een Alfa 147 gekocht, erg leuk autotje tot nu toe (weinig problemen gehad, alleen een probleem met de Selespeed pomp, deze heb ik gereviseerd.)

Nu ben ik vorige week van langs de snelweg weggesleept. Verloor opeens vermogen, en er kwam behoorlijk wat witte/witblauwe rook uit mn uitlaat.
Auto staat inmiddels weer voor de deur. Uitgelezen met MultiECUScan en hij gaf aan dat er misfires waren bij Cylinder 2. Toen ik de motor starte (met moeite ging het) lijkt hij te draaien op 3 cylinders.

Ik heb de bobine van cylinder 2 vervangen, hier van was het plastic ook helemaal gesmolten. Kwam er daarbij ook achter dat de kleppendeksel ook om de bobine was weggesmolten. Deze heb ik ook vervangen.

Ik heb jammer genoeg nog steeds hetzelfde probleem, motor lijkt nog steeds op 3 cylinders te lopen, en er komt ook een olielucht uit de uitlaat, rook is er ook nog.

Iemand een idee waar ik  verder naar kan kijken?

Alvast bedankt.

Gr Thomas
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Motor loopt op 3 cylinders
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2019, 16:12:31 »
Misschien eerst even compressie meten of er geen verdere schade is (kleppen/koppakking/zuiger(veren) etc.).
Met een bobine die gesmolten is en een verbranding probleem, los even van de toedracht, hoe zien de bougies en kabels er uit?
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

thomask
3

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Motor loopt op 3 cylinders
« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2019, 16:38:41 »
Goed idee, ik heb een setje besteld. Zal updaten als ik de test heb gedaan.