!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bij mijn vorige GTA wilde het wel helpen om de gasklep schoon te maken, en opnieuw te kalibreren (en check inlaatslang op lekkages)standaard procedure:1. Accupool 15 minuten losnemen2. Accu weer aansluiten, contact 90 seconden aanzetten (ZONDER gaspedaal aan te raken)3. Contact 90 seconden uit zetten4. Motor starten, nog steeds alles ZONDER gaspedaal aan te raken, 10~15 minuten stationair laten lopen5. Motor uit, ca 10 minuten wachten6. Starten en eindje gaan rijden
Hallo. Welke soort olie gebruik je in de alfa. Klinkt mij op een iets te lag olie druk waardoor de kleppen mogelijk niet allemaal vergenoeg openen. Ik heb dit gehad met de 147. Goede olie van de juiste soort en type en het was weg.
De stappen die je aangeeft is dat een reset?Ik ga de slangen ff checken... thanks
Citaat van: stephanvgool op 15 februari 2021, 19:36:04De stappen die je aangeeft is dat een reset?Ik ga de slangen ff checken... thanksJa, is een simpele manier om zonder hulpmiddelen de gasklep te resetten
Kan je de waarde van de motor temperatuur uitlezen als deze koud is ?En had je dit nou ook warm ?Soms kan het ook de timing zijn. Begreep ik dat het een JTS ? die heeft toch ook een hydraulische ketting spanner ?Misschien is de kanaal voor de plunjer verstopt zijn. (mocht deze zo'n soort spanner hebben.
Dan denk ik aan deze genoemde zaken. Verbruikt de motor olie? Misschien lekken de klepseals een beetje (zweten). Ook dit hoeft niet altijd een probleem te zijn. Maar dit zie je wel als een blauwe walm.Ander punt misschien lekt een injector een beetje bij stilstand en is het overschot verbrand waardoor die normaal loopt.Mogelijkheid om dit te controleren is de injectoren te ontkoppelen. Ik had laatst geen succes met de bdp sensor te ontkoppelen. Geen idee waarom de motor starte toch. En daarmee bedoel ik motor cranken bij koude toestand zodat de cilinders leeg zijn van eventuele brandstof. Hier kan je wel een storingscode mee krijgen. Dus als je een hobbyist bent. Wordt het tijd om in iedergeval een goede obd stekker aan te schaffen. In de tijd van obd1 gebruikte ik al knippercodes. Als extra hulp. Nu is het niet meer weg te denken.Controleer accuspanning voor tijdens en na het starten.