Recent ook de video gekeken uit de eerste post, was mij er niet van bewust dat dit soort dealtjes gesloten werden.
Ik vind het een erg interessant concept, Niet alleen van Tesla als marketing strategie maar ook het hele principe er omheen.
Het feit dat je als autofabrikant jarenlang je best doet om benzine en dieselmotoren zo schoon mogelijk te maken, dan boetes op gaat leggen, maar er onderuit komen omdat je een dealtje sluit met een elektrische autofabrikant. Ik vindt het maar frappant.
Echter vindt ik dit wel een hele gevaarlijke manier van bedrijfsvoering van FCA.
Nu kijkt de regelgeving nog naar het gemiddelde aan CO2 uitstoot van de rijdende vloot.
Maar als deze regelgeving om één of andere reden wordt aangepast dan bestaat de kans dat Tesla stopt met de samenwerking, en maakt FCA geen schijn van kans.
Ze hangen dus aan een enorm dun draadje op deze manier.
Laten we hopen dat de platformen van PSA iets kunnen bieden (elektrische 208 bijvoorbeeld).
@BramvE Ik ben het met je eens dat waterstof voor personenauto's nergens op slaat, en dat hier veel te veel aandacht op word gelegd.
Uiteindelijk is het allemaal veel te inefficient.
Er gaat zoveel energie verloren tijdens het produceren, opslaan, transporteren en vervolgens het gebruiken dat er maar een klein percentage overblijft van de energie.
Echter denk ik wél dat dit interessant kan zijn voor zwaarder (vracht)verkeer zoals vrachtauto's.
Onderstaande video legt uit waarom:
https://www.youtube.com/watch?v=1Ajq46qHp0cDe huidige batterijtechnologie is efficiënter, maar helaas hebben Lithium batterijen nog steeds het nadeel dat ze degraderen.
Tot op zekere hoogte kan dit worden opgevangen met de software in zo'n voertuig, maar uiteindelijk stopt dit een keer en verliest de batterij een groot deel van zijn vermogen.
Het is wachten op een nieuwe baanbrekende accutechnologie die de hele tech-markt op zijn kop zet 😅
Er worden nu zelfs al gebruik gemaakt van supercondensatoren, maar hier blijft een veiligheidsrisico aan zitten en is enorm duur.