!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Veel doorzichtiger wordt het niet inderdaad.
Ik heb expres een weekje gewacht met mijn ervaring delen, zodat ik goed kon bepalen wat het effect precies is. Ik heb de dienst laten uitvoering door Carbon Cleaning Service. Er kwam iemand op locatie met wat apparatuur, koppelde een paar klemmetjes los en douwde een slang in mijn inlaatsysteem. Blijkbaar gaat met pufjes een waterstofmengsel door het inlaattraject en de verbrandingskamers van de motor en moet dit verkoling oplossen die vervolgens verbrandt wordt. Dit gedurende 30 minuten. De auto draait continu stationair en tussendoor wordt er een paar keer flink gas gegeven om, naar eigen zeggen, 'alles goed te spoelen'. Na 30 minuten gaat de slang er weer uit, wordt alles netjes dichtgemaakt en is de behandeling klaar. Het is zeker geen hogere wiskunde en eigenlijk zou iedereen met de juiste apparatuur dit kunnen leren en toepassen.
Citaat van: Rogierr op 17 februari 2023, 09:26:18Ik heb expres een weekje gewacht met mijn ervaring delen, zodat ik goed kon bepalen wat het effect precies is. Ik heb de dienst laten uitvoering door Carbon Cleaning Service. Er kwam iemand op locatie met wat apparatuur, koppelde een paar klemmetjes los en douwde een slang in mijn inlaatsysteem. Blijkbaar gaat met pufjes een waterstofmengsel door het inlaattraject en de verbrandingskamers van de motor en moet dit verkoling oplossen die vervolgens verbrandt wordt. Dit gedurende 30 minuten. De auto draait continu stationair en tussendoor wordt er een paar keer flink gas gegeven om, naar eigen zeggen, 'alles goed te spoelen'. Na 30 minuten gaat de slang er weer uit, wordt alles netjes dichtgemaakt en is de behandeling klaar. Het is zeker geen hogere wiskunde en eigenlijk zou iedereen met de juiste apparatuur dit kunnen leren en toepassen.Ik heb sinds de cleaning dat ik mijn turbo hoor fluiten bij een koude motor. Niet hard of zo, maar hoor je iets op het toerental. Als de motor warm is, is het weg. Voor de cleaning was dit niet. Heb even een paar weken aangekeken, maar toch overduidelijk. Tijdens de cleaning trappen ze een paar keer maximal het gas in. Ik verwacht dat het daarmee is ontstaan. Wat kan dit probleem zijn, en moet je daar snel iets mee? Wil hem binnenkort tunen, namelijk. Ik merk geen vermogensverlies.