!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #75 Gepost op: 8 maart 2023, 20:33:15 »
Citaat van: GT1986 op  8 maart 2023, 20:23:39
Citaat van: GT1986 op  8 maart 2023, 20:23:39
Veel doorzichtiger wordt het niet inderdaad.  :D

En al dezelfde middag kunnen concluderen dat ie zuiniger is en minder uitstoot geeft. Het placebo effect treedt hier wel heel hard op. Nice try.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #76 Gepost op: 8 maart 2023, 21:01:41 »
ik heb mijn 1.6jtdm ook laten cleanen een tijd terug, staat ook in dit topic.
ik had mijne 1 uur laten cleanen en moest echt zeggen dat hij daarna veel mooier stationair liep .
echter was dit na een paar weken al weer weg.
oorzaak dat hij stationair wat onregelmatig loopt is denk ik dat ie telaag in toeren draait, waarom dit effe beter was weet ik niet.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Paul
1.848

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #77 Gepost op: 8 maart 2023, 21:27:44 »
Ik heb het ook bij mijn Giulietta laten doen. Door Ron! Had een hikje al een langere tijd, die was erna gelijk weg :)
Geen placebo hier dus
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

loekvdg
4

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #78 Gepost op: 8 maart 2023, 21:44:05 »
Sjee, ik ben inderdaad nog niet heel lang op dit forum. Maar dit wantrouwen deinst wel een beetje in tegen de positieve houding die ik tot nu toe hier heb gelezen. En nee ik heb geen zakelijk gewin bij deze cleaning, slechts enthousiasme. 🤓 Het beter lopen van de motor is zeer merkbaar, maar zuinigheid inderdaad nog even achter komen. Kom ik op terug!
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #79 Gepost op: 8 maart 2023, 22:16:08 »
Het is niet heel handig om zonder je voor te stellen gelijk een post te plaatsen met reclame naar een bedrijf. Logisch dat dit als ongewenst wordt gezien lijkt me. Dit gebeurt de laatste tijd vaker, vandaar dat we er wat scherper op zijn.
Dus @loekvdg, tijd voor het voorsteltopic! :)
*

loekvdg
4

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #80 Gepost op: 8 maart 2023, 22:37:49 »
Je hebt helemaal gelijk Daniel! Was me er niet van bewust dat dit topic er ook was al haha! Goed dat je het aangeeft, ik ga dit even doen! 🔥
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #81 Gepost op: 3 april 2023, 17:31:22 »
Ik heb expres een weekje gewacht met mijn ervaring delen, zodat ik goed kon bepalen wat het effect precies is. Ik heb de dienst laten uitvoering door Carbon Cleaning Service. Er kwam iemand op locatie met wat apparatuur, koppelde een paar klemmetjes los en douwde een slang in mijn inlaatsysteem. Blijkbaar gaat met pufjes een waterstofmengsel door het inlaattraject en de verbrandingskamers van de motor en moet dit verkoling oplossen die vervolgens verbrandt wordt. Dit gedurende 30 minuten. De auto draait continu stationair en tussendoor wordt er een paar keer flink gas gegeven om, naar eigen zeggen, 'alles goed te spoelen'.  Na 30 minuten gaat de slang er weer uit, wordt alles netjes dichtgemaakt en is de behandeling klaar. Het is zeker geen hogere wiskunde en eigenlijk zou iedereen met de juiste apparatuur dit kunnen leren en toepassen.

Ik heb sinds de cleaning dat ik mijn turbo hoor fluiten bij een koude motor. Niet hard of zo, maar hoor je iets op het toerental. Als de motor warm is, is het weg. Voor de cleaning was dit niet. Heb even een paar weken aangekeken, maar toch overduidelijk. Tijdens de cleaning trappen ze een paar keer maximal het gas in. Ik verwacht dat het daarmee is ontstaan. Wat kan dit probleem zijn, en moet je daar snel iets mee? Wil hem binnenkort tunen, namelijk. Ik merk geen vermogensverlies.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #82 Gepost op: 3 april 2023, 19:07:38 »
Citaat van: Rogierr op  3 april 2023, 17:31:22
Citaat van: Rogierr op  3 april 2023, 17:31:22
Ik heb expres een weekje gewacht met mijn ervaring delen, zodat ik goed kon bepalen wat het effect precies is. Ik heb de dienst laten uitvoering door Carbon Cleaning Service. Er kwam iemand op locatie met wat apparatuur, koppelde een paar klemmetjes los en douwde een slang in mijn inlaatsysteem. Blijkbaar gaat met pufjes een waterstofmengsel door het inlaattraject en de verbrandingskamers van de motor en moet dit verkoling oplossen die vervolgens verbrandt wordt. Dit gedurende 30 minuten. De auto draait continu stationair en tussendoor wordt er een paar keer flink gas gegeven om, naar eigen zeggen, 'alles goed te spoelen'.  Na 30 minuten gaat de slang er weer uit, wordt alles netjes dichtgemaakt en is de behandeling klaar. Het is zeker geen hogere wiskunde en eigenlijk zou iedereen met de juiste apparatuur dit kunnen leren en toepassen.

Ik heb sinds de cleaning dat ik mijn turbo hoor fluiten bij een koude motor. Niet hard of zo, maar hoor je iets op het toerental. Als de motor warm is, is het weg. Voor de cleaning was dit niet. Heb even een paar weken aangekeken, maar toch overduidelijk. Tijdens de cleaning trappen ze een paar keer maximal het gas in. Ik verwacht dat het daarmee is ontstaan. Wat kan dit probleem zijn, en moet je daar snel iets mee? Wil hem binnenkort tunen, namelijk. Ik merk geen vermogensverlies.
het kan zijn dat ze de buis niet goed terug hebben geplaatst waar ze de slangen in gedaan hebben?
die onder de kap bij de filter?
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Dutchdriftking
432

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #83 Gepost op: 18 april 2023, 13:59:42 »
IVM de roetfilter problemen met de huidige APK regels voor diesels heb ik mijn 2.0 JTDm ook laten doen. Na de behandeling was de uitstoot hoger dan er voor. Qua rijden merk ik helemaal geen verschil.
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Mijn ervaring met Carbon Cleaning van de motor
« Reactie #84 Gepost op: 18 april 2023, 16:49:42 »

[/quote]
het kan zijn dat ze de buis niet goed terug hebben geplaatst waar ze de slangen in gedaan hebben?
die onder de kap bij de filter?
[/quote]

Dat zat allemaal wel goed. Volgens de garage is het slijtage van de turbo, maar dat kon nog jaren goed gaan. Ik zie het wel.