!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #45 Gepost op: 22 januari 2011, 12:27:44 »
Citaat van: frankie;1938
Ligt ook voor een groot deel aan de vorm van de velg. Sommige velgen "steken" nogal uit van de band, waardoor ze sneller beschadigen.

juist dat is het....maar dat ligt aan de combinatie van velg en band en is dus wel degelijk een minpunt van de Giulietta. Want je krijgt 'm afgeleverd op die combinatie.
En aangezien al veel mensen hier hebben ervaren dat je de velgen snel beschadigt is het goed om te weten.
Voorzichtig lijkt me logisch, echter dan moet je dat wel weten als nieuwe koper.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #46 Gepost op: 22 januari 2011, 12:30:34 »
Ik heb het idee dat mensen niet snappen waarom dit draadje gestart is. Ik zie reacties als "niet zeuren je hebt toch een mooie auto?".
Ik zie het doel anders. Mensen komen op dit forum omdat ze de Giulietta interessant vinden, wellicht al potentiële opvolger. Dan is het goed om te weten wat de huidige populatie van de auto vindt en daar horen ook de minpunten bij. Lofverhalen kun je genoeg vinden hier :)

En wat ik ook zie is dat mensen oplossingen geven voor "minpunten" die daardoor niet meer optreden (zoals het bericht over het zeefje). Erg nuttig dus!

Daarnaast zul je zien dat mensen hier dingen zien staan waar ze van denken "verrek dat heb ik ook" en dat je daar dus de kinderziektes uit kunt halen. Wellicht dat dealers die ook al herkennen en kunnen oplossen bij de eerste beurt.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #47 Gepost op: 23 januari 2011, 23:03:42 »
Citaat van: ExTaxi;2057
Ik heb het idee dat mensen niet snappen waarom dit draadje gestart is. Ik zie reacties als "niet zeuren je hebt toch een mooie auto?".
Ik zie het doel anders. Mensen komen op dit forum omdat ze de Giulietta interessant vinden, wellicht al potentiële opvolger. Dan is het goed om te weten wat de huidige populatie van de auto vindt en daar horen ook de minpunten bij. Lofverhalen kun je genoeg vinden hier :)

En wat ik ook zie is dat mensen oplossingen geven voor "minpunten" die daardoor niet meer optreden (zoals het bericht over het zeefje). Erg nuttig dus!

Daarnaast zul je zien dat mensen hier dingen zien staan waar ze van denken "verrek dat heb ik ook" en dat je daar dus de kinderziektes uit kunt halen. Wellicht dat dealers die ook al herkennen en kunnen oplossen bij de eerste beurt.

Heb je natuurlijk wel gelijk in, alleen het gaat lijnrecht tegen mijn huidige gevoel van euforie in:D
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #48 Gepost op: 23 januari 2011, 23:40:23 »
gewoon realistisch zijn Wilbert.......de Giulietta is wat dat betreft niks meer dan andere auto's. Er zijn voldoende pluspunten te noemen waarom je deze auto juist WEL moet aanschaffen!
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #49 Gepost op: 24 januari 2011, 22:25:03 »
Ik kan maar twee dingen verzinnen: de domme ruitenwisserdraaischakelaar- je moet het stuur loslaten om hem te bedienen en de linkerbuitenspiegel, die elektrisch niet ver genoeg naar buiten wil (maar dat is een kwaal van veel auto's tegenwoordig). Dat de spiegels niet inklappen mis ik niet, want dat heb ik altijd al een flauwekuluitvinding gevonden.
Over de zitpositie: Ik kan echt een perfekte zit vinden met m'n 1 meter 85. De Giulietta is Alfa nummer 10 en de eersten (tachtiger jaren) hadden echt een "Italian Ape" - zitpositie (lange armen, korte beentjes).
Je moet alleen echt stijf achterin de stoel (zoals het hoort) gaan zitten met de rugleuning relatief rechtop en de gordel goed strak (op de rijtraining heet dat "actieve zitpositie").
Vrijwel iedereen, die ik ken "hangt" wat in de stoel en ja, dan moet ie een paar tandjes naar achteren en dus zit het stuur dan wat ver weg.
Kortom: ik stap iedere dag in met een grote grijns, die met elke bocht alleen maar groter wordt!!
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #50 Gepost op: 25 januari 2011, 09:22:32 »
Citaat van: corsa54;2397
Je moet alleen echt stijf achterin de stoel (zoals het hoort) gaan zitten met de rugleuning relatief rechtop en de gordel goed strak (op de rijtraining heet dat "actieve zitpositie").
Vrijwel iedereen, die ik ken "hangt" wat in de stoel en ja, dan moet ie een paar tandjes naar achteren en dus zit het stuur dan wat ver weg.

ik had ooit is een DVD van GTO magazine gekregen met race-instructies die je gewoon kan/mag oefenen op de openbare weg (waaronder de goede zitpositie) ,ik zat in het beginfase van mijn rijlessen zo als ik dacht dat ik lekker zat "hangen dus" ,en later na de DVD ging het dus toe passen en sindsdien rij is vele malen lekkerder in elke auto.

de "actieve rijpositie" die ik dus aanhoudt werkt voor mij geweldig ,optimale controle over de koppeling en besturing(Hoogte stoel laagste stand ,koppeling intrappen en zover naar voren komen dat er een knik in je knie zit "linkerbeen" ,rugleuning in combi met stuur zo stellen dat je met je schouderbladen de leuning raakt "relatief rechtop dus" en tegelijkertijd 'met polsen op de bovenkant van het stuur' een bijna 90 graden hoeken kan maken met je hand)  
 
ik ben zelf rond de 1,81m net als me oom en me pa maar ik moet altijd als ik na hun ga rijden altijd een klik/stand naar voren schuiven ,m.a.w. zoals corsa54 zegt "hangt" :p
het kan dus zijn dat je in het begin een gevoel krijgt dat je wat dicht op je dashboard en stuur zit ,maar dat went snel.

ik heb dit ook toegepast bij het proefrijden ,en zo vond ik de giul helemaal niet verkeert zitten ,maarja nog even afwachten of de QV mij van me plek doet verschuiven :)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #51 Gepost op: 25 januari 2011, 21:01:47 »
Helemaal goed, RiriassaQV!
Je zal niet teleurgesteld worden door de QV. Ik heb er nu ruim 5000 km feest opzitten en OK, de stoelen zijn natuurlijk minder dan de (op maat gemaakte) Scheel en ASS stoelen, die ik ooit had. Maar ls je goed zit (zoals jij prima omschrijft), gordeltje goed strak en de linkerpoot stevig op de aluminium plank (en de rechter flink naar beneden...), dan moet je er wel een heel wonderlijke bochtentechniek op na houden om uit de stoel te vallen.
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #52 Gepost op: 26 januari 2011, 10:11:31 »
Het verwonderd mij dat niemand de pook aanduid als slecht punt. Bij mijn testrit, vond ik het wat jammer om te zien dat deze gewoon een plastieken bol is. Wat me ook stoorde tijdens mijn testrit was het dashboard  waar de radio in verwerkt zit. Het was heel zonnig, en de zon weerkaatste op de rechterhoek van dit dashboard en dat was redelijk storend (zelf met een zonnebril). Dit was wel met de progression versie. Deze heeft een lichtgrijze dashboard. Ik hoop dit niet te hebben met de distinctive (donkergrijs dashboard). Heeft er ook iemand deze ervaring gehad?
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #53 Gepost op: 26 januari 2011, 16:49:53 »
Moet ik toch opmerken dat wanneer ik een lichte knik in mijn knieholte heb met koppelen, en de stoel behoorlijk recht staat(val bijna voorover) het stuur toch echt te ver weg zit. Ik kan dan mijn polsen niet op het stuur leggen. Stel ik de rugleuning zo af dat het wel kan dan moet ik mezelf naar achteren dwingen ander val ik echt voorover. Als ik nu de stoel één tik naar voren zet dan rust mijn rechterbeen niet meer op de stoel maar ligt tegen de console aan. Al met al, ik ben er nog niet helemaal uit. Zit al een poos te denken aan het laten verbouwen van de stoel, met name de zijdelingse steun in de rug die nergens op lijkt, kan ik misschien gelijk even laten kijken of er nog andere opties zijn zoals het omhoog brengen van de been steun vooraan de stoel. Heb geen swarchenegger benen, kan het ook aan liggen :rolleyes:
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

Wilson
64

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #54 Gepost op: 26 januari 2011, 18:00:52 »
Citaat van: GiuliettaFan;2479
Het verwonderd mij dat niemand de pook aanduid als slecht punt. Bij mijn testrit, vond ik het wat jammer om te zien dat deze gewoon een plastieken bol is. Wat me ook stoorde tijdens mijn testrit was het dashboard  waar de radio in verwerkt zit. Het was heel zonnig, en de zon weerkaatste op de rechterhoek van dit dashboard en dat was redelijk storend (zelf met een zonnebril). Dit was wel met de progression versie. Deze heeft een lichtgrijze dashboard. Ik hoop dit niet te hebben met de distinctive (donkergrijs dashboard). Heeft er ook iemand deze ervaring gehad?

Je hebt wel gelijk dat zo'n plastic bol niet zo mooi oogt als aluminium, toch heeft plastic ook z'n voordelen. In mijn huidige auto blijven met wegrijden met koud weer m'n vingers bijna vastgevroren aan de aluminium pookknop en duurt het een eeuw voor ie een beetje een fatsoenlijke temperatuur heeft. :rolleyes:
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #55 Gepost op: 27 januari 2011, 07:26:30 »
Citaat van: DanaBanana;1911
Ik voel de optie sportstoelen voor MY2012 al aankomen....

Zit ik dus ook idd de hele tijd aan te denken, en dat ga ik behoorlijk balen vinden want dat gaat weer een hele duit kosten om zo'n stoel te laten vervangen met al die electronica en co. (airbag-koppelingen en wat weet ik).
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #56 Gepost op: 27 januari 2011, 07:31:38 »
Citaat van: ExTaxi;2057
Ik heb het idee dat mensen niet snappen waarom dit draadje gestart is. Ik zie reacties als "niet zeuren je hebt toch een mooie auto?".
Ik zie het doel anders. Mensen komen op dit forum omdat ze de Giulietta interessant vinden, wellicht al potentiële opvolger. Dan is het goed om te weten wat de huidige populatie van de auto vindt en daar horen ook de minpunten bij. Lofverhalen kun je genoeg vinden hier :)
En wat ik ook zie is dat mensen oplossingen geven voor "minpunten" die daardoor niet meer optreden (zoals het bericht over het zeefje). Erg nuttig dus!
Daarnaast zul je zien dat mensen hier dingen zien staan waar ze van denken "verrek dat heb ik ook" en dat je daar dus de kinderziektes uit kunt halen. Wellicht dat dealers die ook al herkennen en kunnen oplossen bij de eerste beurt.

Klopt natuurlijk. Maar wat me wel opvalt is dat er veel over snufjes gepraat wordt, en dat vind ik gek. Want ik heb de Alfa net gekozen omdat de basis, dat waar het echt om gaat bij een auto, namelijk het RIJDEN gewoon een stuk beter is dan bij alles wat ik getest heb. Ik had dus vroeger eens een Golf V vol met automatische spiegels, wissers, lichten, zetels enzoverder, maar het ding reed als een eiken bankstel.
Daar zit je dan met al je gadgets. Ik dacht dus dat het meer over het rijden zou gaan, maar blijkbaar valt daar dus niet over te klagen :D

Ik zal wel een buitenbeentje zijn, maar ik heb die "italian ape" positie uit m'n 75 vroeger erg gemist, voor mij de optimale positie.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #57 Gepost op: 27 januari 2011, 09:25:09 »
Citaat van: merosi;2545
Klopt natuurlijk. Maar wat me wel opvalt is dat er veel over snufjes gepraat wordt, en dat vind ik gek. Want ik heb de Alfa net gekozen omdat de basis, dat waar het echt om gaat bij een auto, namelijk het RIJDEN gewoon een stuk beter is dan bij alles wat ik getest heb. Ik had dus vroeger eens een Golf V vol met automatische spiegels, wissers, lichten, zetels enzoverder, maar het ding reed als een eiken bankstel.
Daar zit je dan met al je gadgets. Ik dacht dus dat het meer over het rijden zou gaan, maar blijkbaar valt daar dus niet over te klagen :D
 
Ik zal wel een buitenbeentje zijn, maar ik heb die "italian ape" positie uit m'n 75 vroeger erg gemist, voor mij de optimale positie.

Je hebt gelijk, we moeten niet vergeten waarom het draait en dat is dat deze Giulietta een fantastisch rijdende/sturende auto is. Nu 9000 km op de QV-teller en nog steeds die grijns bij elke rit..........:D.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #58 Gepost op: 27 januari 2011, 17:41:04 »
Citaat van: merosi;2545
Ik zal wel een buitenbeentje zijn, maar ik heb die "italian ape" positie uit m'n 75 vroeger erg gemist, voor mij de optimale positie.

Typisch Italiaans postuur dus. Niks mis mee, zo'n 40 miljoen bewoners van "De Laars" zijn er happy mee. Voor de gemiddelde kaaskop zat het misschien wat lastiger, het rijden was er niet minder om!
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #59 Gepost op: 27 januari 2011, 21:13:09 »
Citaat van: corsa54;2567
Typisch Italiaans postuur dus. Niks mis mee, zo'n 40 miljoen bewoners van "De Laars" zijn er happy mee. Voor de gemiddelde kaaskop zat het misschien wat lastiger, het rijden was er niet minder om!

Vergis je niet, ben 1.83m, Belg en de familiestam gaat terug naar de tiende eeuw ergens rond Tilburg. Om maar te zeggen dat mijn postuur niet al te Italiaans is. Is volgens mij een mythe. De Italianen rond Milaan (Lombardije) zijn trouwens ook niet meteen te vergelijken met die uit het zuiden wat betreft postuur. Volgens mij vonden ze dicht bij het stuur met de benen open gewoon lekker zitten. Maar dat kan interpretatie zijn natuurlijk.