!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #60 Gepost op: 27 januari 2011, 21:18:15 »
Citaat van: alfacase;2547
Je hebt gelijk, we moeten niet vergeten waarom het draait en dat is dat deze Giulietta een fantastisch rijdende/sturende auto is. Nu 9000 km op de QV-teller en nog steeds die grijns bij elke rit..........:D.

kan niet wachten tot ik ook die smile op m'n gezicht heb bij elke rit.. grrr.. wachten is nooit mijn sterkste kant geweest :P
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #61 Gepost op: 27 januari 2011, 22:07:09 »
Moet een universeel gevoel zijn. Ik moet maar twee weken wachten en ben het al beu ;-)
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #62 Gepost op: 27 januari 2011, 22:50:11 »
Wat mij opvalt is dat er veel personen zijn die over de zitpositie "klagen" ! Ik ben 179cm en heb half leder stoelen maar heb tot nu toe 13000km geen enkele last van de zitpositie ! Ik zit net als in een kart bovenarmen recht langs het lichaam ! en geen enkel probleem !
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #63 Gepost op: 27 januari 2011, 23:57:39 »
Citaat van: Wilson;2491
Je hebt wel gelijk dat zo'n plastic bol niet zo mooi oogt als aluminium, toch heeft plastic ook z'n voordelen. In mijn huidige auto blijven met wegrijden met koud weer m'n vingers bijna vastgevroren aan de aluminium pookknop en duurt het een eeuw voor ie een beetje een fatsoenlijke temperatuur heeft. :rolleyes:


racinggloves !!! ;):)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Sandra
117

  • ***
    - Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #64 Gepost op: 28 januari 2011, 07:38:32 »
Citaat van: Wilson;2491
Je hebt wel gelijk dat zo'n plastic bol niet zo mooi oogt als aluminium, toch heeft plastic ook z'n voordelen. In mijn huidige auto blijven met wegrijden met koud weer m'n vingers bijna vastgevroren aan de aluminium pookknop en duurt het een eeuw voor ie een beetje een fatsoenlijke temperatuur heeft. :rolleyes:

De alu pookknop van mijn Juleke ziet er nu (na nog geen 300 km) nog prachtig uit, maar dit aluminium in combinatie met ringen aan je vingers is niet de beste optie. Ik vrees dus voor een wat gekraster exemplaar over een tijdje. Je zou er bijna je ringen voor af laten.....
Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Rood leer - Pack Business - Pack Sport 3 met Turbina\'s
*

Sandra
117

  • ***
    - Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #65 Gepost op: 28 januari 2011, 07:43:21 »
Een tijdje geleden 'klaagde' ik over de zonwerende band in de voorruit. Nu in mijn eigen Juleke heb ik daar totaal geen last van. Misschien komt het toch door een iets andere zitpositie.

Alleen het wat te scherpe randje onderaan het stuur stoort me. Maar als dat alles is.....:)
Tot voor kort was auto rijden voor mij altijd een noodzakelijk kwaad. Met mijn 147 werd het al wat leuker maar nu ben ik echt helemaal verkocht. Alleen al dat gevoel als je, al rijdend, van N naar D schakelt. Alsof je letterlijk een zetje in je rug krijgt. Super!!!!
Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Rood leer - Pack Business - Pack Sport 3 met Turbina\'s
*

millemiglia
32

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #66 Gepost op: 28 januari 2011, 09:57:16 »
Citaat van: Sandra;2615
Alsof je letterlijk een zetje in je rug krijgt. Super!!!!

Lekker he :-)
*

Wilson
64

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #67 Gepost op: 29 januari 2011, 00:46:28 »
Citaat van: Sandra;2614
De alu pookknop van mijn Juleke ziet er nu (na nog geen 300 km) nog prachtig uit, maar dit aluminium in combinatie met ringen aan je vingers is niet de beste optie. Ik vrees dus voor een wat gekraster exemplaar over een tijdje. Je zou er bijna je ringen voor af laten.....

Daarom hebben ze ook speciaal een ringenbakje naast de DNA knop gebouwd! :D
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #68 Gepost op: 29 januari 2011, 10:54:41 »
Citaat van: Wilson;2700
Daarom hebben ze ook speciaal een ringenbakje naast de DNA knop gebouwd! :D

oh dat is het , vond het al z'on klein raar bakje :p
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #69 Gepost op: 29 januari 2011, 14:58:16 »
Citaat van: alfacase;2547
Je hebt gelijk, we moeten niet vergeten waarom het draait en dat is dat deze Giulietta een fantastisch rijdende/sturende auto is. Nu 9000 km op de QV-teller en nog steeds die grijns bij elke rit..........:D.

En wat is je gemiddelde verbruik? Zit nu op 1500km met een verbruik van 10,2 liter per 100km :confused:
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #70 Gepost op: 29 januari 2011, 16:11:19 »
Citaat van: Crips;2728
En wat is je gemiddelde verbruik? Zit nu op 1500km met een verbruik van 10,2 liter per 100km :confused:

Intussen over de 9000 km heen. Onlangs over 2100 'gemengde' kilometers 9,1 ltr/100 km. Na de laatste keer tanken weer een kleine 100 km gereden, vrijwel allemaal korte afstanden en in de bebouwde kom: 10,8 ltr/100 km. Dit zijn de getallen die door de boordcomputer worden aangegeven, maar uit eerder gedane vergelijkingen is gebleken dat die - in ieder geval bij mijn auto - reƫel zijn.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #71 Gepost op: 29 januari 2011, 20:22:51 »
Met mijn 1 dag oude 2.0 JTDm en amper 150 gereden kilometers zit ik op 9 liter :)
Er zit wel een kort stukje aan 190 in (inrijden he) en wat gespeel met de DNA.

Dus niet objectief te noemen.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #72 Gepost op: 29 januari 2011, 22:35:01 »
Ik heb  al van alles geprobeerd ! Maar het zal op de kortere stukken toch 1 op 10 blijven ! De langere stukken 1 op 13 ! en dan moet je niet te gek doen ! In het voorjaar en de zomer zal en lager verbruik wel mogelijk zijn !
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #73 Gepost op: 30 januari 2011, 13:24:59 »
Minpuntjes:
- Als je de ruitenwissers wilt optillen, zit de motorkap in de weg. Erg lastig bij het poetsen.
- Ook lastig om te poetsen (alhoewel het met liefde gebeurt) is het hart vooraan. Zeer moeilijk te bereiken plekjes.
-  Zoals Pietje 22 vermeldt: "Irritant dat je de koppeling of rem moet intrappen voor het uitschakelen van de cruise!" Dit was op mijn GT ook al een ergernis. Bij andere merken kun je de cruise gewoon aan- en afklikken.
- Het piepgeluid :mad: gedurende enkele minuten als je de gordel weigert aan te doen. Ik ga vragen  in de garage of men dit niet kan uitschakelen.
Pluspuntjes:
- Veel meer ...:)...:D...;)
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #74 Gepost op: 30 januari 2011, 14:24:53 »
Citaat van: Frank;2789
Minpuntjes:
- Als je de ruitenwissers wilt optillen, zit de motorkap in de weg. Erg lastig bij het poetsen.
- Ook lastig om te poetsen (alhoewel het met liefde gebeurt) is het hart vooraan. Zeer moeilijk te bereiken plekjes.
-  Zoals Pietje 22 vermeldt: "Irritant dat je de koppeling of rem moet intrappen voor het uitschakelen van de cruise!" Dit was op mijn GT ook al een ergernis. Bij andere merken kun je de cruise gewoon aan- en afklikken.
- Het piepgeluid :mad: gedurende enkele minuten als je de gordel weigert aan te doen. Ik ga vragen  in de garage of men dit niet kan uitschakelen.
Pluspuntjes:
- Veel meer ...:)...:D...;)


cruisecontrol , gewoon de knop terugdraaien ......(het is juist irritant dat elke keer weer moet activeren na het remmen)

piepgeluid , het is denk ik toch veiliger om je gordel aan te doen (ook al is de giul veiligste is zijn klasse:p)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p