!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #90 Gepost op: 3 februari 2011, 12:52:50 »
Helemaal mee eens. De CC op andere wagens laat je toe door een simpele klik het systeem uit te schakelen waarbij de ingestelde snelheid onthouden wordt. Weer een simpele klik en je zit terug waar je gebleven was zonder opnieuw te moeten instellen. Heeft niks te maken met lui zijn. Waarom procedures omslachtig maken als het ook eenvoudig en dubbel zo gebruiksvriendelijk kan? Iedereen is gebaat bij rijcomfort, ook al gaat het over banale dingetjes. Bovendien is het altijd leuk om vast te stellen dat er ook over details wordt nagedacht.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #91 Gepost op: 3 februari 2011, 17:07:53 »
Citaat van: Frank;3141
Helemaal mee eens. De CC op andere wagens laat je toe door een simpele klik het systeem uit te schakelen waarbij de ingestelde snelheid onthouden wordt. Weer een simpele klik en je zit terug waar je gebleven was zonder opnieuw te moeten instellen. Heeft niks te maken met lui zijn. Waarom procedures omslachtig maken als het ook eenvoudig en dubbel zo gebruiksvriendelijk kan? Iedereen is gebaat bij rijcomfort, ook al gaat het over banale dingetjes. Bovendien is het altijd leuk om vast te stellen dat er ook over details wordt nagedacht.

maar dat probeer ik ook duidelijk te maken dat de cc van de.giulietta ook zo simpel is. ....Alleen niemand wil eraan geloven
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #92 Gepost op: 3 februari 2011, 18:35:51 »
Citaat van: RiriassaQV;3151
maar dat probeer ik ook duidelijk te maken dat de cc van de.giulietta ook zo simpel is. ....Alleen niemand wil eraan geloven
Ja maar Frank bedoeld iets anders. De alfa onthoudt de eerder ingestelde snelheid schijnbaar niet... Ik heb zelf nog niet gekeken of er een 'set' of 'mem' knop op zit, omdat ik gebruik van de cc in Midden-NL sowieso onzin vindt!

Frank, het probleem is echter dat er voor alle invalshoeken van dit verhaal zowel voor- als nadelen te vinden zijn. Als ik moet remmen terwijl ik de cc aan heb, kan ik meestal niet door op dezelfde snelheid omdat er langzaamrijdend verkeer is en ik niet in kan halen omdat er al een auto op de rechtse baan zit. Is dit niet het geval dan had ik allang van baan kunnen verwisselen, en had ik de cc ook niet uit hoeven schakelen. Met tijdelijk accelereren is dit hetzelfde, want anders had je de hendel wel omhoog geduwd om meer gas te geven. Je kunt bij de alfa nl. gewoon gas geven of remmen en daarna gaat hij weer terug naar de ingestelde snelheid.

Zoals je ziet is er voor alles wat te zeggen, ook voor jou punt, wat overigens veel forumgenoten zullen delen. Ik ben best tevreden met het systeem, maar als iemand de filosofie en vele mogelijkheden achter het ontwerpen niet snapt, is het best leuk om daar mogelijk eens over te debatteren.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #93 Gepost op: 3 februari 2011, 21:50:49 »
Citaat van: Wilbert G;3153
Ja maar Frank bedoeld iets anders. De alfa onthoudt de eerder ingestelde snelheid schijnbaar niet... Ik heb zelf nog niet gekeken of er een 'set' of 'mem' knop op zit

nou voor zover ik weet zit er wel een 'set' knop op de CC van fiat-company (in de fiat GP heb ik het namelijk wel ,en dit zijn exact dezelfde hendels ,ook de knipperlicht etc)

het voordeel met dit is dat je gewoon kan rijden met de CC aan (je zou hem eigenlijk niet hoeven uit te zetten) ,ik heb er een keer kilometers mee gereden zonder dat ik doorhad dat de cc aan stond.

functies CC ;
- Draaien is aan/uit
- tikje omhoog = snelheid instellen (hier wordt de snelheid onthouden) en versnellen
- tikje omlaag = snelheid verminderen
- Remmen / koppeling = standby (cc is een soort van uit) ,maar de cc staat gewoon aan
- Set-knop (aan de buitenkant van de hendel ,net als de trip-knop) = terug naar de ingestelde snelheid

de ingestelde snelheid is weg wanneer de auto uitgeschakeld wordt (of dit waar is weet ik niet zeker , omdat ik dit nooit heb geprobeerd)

en wat Frank bedoelt ,de alfa is nog simpeler ,je hoeft hem niet uit te zetten ,alleen maar 1 knop in te drukken om weer naar de onthouden snelheid te komen...:rolleyes:
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #94 Gepost op: 3 februari 2011, 23:28:18 »
Citaat van: alfacase;3018
Als je toch de cc met de voet wil uitschakelen, gebruik dan de koppeling - dan gaan de remlichten niet branden!

dan schieten bij mij de toeren zo nu en dan omhoog.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #95 Gepost op: 3 februari 2011, 23:54:06 »
Wat ik doe is de handrem een klein tikje omhoog om te onderbreken, wil ik weer verder breng ik de wagen terug naar ongeveer de snelheid die ik reed en dan een tik op de hendel omhoog of omlaag en hij gaat weer verder.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #96 Gepost op: 4 februari 2011, 09:14:50 »
Citaat van: ExTaxi;3220
dan schieten bij mij de toeren zo nu en dan omhoog.

Toch niet als je het gas loslaat, zeker?
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

millemiglia
32

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #97 Gepost op: 4 februari 2011, 10:48:34 »
Citaat van: RenéQV;3221
Wat ik doe is de handrem een klein tikje omhoog om te onderbreken, wil ik weer verder breng ik de wagen terug naar ongeveer de snelheid die ik reed en dan een tik op de hendel omhoog of omlaag en hij gaat weer verder.

?????????????????? Heb je enig idee wat er gebeurt als je die een tandje te ver omhoog trekt tijdens het rijden? Of als je vergeet de handrem terug te zetten?
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #98 Gepost op: 4 februari 2011, 11:37:28 »
Citaat van: RenéQV;3221
Wat ik doe is de handrem een klein tikje omhoog om te onderbreken, wil ik weer verder breng ik de wagen terug naar ongeveer de snelheid die ik reed en dan een tik op de hendel omhoog of omlaag en hij gaat weer verder.

Hier begrijp ik niets van. In plaats van het stuur loslaten met de rechterhand om de handrem te kunnen bedienen is het toch veel simpeler de cc via het hendeltje uit te zetten (of met het gas los even tegen het koppelingspedaal te tikken)????
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

StuKkie
8

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #99 Gepost op: 4 februari 2011, 13:03:43 »
Citaat van: alfacase;3234
Hier begrijp ik niets van. In plaats van het stuur loslaten met de rechterhand om de handrem te kunnen bedienen is het toch veel simpeler de cc via het hendeltje uit te zetten (of met het gas los even tegen het koppelingspedaal te tikken)????

Dat is precies hoe ik de CC hanteer, ik gebruik hem met 'Hendeltje Only' zeg maar. Ik was de lokatie en werking van de CC-hendel al uit mijn Grande Punto gewend, alleen is de hendel van de Juul iets steviger en fijner te hanteren.
Voor een stuk rijden op de cc schakel ik de cc via de hendel in, gas af en toe bij of vertraag wat via de hendel naarboven/naar beneden en cc weer uit door via het hendeltje uit te zetten. Heerlijk simpel, precies wat ik nodig heb (ik hoef geen snelheden te onthouden, die functie heb ik persoonlijk niet nodig).
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #100 Gepost op: 5 februari 2011, 00:50:30 »
Citaat van: millemiglia;3226
?????????????????? Heb je enig idee wat er gebeurt als je die een tandje te ver omhoog trekt tijdens het rijden? Of als je vergeet de handrem terug te zetten?
Je moet ook geen tandjes gebruiken maar de knop ingedrukt houden, is niet zo'n drama hoor een klein tikje omhoog. Als je hem toch te ver trekt verbranden je remmen, meer niet
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #101 Gepost op: 5 februari 2011, 04:22:04 »
Citaat van: SpiderCat;3136
Probleem heb ik ook gehad (na afslaan in de file), maar helaas, uitzetten en opnieuw starten werkte bij mij niet...
Dealer heeft een update van de start/stop geïnstalleerd, en daarna was het weer over.
Ik heb het twee keer meegemaakt. De eerste keer gelijk naar de dealer gegaan, daar hebben ze er een uur naar gekeken en geen storing kunnen vinden. De tweede keer heb ik het een dag aangezien. Na een derde keer starten is de melding verdwenen en niet meer teruggekomen.
*

gunther
23

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #102 Gepost op: 5 februari 2011, 21:52:19 »
naar de garage geweest daar hebben ze een nieuwe software versie geinstalleerd en tot nu toe geen probleem niet meer gehad
wat ik ook storend vind zijn kleine rammeltjes en kraakjes van de verluchtingsrooster centraal en de plastiek afdek kap van de afwerking aan de bovenkant van de stuurkolom
en bij het poetsen een lakfout aan mijn dakspoiler ontdekt en aan de onderkant van mijn voorbumper is er een diepe kras tot op de grondlaag van wel 15 cm lang pfffff
bij mijn fiat heb ik nooit geen opmerkingen gehad wel jammer voor een duurdere wagen dat hij toch iets minder is afgewerkt !!!!!
wat me ook nog stoort is dat de in de wielkasten slechte isolatie is waardoor je veel rolgeluiden hebt en ook elk steentje of zelfs de regen heel goed kan horen echt slecht
ik word soms zot van die rolgeluiden  ,

gr gunther
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #103 Gepost op: 5 februari 2011, 21:57:40 »
Citaat van: gunther;3356
naar de garage geweest daar hebben ze een nieuwe software versie geinstalleerd en tot nu toe geen probleem niet meer gehad
wat ik ook storend vind zijn kleine rammeltjes en kraakjes van de verluchtingsrooster centraal en de plastiek afdek kap van de afwerking aan de bovenkant van de stuurkolom
en bij het poetsen een lakfout aan mijn dakspoiler ontdekt en aan de onderkant van mijn voorbumper is er een diepe kras tot op de grondlaag van wel 15 cm lang pfffff
bij mijn fiat heb ik nooit geen opmerkingen gehad wel jammer voor een duurdere wagen dat hij toch iets minder is afgewerkt !!!!!
wat me ook nog stoort is dat de in de wielkasten slechte isolatie is waardoor je veel rolgeluiden hebt en ook elk steentje of zelfs de regen heel goed kan horen echt slecht
ik word soms zot van die rolgeluiden  ,

gr gunther

Rammeltjes vallen hier heel goed mee. Vandaag kasseiweg gedaan en kon niets los ontdekken.
Rolgeluiden zijn wel meer dan wat ik er van verwacht / gehoopt had. In de testrit viel dat minder op.
Op sommige banen kan hij echt luidruchtig zijn :(
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

gunther
23

  • *
    - Startende Alfist
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #104 Gepost op: 5 februari 2011, 22:05:25 »
kom jij 5maart naar vireo ?