!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #810 Gepost op: 22 april 2015, 18:30:14 »
Ik heb de juul nieuw gekocht 1,5 jaar geleden. Er is nog nooit een nieuwe voorruit in gekomen. Vandaar mijn verbazing. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. En ik heb toch al wat auto's versleten, waarvan de laatste 4 Alfa's overigens.
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #811 Gepost op: 22 april 2015, 19:51:55 »
Herkenbaar. Ik heb net de koppeling laten vervangen, die was volledig naar z'n grootje. In 32 jaar auto rijden nog nooit meegemaakt...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #812 Gepost op: 22 april 2015, 20:47:16 »
Ik bedoel meer als in: ik ben al meer dan 24 jaar werkzaam in de automotive sector, van monteur in een werkplaats tijdens mijn studietijd, tot nu als engineer bij de service organisatie van een automobielfabrikant.(niet alfa/fiat) En ik heb nog nooit meegemaakt dat zoiets simpels als een statisch niet-slijtagedeel zoals een raamrubber al na 1,5 jaar bij normaal gebruik uit elkaar begint te vallen en tijdens het rijden van je auto afvalt. En ja, dingen gebeuren en het veroorzaakt geen stranding, maar het doet wel afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van een zeker niet goedkope auto van een merk dat zich toch als premium wil profileren.
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #813 Gepost op: 22 april 2015, 21:46:44 »
Ik bedoel meer als in: ik ben al meer dan 24 jaar werkzaam in de automotive sector, van monteur in een werkplaats tijdens mijn studietijd, tot nu als engineer bij de service organisatie van een automobielfabrikant.(niet alfa/fiat) En ik heb nog nooit meegemaakt dat zoiets simpels als een statisch niet-slijtagedeel zoals een raamrubber al na 1,5 jaar bij normaal gebruik uit elkaar begint te vallen en tijdens het rijden van je auto afvalt. En ja, dingen gebeuren en het veroorzaakt geen stranding, maar het doet wel afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van een zeker niet goedkope auto van een merk dat zich toch als premium wil profileren.

Niets tegen in te brengen...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Fabio
53

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDm lounge
  • **
    - Junior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #814 Gepost op: 26 april 2015, 13:03:46 »
Wat ik minder blijf vinden zijn toch wel de harde vlakke zetels. Model 2013.
Ik heb de zetels met het 'gevlochten leder'. Erg mooi. Maakt me niet uit dat het geen echt leder is. Maar dit voelt eerder als stevig rubber.
Zithouding/ondersteuning vind ik goed, maar het harde zeteloppervlak, zeker van de rug, blijft wat oncomfortabel voelen.
Zijdelingse steun is ook niet geweldig, maar dat is geweten.
In veel andere moderne wagens krijg je toch comfortabelere zetels. In oudere alfa's (bvb 156) trouwens ook.
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #815 Gepost op: 14 juni 2015, 08:23:59 »
Nog even een update van het voorruitrubber geval.
Half april foto's naar de dealer gestuurd. Na 2 dagen nagebeld of ze ontvangen waren, ik kreeg nl. geen bevestiging.
Ze zouden ermee naar de importeur gaan, was in behandeling.

3 weken later maar weer gebeld, vond het toch wat lang duren. Of ik de auto kon komen brengen want ze wilden er toch naar kijken. Nou ja, OK. Vraag dan niet om foto's en blijkbaar hadden ze er nog steeds niets mee gedaan. Maar goed.
Auto gebracht en eind van de dag kon ik hem ophalen. Ja, het was vreemd en er zou een nieuwe ruit in moeten. Maar er moest eerst met de importeur overlegd worden i.v.m. garantie. Zo ver waren we 3 weken eerder ook al.
De eerder gestuurde foto's waren toch voldoende en zouden opgestuurd worden.

Ik ging toch 3 weken op vakantie, dus laat maar gaan.
En ja hoor 3e week van mijn vakantie krijg ik een mailtje, of ik de foto's nog eens wil sturen. Ze waren door een virus kwijtgeraakt...dus ook nog steeds niet verstuurd. Ben benieuwd of het voor het verstrijken van de fabrieksgarantie opgelost wordt, eind november wordt ze 2 jaar. Rubbers en dichtingen vallen overigens niet onder de verlengde garantie dus ik ben benieuwd of het wel onder fabrieksgarantie valt...

Mijn oud-directeur van onze after-sales afdeling had een goed gezegde: after sales is sales....
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #816 Gepost op: 19 juni 2015, 12:18:48 »
En vervolgens vanmorgen vroeg een motorstoring...uni-air module kapot. Kunnen ze dan mooi samen met de voorruit vervangen. Hopelijk wel voor mijn volgende vakantie in Juli, ik moet nog met 'r naar Frankrijk en heb geen zin om daar nog stil te komen staan.

Ik hoop echt dat de Giulia van betere kwaliteit gaat zijn.
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #817 Gepost op: 2 augustus 2015, 20:31:32 »
Dit weekend de resultaten van de gebruikerservaringen gelezen van Duitse Giulietta rijders in AutoBild. Nou, dat liegt er niet om! Veel klachten en storingen, veelal dezelfde als hier al genoemd. Opvallend waren echter wel scheurtjes in de voorste draagarmen (die zelfs kunnen afknappen), kapotte lagerbussen in de achterwielophanging en loslatende lak bij het wassen met een hogedrukspuit. De algehele bouwkwaliteit wordt als minder dan gemiddeld beoordeeld. Ik weet, het is een nogal schreeuwerig blad, maar eerlijk gezegd kan ik er niets tegenin brengen. Ik vind de kwaliteit ook minder dan van mijn vorige twee Alfa's, beide een 146. Maar wellicht dat de serie vanaf 2014 beter is, dan kan ik niet beoordelen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #818 Gepost op: 8 oktober 2015, 18:39:10 »
Leuk bericht: volgens Autoedizione is de Giulietta in Frankrijk uitgeroepen tot een van de meeste betrouwbare auto's. De Juul eindigde op de derde plaats, achter twee Toyota's...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #819 Gepost op: 8 oktober 2015, 20:06:53 »
Mijn bijna 5 jaar Giulietta rijden zitten er bijna op (2 verschillende auto's) en ik kan de volgende minpunten aangeven:

1e Giulietta
syncromeshringen vervangen
2 keer Multi air module stuk
gaspedaal afgebroken!!
Krakend onderstel
problemen met openen van tankklepje
dopje van schakelpook meerdere keren kapot

2e Giulietta:
alleen het kraken van het onderstel hoor je nog een beetje
de rest: top!

Conclusie:
Als ik ooit nog een Alfa kies dan neem ik niet een totaal nieuw model meer. Eerst een jaartje wachten tot de kinderziektes er uit zijn.


(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #820 Gepost op: 8 oktober 2015, 20:45:41 »
Citaat van: ExTaxi op  8 oktober 2015, 20:06:53
Citaat van: ExTaxi op  8 oktober 2015, 20:06:53
Mijn bijna 5 jaar Giulietta rijden zitten er bijna op (2 verschillende auto's) en ik kan de volgende minpunten aangeven:

1e Giulietta
syncromeshringen vervangen
2 keer Multi air module stuk
gaspedaal afgebroken!!
Krakend onderstel
problemen met openen van tankklepje
dopje van schakelpook meerdere keren kapot

2e Giulietta:
alleen het kraken van het onderstel hoor je nog een beetje
de rest: top!

Conclusie:
Als ik ooit nog een Alfa kies dan neem ik niet een totaal nieuw model meer. Eerst een jaartje wachten tot de kinderziektes er uit zijn.

Welk bouwjaar was die tweede Giulietta?
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #821 Gepost op: 9 oktober 2015, 00:18:14 »
Citaat van: bekkie op  8 oktober 2015, 20:45:41
Citaat van: bekkie op  8 oktober 2015, 20:45:41
Welk bouwjaar was die tweede Giulietta?

2011
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #822 Gepost op: 10 oktober 2015, 11:18:26 »
Citaat van: ExTaxi op  8 oktober 2015, 20:06:53
Citaat van: ExTaxi op  8 oktober 2015, 20:06:53


Conclusie:
Als ik ooit nog een Alfa kies dan neem ik niet een totaal nieuw model meer. Eerst een jaartje wachten tot de kinderziektes er uit zijn.

Dit zou ik voor elk merk aanraden...  tegenwoordig krijgen we al TSB en recalls voordat de eerste wagen van een nieuw model nog maar in de showroom staat.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #823 Gepost op: 10 oktober 2015, 12:46:26 »
Citaat van: ExTaxi op  8 oktober 2015, 20:06:53
Citaat van: ExTaxi op  8 oktober 2015, 20:06:53


Conclusie:
Als ik ooit nog een Alfa kies dan neem ik niet een totaal nieuw model meer. Eerst een jaartje wachten tot de kinderziektes er uit zijn.

Dit zou ik voor elk merk aanraden...  tegenwoordig krijgen we al TSB en recalls voordat de eerste wagen van een nieuw model nog maar in de showroom staat.

is ook zo. Ik zie dezelfde soort verhalen bij andere merken, maar heb wel echt het idee dat merken als Skoda het beter voor elkaar hebben
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #824 Gepost op: 10 oktober 2015, 14:22:50 »
skoda gebruikt VW en audi als testers voor veel technische onderdelen. Vaak is de techniek die ze gebruiken al een tijdje op de markt bij die twee merken.  Onderstellen, electronica en motoren.