Ik ken de exacte cijfers niet, maar de Giulietta en Mito zijn eigenlijk ook nooit volumemodellen geweest toch?
De Giulietta´s en de Mito's zijn volgens mij nog wel redelijk goed verkocht.
Maar uiteraard als je die verkopen gaat vergelijken met andere merken en modellen,
die het vooral van de lease markt moeten hebben zoals de Golf en de Polo.
Dan heb je inderdaad wel gelijk, dat het niet echt volume modellen geweest zijn.
Maar toch zijn het wel de 2 best verkochte modellen, en wellicht de redding geweest voor Alfa Romeo.
De Giullia's en Stelvio's gaan nu niet bepaald als warme broodjes over de toon bank,
althans niet in de Benelux.
Dus ik denk wel dat er opvolgers nodig zijn voor de Mito en Giulietta in welke vorm dan ook.
De Tonale is al aangekondigd, maar met alleen een Tonale gaan ze het ook niet redden.
Ik vraag me alleen wel af hoelang de SUV markt nog hip blijft.
Want die markt raakt ondertussen ook al overbevolkt met modellen.
En de Tonale zal wel weer als "premium" in de markt gezet worden,
waarvan ik denk dat dat geen succes zal worden.
Maar nu er een alliantie is met Psa, zijn er natuurlijk wel meer mogelijkheden.
En hebben ze wellicht toegang tot meerdere platformen,
waardoor ze goedkoper volume modellen kunnen produceren,
die wel succesvol kunnen zijn.
Je hebt immers die volume modellen nodig, om exoten te kunnen bouwen als een Giullia Q.