!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Martijnn
5

  • Type Alfa: Mito 1.4T 155PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #75 Gepost op: 4 oktober 2016, 14:55:59 »
Mannen,

Iemand ervaring met de chiptuning van Tunex? Ben benieuwd naar de ervaringen op een Mito, lees ze niet in hun reviews namelijk.

*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #76 Gepost op: 4 oktober 2016, 19:13:46 »
Citaat van: Martijnn op  4 oktober 2016, 14:55:59
Citaat van: Martijnn op  4 oktober 2016, 14:55:59
Mannen,

Iemand ervaring met de chiptuning van Tunex? Ben benieuwd naar de ervaringen op een Mito, lees ze niet in hun reviews namelijk.

Ik heb paar jaar geleden mijn Bravo T-jet (150pk) samen met een collega (zelfde auto) laten chippen. Dit is eerst gedaan via een ander bedrijf, dat enkel de software uploade, naar Tunex stuurde, en weer terug op de auto zette.
De eerste ervaring was matig. Ik vond de auto nauwelijks sneller. De auto is toen op de bank gegaan en bleek 166PK te doen. Toen hebben we direct contact gelegd met Tunex. Zij gaven aan dat er voorzichtig te werk werd gegaan wegens de maximaal toelaatbare belasting van de koppeling en versnellingsbak. Op eigen risico (we wisten aardig goed wat de koppeling en versnellingsbak mochten hebben, niet meer dan 320nm), heeft Tunex vervolgens het programma aangepakt en opnieuw geprogrammeerd. Dit hebben zij toen kosteloos gedaan en wij konden hierbij gewoon op de vestiging zelf aanwezig zijn. Vervolgens behaalde we de resultaten wel die we wilde. Ik heb de auto een jaar later weggedaan, maar mijn collega heeft de auto nog altijd. Na zo'n 4 jaar blijft de Bravo bloed snel, waar ik zelfs met mijn volledig aangepaste Giulietta moeite mee blijf hebben. De Bravo heeft gewoon een bak koppel waar je u tegen zegt. Eenmaal boven de 5000 toeren loop ik met mijn huidige Giulietta weg. Dan zie je toch wel een flink PK verschil. Maar op tussensprintjes tussen de 80 en 130 heb ik het er knap lastig tegen.
Dit zijn mijn ervaringen. Ik vond het zeer fijn dat ze kosteloos de boel weer hebben opgepakt en een zeer fijn afgestelde auto hebben gecreëerd. Accelartievideo van de Bravo:

https://www.youtube.com/watch?v=22P1Nz6DuNQ
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #77 Gepost op: 5 oktober 2016, 12:39:51 »
Nog even een berichtje:

Zoals jullie weten wordt het 5 november een druk bezette dag. We beginnen vroeg en om alle auto's op de lijst voor sluiting aan de beurt te hebben gehad moet er door Tunex aardig doorgewerkt worden. Nu zal het kunnen zijn dat er dus lang gewacht moet worden.
Mijn vraag is dan ook of mensen goede ideeën hebben voor verdere indeling van deze dag. Het is natuurlijk hartstikke leuk om alle auto's gezamenlijk te zien, maar wellicht heeft iemand nog een goed idee, of andere ingeving voor wat vertier tussendoor. Laat dat dan vooral even weten.  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #78 Gepost op: 6 oktober 2016, 08:34:21 »
Citaat van: alfata op  5 oktober 2016, 12:39:51
Citaat van: alfata op  5 oktober 2016, 12:39:51
Nog even een berichtje:

Zoals jullie weten wordt het 5 november een druk bezette dag. We beginnen vroeg en om alle auto's op de lijst voor sluiting aan de beurt te hebben gehad moet er door Tunex aardig doorgewerkt worden. Nu zal het kunnen zijn dat er dus lang gewacht moet worden.
Mijn vraag is dan ook of mensen goede ideeën hebben voor verdere indeling van deze dag. Het is natuurlijk hartstikke leuk om alle auto's gezamenlijk te zien, maar wellicht heeft iemand nog een goed idee, of andere ingeving voor wat vertier tussendoor. Laat dat dan vooral even weten.  :)

Misschien dat men hier ook een voorkeur kan uitspreken voor dagdeel, ofwel ochtend -of middag? Dan kan er mogelijk een grove planning gemaakt worden wat betreft wie wanneer.

Anders potje autowas meenemen en poetsen maar?  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #79 Gepost op: 6 oktober 2016, 09:54:44 »
Citaat van: TimW op  6 oktober 2016, 08:34:21
Citaat van: TimW op  6 oktober 2016, 08:34:21
Citaat van: alfata op  5 oktober 2016, 12:39:51
Citaat van: alfata op  5 oktober 2016, 12:39:51
Nog even een berichtje:

Zoals jullie weten wordt het 5 november een druk bezette dag. We beginnen vroeg en om alle auto's op de lijst voor sluiting aan de beurt te hebben gehad moet er door Tunex aardig doorgewerkt worden. Nu zal het kunnen zijn dat er dus lang gewacht moet worden.
Mijn vraag is dan ook of mensen goede ideeën hebben voor verdere indeling van deze dag. Het is natuurlijk hartstikke leuk om alle auto's gezamenlijk te zien, maar wellicht heeft iemand nog een goed idee, of andere ingeving voor wat vertier tussendoor. Laat dat dan vooral even weten.  :)

Misschien dat men hier ook een voorkeur kan uitspreken voor dagdeel, ofwel ochtend -of middag? Dan kan er mogelijk een grove planning gemaakt worden wat betreft wie wanneer.

Anders potje autowas meenemen en poetsen maar?  ;D

Ik zal binnenkort even hier een planning plaatsen van de tijdsindeling van alle vermogensmetingen. Poetsspullen mee lijkt mij een prima idee.  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #80 Gepost op: 7 oktober 2016, 14:21:15 »
Gister overigens een sprint gedaan tegen een Duitse Volkswagen Golf 6 GTI. Vanaf 120 was ik net iets sneller en daarna ging het vrijwel volledig gelijk op. Ik verwacht dus toch wel minimaal 210PK en 300NM koppel. Maar goed, ik krijg volgende week nog een volledig nieuwe 2,5 inch uitlaat via EPS. Dit dus vanaf halverwege de downpipe tot achteraan. Hopelijk richting de 220PK dus op de testbank!  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
2.008

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #81 Gepost op: 7 oktober 2016, 15:26:04 »
Goed bezig!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

bekkie
2.757

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #82 Gepost op: 7 oktober 2016, 20:23:39 »
Citaat van: alfata op  7 oktober 2016, 14:21:15
Citaat van: alfata op  7 oktober 2016, 14:21:15
Gister overigens een sprint gedaan tegen een Duitse Volkswagen Golf 6 GTI.

Wie van jullie tweeën had nou de meeste lol?
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #83 Gepost op: 7 oktober 2016, 20:47:51 »
Citaat van: bekkie op  7 oktober 2016, 20:23:39
Citaat van: bekkie op  7 oktober 2016, 20:23:39
Citaat van: alfata op  7 oktober 2016, 14:21:15
Citaat van: alfata op  7 oktober 2016, 14:21:15
Gister overigens een sprint gedaan tegen een Duitse Volkswagen Golf 6 GTI.

Wie van jullie tweeën had nou de meeste lol?

Geen idee. Stak zijn duim wel op dus neem aan dat hij zich ook goed vermaakte!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #84 Gepost op: 10 oktober 2016, 14:48:37 »
Belangrijk: de tijdsplanning is toegevoegd. Tunex gaat uit van 3 auto's per uur. Dat betekent dat we tot 15.00 uur ook 3 auto's van de reservelijst mee kunnen nemen. Hierover krijg ik deze week nog wel een definitieve bevestiging van Tunex. 20 minuten per auto is een strakke planning. Erg belangrijk is dus het volgende:

- Zorg dat je minimaal 20 minuten van te voren aanwezig bent en jezelf bij mij hebt gemeld op de locatie.
- Zorg ervoor dat jouw auto bij binnenrijden van de testlocatie op bedrijfswarmte is
- Parkeer niet op een hinderlijke wijze in de in- en uitrij-richting van de testlocatie
- Volg te allen tijde de adviezen van Tunex op.


Tot 5 november!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ebbr
25

  • Type Alfa: Spider 2.2 jts fase2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #85 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:00:15 »
Ik woon er om de hoek, dus mss kom ik nog wel even kijken. Voor tuning zelf ga ik overigens liever naar Savali. Zou het wel leuk vinden om mijn Brera Spider eens op een ander bank dan die oude van Savali na te meten. Gezien de drukte ga ik daarvoor zelf wel een keer op ander tijdstip langs. Mooi initiatief dit trouwens :PDT_Armataz_01_37:
10-2009| Brera Spider 2.2 JTS Savali 198PK
09-2013| Giulietta QV Spotiva TCT
02-1989| Spider QV
06-1972| Giulia Super 1300s NORD2.0ltr
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #86 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:15:50 »
Belangrijk: de tijdsplanning is toegevoegd. Tunex gaat uit van 3 auto's per uur. Dat betekent dat we tot 15.00 uur ook 3 auto's van de reservelijst mee kunnen nemen. Hierover krijg ik deze week nog wel een definitieve bevestiging van Tunex. 20 minuten per auto is een strakke planning. Erg belangrijk is dus het volgende:

- Zorg dat je minimaal 20 minuten van te voren aanwezig bent en jezelf bij mij hebt gemeld op de locatie.
- Zorg ervoor dat jouw auto bij binnenrijden van de testlocatie op bedrijfswarmte is
- Parkeer niet op een hinderlijke wijze in de in- en uitrij-richting van de testlocatie
- Volg te allen tijde de adviezen van Tunex op.


Tot 5 november!

Moet ik zo in het weekend nog vroeg op ook zeg.   :rolleyes: Geintje, tijd voor mij prima hoor.  ;)

Zit alleen nog wat te worstelen met het wel -of niet terugzetten van de downpipe, op het moment zit de katalysator er weer onder. Het leek me wel leuk om het verschil tussen die van jou en mij te zien, maar nu ga je ineens weer heel je uitlaat aanpakken.  :o  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #87 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:19:50 »
Belangrijk: de tijdsplanning is toegevoegd. Tunex gaat uit van 3 auto's per uur. Dat betekent dat we tot 15.00 uur ook 3 auto's van de reservelijst mee kunnen nemen. Hierover krijg ik deze week nog wel een definitieve bevestiging van Tunex. 20 minuten per auto is een strakke planning. Erg belangrijk is dus het volgende:

- Zorg dat je minimaal 20 minuten van te voren aanwezig bent en jezelf bij mij hebt gemeld op de locatie.
- Zorg ervoor dat jouw auto bij binnenrijden van de testlocatie op bedrijfswarmte is
- Parkeer niet op een hinderlijke wijze in de in- en uitrij-richting van de testlocatie
- Volg te allen tijde de adviezen van Tunex op.


Tot 5 november!

Moet ik zo in het weekend nog vroeg op ook zeg.   :rolleyes: Geintje, tijd voor mij prima hoor.  ;)

Zit alleen nog wat te worstelen met het wel -of niet terugzetten van de downpipe, op het moment zit de katalysator er weer onder. Het leek me wel leuk om het verschil tussen die van jou en mij te zien, maar nu ga je ineens weer heel je uitlaat aanpakken.  :o  ;D

Haha dat klopt. Rij jij nu nog steeds met de originele downpipe? Wat dan, zat van de herrie?  :D
Ik ga inderdaad zaterdag de volledige uitlaatlijn aanpakken, naar, zoals het er nu uitziet, 3 inch. Ik denk dat dit best wel een verschillentje gaat maken. Tevens rij ik nu standaard op Aral102 wat ook wel mee helpt. Auto loopt echt behoorlijk vlot nu.  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ebbr
25

  • Type Alfa: Spider 2.2 jts fase2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #88 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:24:00 »
Tip:

Om de Tunex bank met goede referentie zeg maar te calibreren, zou je eigenlijk een standaard Giulietta moeten rollen, bijv. een standaard MA170PK niet al te oud en een standaard QV.

Vaak zijn ze namelijk wat te optimistisch en heb je een goede PK verschil referentie. Mss willen ze daar wel gratis aan meewerken om mee te starten.
10-2009| Brera Spider 2.2 JTS Savali 198PK
09-2013| Giulietta QV Spotiva TCT
02-1989| Spider QV
06-1972| Giulia Super 1300s NORD2.0ltr
*

alfata
3.421

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zaterdag 5 november: Rollerbankmeeting Tunex
« Reactie #89 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:32:56 »
Tip:

Om de Tunex bank met goede referentie zeg maar te calibreren, zou je eigenlijk een standaard Giulietta moeten rollen, bijv. een standaard MA170PK niet al te oud en een standaard QV.

Vaak zijn ze namelijk wat te optimistisch en heb je een goede PK verschil referentie. Mss willen ze daar wel gratis aan meewerken om mee te starten.

Standaard QV (Ebuzz) staat op de reservelijst/deelnemerslijst, een standaard multiair niet. Echter blijft het een gok wat een auto nu precies levert aan vermogen, al is die standaard. Multiairs schijnen relatief goed te zitten, maar QV's schijnen standaard toch iets minder te leveren.
We gaan het zien. Aan het einde van de dag kunnen we met alle resultaten toch wel aardig de balans opmaken. Tevens, heb ik wel vertrouwen in de bank en in Tunex. Een eerste meting doen zij doorgaans ook, dus dan gaat het altijd om de verschillen en niet om het cijfer van na de tuning.

Edit: Hier nog een goed voorbeeld van een Jaguar XF 3.0D die op de Tunex bank niet zijn fabrieksvermogen haalt: http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=90068
Oftewel, ze lijken mij niet te enthousiast.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1