!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Juve
6

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170
  • *
    - Startende Alfist
Re: dakdragers
« Reactie #45 Gepost op: 4 augustus 2015, 14:30:40 »
Net terug van vakantie, en zonder fluittoon, tochtstrip oplossing werkt perfect.  :great: :great: :great:
« Reactie #46 Gepost op: 4 augustus 2015, 14:38:19 »
Ik ga zo plakken  ;D
*

noizz
61

• Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #47 Gepost op: 13 juni 2016, 21:10:47 »
Ook ik heb intussen de originele dragers + bijhorende koffer van Alfa.
En warempel,het lijkt net een fluitketel op het dak.
Ik heb de truuk met de isolatiepijp geprobeerd en de fluittoon is inderdaad weg.
ik had nu graag de tochstripoplossing geprobeerd.Men heeft echter heel wat soorten tochtstrip.
Heeft iemand een idee hoe breed en hoe hoog dergelijke tochtstrip moet zijn want de keuze is wel heel uitgebreid in de dhz-zaak?
*

Alfa Romeo Rules
2

• Type Alfa: Giulietta 170PK Sportpack
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #48 Gepost op: 14 juni 2016, 22:22:17 »
Ook ik hoor graag welke tochtstrip dit is. De Gene die ik er nu opplak laat elke keer los hoe goed ik ook de drager ontvet. :021:
*

Juve
6

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #49 Gepost op: 15 juni 2016, 09:19:00 »
ik heb nu 2x standaard tochtstrip van de bouwmarkt gebruikt, dat is zo'n standaard rol van +/- 1 cm breed, kost maar een paar euro. Ik neem altijd een extra rol mee, omdat halverwege de vakantie soms een stukje los komt en dan plak ik er een stukje bij. Werkt perfect, totaal geen fluittoon. (rij gemiddeld 140)  :13:
*

Alfa Romeo Rules
2

• Type Alfa: Giulietta 170PK Sportpack
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #50 Gepost op: 15 juni 2016, 09:41:41 »
@Juve, waar plaats jij de strip? Doe je dat precies in het midden op die richel?  Ik merk dat hij bij mij juist nu rond de 50 km/h begint te fluiten heb jij dat ook?
*

Juve
6

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #51 Gepost op: 15 juni 2016, 10:10:28 »
Ik heb de tochtstrip aan de bovenzijde van de "vleugel" in het midden geplakt, een enkele laag over de volledige lengte. (op beide dakdragers). Het fluiten begon bij mij pas rond de 100 km p/h, lagere snelheden had ik geen last van een fluittoon.
*

noizz
61

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #52 Gepost op: 15 juni 2016, 15:02:03 »
Juve,
Bedankt alvast voor de bruikbare info.
Daar kan ik mee an de slag  :PDT_Armataz_01_37:
Fluiten begint bij mij eveneens rond 100km/h
*

PG Giulietta
267

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
    - Senior Alfist
« Reactie #53 Gepost op: 16 juni 2016, 00:18:53 »
Vandaag de originele dakdragers aangeschaft ivm mijn vakantie met de hele familie naar Italie... maar toen ik de doos opende en de installatie-manual las, stond er dat de aanbevolen snelheid max 90 km/h is......WTF...als dat zo is breng ik ze morgen weer terug... heeft iemand ervaring hiermee ? Hoe hard kun je enigszins veilig met zo'n dakkoffer op je auto rijden ? Het lange stuk door Duitsland hoop ik toch echt wel met minimaal 140 km/h te volbrengen...of is dat onmogelijk ??? Of onwettig ?
Beetje late reactie misschien,
wij gaan 2x per jaar met Thule Ocean dakkoffer op vakantie, en geen problemen met hogere snelheden (tot wel 170, max. 180).
Vraag mij wel eens af wat zo'n box zou willen doen, omhoog vliegen, of wordt ie juist harder naar beneden gedrukt bij een hogere snelheid?

(is trouwens wel met onze andere auto, maar dat zou niet veel uit moeten maken).
Ik heb niets over een snelheids beperking gelezen, wel een max. van 75 kg.
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #54 Gepost op: 16 juni 2016, 20:01:58 »
omhoogvliegen.

De koffers hebben een vleugelvorm, waardoor de lucht die boven de koffer doorgaat meer afstand moet afleggen en dus sneller moet gaan dan de lucht die er onder door gaat.  komt nog bij dat de afgebogen lucht via de voorruit recht onder de koffer terechtkomt en je dus ook nog eens een "angle of attack" hebt die opstijgen in de hand werkt.

snelheidsbeperkingen vind je in de handleidingen van de wagen en dakdragers...  max 100 km/u vaak.
*

noizz
61

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #55 Gepost op: 3 juli 2016, 20:55:53 »
Vandaag eens aan de slag gegaan.
Eerst de test gedaan met de isolatiebuis.
Resultaat was best bevredigend.Geen fluittoon meer.
Daarna de test gedaan met de tochtstrip.(zie foto)Resultaat was dat de fluittoon weg was maar ik had de indruk dat deze toon nooit ver weg zat.
Misschien moet ik een ander type tochtstrip gebruiken???De isolatiebuis lijkt bij mij dus voorlopig de beste oplossing .Of dit wel de verstandigste is blijft een open vraag natuurlijk met in het achterhoofd de gedachte dat wij binnen enkele weken richting Italie vertrekken......
*

rsh_scuderia
197

- Alfist
« Reactie #56 Gepost op: 23 januari 2017, 21:40:32 »
Doordat ik ruim de tijd heb om te oriënteren op dakdragers ben ik een beetje aan het kijken voor de zomervakantie.
Sinds 9 maanden gezinsuitbreiding en hierdoor hebben we extra ruimte nodig om alle troep mee te nemen die mijn vrouw denkt mee te moeten nemen (en waarschijnlijk ook weer terug  ;D ).
Welke positieve ervaringen zijn er van dakdragers bij de liefhebbers?
*

Alex64
58

• Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #57 Gepost op: 1 mei 2017, 22:58:54 »
Vandaag heb ik op marktplaats een set zo goed als nieuwe originele dakdragers voor mijn Giulietta gekocht.
Wat ik niet tegenkom in de bijgeleverde montagehandleiding, is wat je met de rubber strip doet als je de fietsdragers met bouten in de T-sleuven wil vastzetten.
Wie kan mij dit vertellen ?
P.s. De rol tochtstrip ligt al klaar !
*

Distinctive
70

• **
    - Junior Alfist
dakdragers
« Reactie #58 Gepost op: 2 mei 2017, 20:24:28 »
Ik heb onlangs een twee keer gebruikt dakdrager setje van Mont Blanc op marktplaats op de kop getikt voor €30,- 
Nog geen ervaring met montage en rijden ermee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
*

Alex64
58

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2017, 16:19:15 »
Citaat van: Alex64 op  1 mei 2017, 22:58:54
Citaat van: Alex64 op  1 mei 2017, 22:58:54
Vandaag heb ik op marktplaats een set zo goed als nieuwe originele dakdragers voor mijn Giulietta gekocht.
Wat ik niet tegenkom in de bijgeleverde montagehandleiding, is wat je met de rubber strip doet als je de fietsdragers met bouten in de T-sleuven wil vastzetten.
Wie kan mij dit vertellen ?
P.s. De rol tochtstrip ligt al klaar !
Niemand die bijvoorbeeld Thule Outride 561 of Whispbar WB200 fietsendragers op de originele Giulietta dakdragers heeft gemonteerd ?  :o