!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2011, 16:00:37 »
Citaat van: RiriassaQV;6132
ja :p en zonder benzine 1 pk .......

 
Dan heb je een stevige portie kracht in je benen ;)
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2011, 16:34:36 »
of een paard in de gang...
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2011, 17:23:07 »
Ben zo benieuwd naar Roxxi zijn ervaringen...die is nu natuurlijk als een gek rond aan het rijden....mischien dat hij vanavond nog wat op het forum gaat melden :)
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2011, 17:31:56 »
We wachten allemaal met spanning;)
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2011, 21:08:12 »
Denk dat ie over München naar huis rijdt :p
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2011, 21:54:47 »
Nou mannen, vandaag dus bij (Vireo) SaVaLi als ‘proefkonijn’ geweest om de QV te optimaliseren en mijn 1e indruk daarvan is OK.
Vooral, en daar was het mij ook om te doen, de N stand is een stuk verbeterd t.o.v. de standaard fabriekswaarden. Ik heb nu het idee (gevoel) dat ik in een echte QV rij.

Ik heb aan Ronald Vermeulen, die een zeer grote betrokkenheid toonde en waarvan ik een hoge dunk heb qua techniek, vooraf gevraagd niet te overdrijven met deze tuning aangezien het mij niet gaat om extra veel pk’s, maar om een  beter rijgedrag te realiseren (in vooral de N stand). Dit is naar wat ik nu kan inschatten na 1 rit vanmiddag, prima gelukt. Na de komende weken kan ik natuurlijk pas een echt ‘waardeoordeel’ geven en bezien of deze QV aanpassing helemaal naar wens is.  Ik merk nu in ieder geval niet meer, als je de DNA van N naar D overzet, het enorme verschil tussen N en D wat ik bij de fabriekswaarden wel voelde.
Het voelt nu allemaal wat ‘logischer’ en veel gelijkmatiger aan. De gasrespons reactie (in vooral de N; D was al vrij goed) is veel beter ondanks de ‘geringe’ vermogenswinst van 20pk is (van standaard gemeten 220 naar 240pk).
Het koppel echter is veel meer gestegen (zelfs in de lagere toerentallen waarin je het meest rijd, want wanneer rij je nu rond met 6000 toeren op de teller?) en is in mijn optiek nog veel belangrijker voor je beleving en trekkracht.

Het was al met al een hele ervaring en leuke uurtjes bij SaVaLi (van 11.00 tot 13.00 uur lekker bezig geweest) en vooral de testen op de rollenbank zijn indrukwekkend. Het turbootje heeft lekker staan te gloeien op die rollenbank (2 keer op geweest; 1x vooraf- en 1x na de aanpassingen) en de 2 proefritjes met alle aangesloten meetapparatuur maakte diepe indruk.
Die Ronald is ook een echte Alfa vakman en een Alfa Fanaat in hart en nieren, dat kon ik tijdens dit bezoek wel bespeuren. Het is niet zo’n prater (voor een groep ;-) maar meer een doener!

Hieronder wat resultaten die ik van Ronald heb meegekregen, met de opmerking dat deze 1e Giulietta QV aanpassing altijd nog verbeterd kan worden (voorlopig is) en ik op mijn eigen verzoek nog een eventuele verbeterde aanpassing, kan laten uitvoeren. De aanpassing kan min of meer op maat gemaakt worden begreep ik.


Onderstaand vinden jullie de resultaten gemeten op de vermogensbank.

  • Maximum koppel is gestegen van 332 Nm bij 3750 omw/min naar (begrensd) 392 Nm bij 3000 omw/min.
  • De maximale koppel toename is maar liefst 94 Nm bij 2250 omw/min.
  • Maximum vermogen is gestegen van 220 pk bij 5250 om/min naar 240 pk bij 5500 omw/min.

Opmerkingen:
  • Metingen zijn uitgevoerd op de SaVALi vermogensbank
  • Exemplarisch kunnen er verschillen zijn tussen verschillende auto’s
  • Deze resultaten betreffen een eerste aanpassing, in volgende aanpassingen kunnen nog een aantal punten veranderd worden, zie ook ‘prognoses’.
  • De nadruk bij deze aanpassing ligt op de verbetering van de driveability.

Hiervoor is vooral gekeken naar de tabellen die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de gaspedaalreactie. De N en de D stand zijn iets dichter naar elkaar gebracht, en de dip in de N stand is verwijderd.[/FONT]
  • Het abrupte inkomen van de toerenbegrenzer is volledig verwijderd, boven 6000 omw/min neemt de trekkracht af zodat het gewoon geen nut heeft om tot boven 6500 omw/min door te trekken, maar het kan wel.

Prognoses:
·        Door de ervaring met de Alfa 159 1750 TBi, en omdat SaVaLi op dit moment nog niet de beschikking heeft over een demo QV, waarop zij echt uitgebreid kunnen testen, is bewust gekozen om op deze eerste QV aanpassing het vermogen bij hoge toerentallen te begrenzen, dit om misontstekingen te voorkomen.
De verwachting is echter dat het vermogen boven 5500 omw/min wel op 250 pk moet kunnen uitkomen. Op dit moment durven zij als dealer-organisatie hier nog niet achter te staan.

·        De versnellingsbak is begrensd op 350 Nm. Inclusief een marge van 10 % willen zij bij volgende aanpassingen niet boven 385 Nm gaan.
·        Volgende verbeterde versies van deze Giulietta QV aanpassing zullen op de Savali website te volgen zijn.

Aardige geste en reclame van (Vireo) SaVaLi: voor leden van de Giulietta club of forum, of bij afspraken naar aanleiding van de Giulietta meeting van afgelopen zaterdag 5 maart, is de prijs voor deze QV aanpassing € 400 incl. Btw. (normaal € 480).












Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #21 Gepost op: 11 maart 2011, 22:23:40 »
leuk verhaal. wel 15 pk te weinig geleverd door je dealer.. Kun je die ergens verhalen? :) leuke geste die korting.. dat doet Squadra ook wel denk ik zo.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2011, 22:35:03 »
Roxxi een vraag ...

er staat dat de Bak tot 350 Nm aankan met 10% marge wat dus geeft 385 Nm en ze willen niet hoger dan deze waarde .... maar waarom is je QV dan op 392 Nm afgestemd ??? (heeft dit heel veel gevolgen)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2011, 22:36:18 »
die paar nm's gaat het niet uitmaken hoor..
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #24 Gepost op: 11 maart 2011, 22:46:07 »
Citaat van: RiriassaQV;6176
Roxxi een vraag ...
 
er staat dat de Bak tot 350 Nm aankan met 10% marge wat dus geeft 385 Nm en ze willen niet hoger dan deze waarde .... maar waarom is je QV dan op 392 Nm afgestemd ??? (heeft dit heel veel gevolgen)
De bak kan wel meer aan maar is volgens mij fabriek af begrensd op 350Nm. Ronald zal waarschijnlijk met die 10% marge hierop, geen onverantwoorde risico's willen nemen?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2011, 23:45:29 »
begrensd is misschien niet helemaal het goede woord, want er wordt niets afgeknepen oid. De bak is gebouwd op 35 kgm (343Nm) maar daar zitten wel marges in inderdaad. Bovendien zit je niet continu op je volle koppel. Al zou dat 10% van de tijd zijn is dat al veel.

Klinkt goed verder Roxxi, ik ben benieuwd naar de ervaringen op de wat langere termijn.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2011, 00:08:43 »
Citaat van: driftend;6174
leuk verhaal. wel 15 pk te weinig geleverd door je dealer.. Kun je die ergens verhalen? :) leuke geste die korting.. dat doet Squadra ook wel denk ik zo.
Nou 15 pk te weinig geleverd door de 'dealer' :) weet ik niet helemaal, want bij de RdW staat de QV wonderbaarlijk genoeg weer geregistreerd als 230 pk (169KW)? Squadra is weer duurder want die meet ook een hogere standaardwaarde :) (225pk)
Dus met het vergelijkend warenonderzoek hebben we nu zogenaamde 'standaard' QV pk fabriekswaardes van 220 pk (Savali- gemeten), 225 pk (Squadra- gemeten), 230 pk (RdW) en 235 pk (FGA).
RaRA hoe kan dat? FGA is wat al te optimistisch geweest in de pk aanduiding verwacht ik.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2011, 00:27:00 »
Citaat van: Roxxi QV;6185
Nou 15 pk te weinig geleverd door de 'dealer' :) weet ik niet helemaal, want bij de RdW staat de QV wonderbaarlijk genoeg weer geregistreerd als 230 pk (169KW)? Squadra is weer duurder want die meet ook een hogere standaardwaarde :) (225pk)
Dus met het vergelijkend warenonderzoek hebben we nu zogenaamde 'standaard' QV pk fabriekswaardes van 220 pk (Savali- gemeten), 225 pk (Squadra- gemeten), 230 pk (RdW) en 235 pk (FGA).
RaRA hoe kan dat? FGA is wat al te optimistisch geweest in de pk aanduiding verwacht ik.

Je moet je wel realiseren dat vermogens gemeten op verschillende meetbanken niet volledig vergelijkbaar zijn. Vergelijken kun je pas d.m.v. metingen op één en dezelfde bank!
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2011, 09:30:24 »
ik ga in de dichterbije toekomst mijn auto ook laten chippen, maar ik twijfel nog tussen savalli en squadra.... bij squadra beloven ze toch iets betere resultaten .wat moet ik doen?
Look to the past, see the future
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2011, 09:40:24 »
Citaat van: DisciplinA;6195
ik ga in de dichterbije toekomst mijn auto ook laten chippen, maar ik twijfel nog tussen savalli en squadra.... bij squadra beloven ze toch iets betere resultaten .wat moet ik doen?

eigenlijk dus nog teveel keus en verschil , ik denk dat ik maar eerst ga beginnen met open luchtfilters enz. daar kan je ook al gasrespons mee verbeteren ....
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p