!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #60 Gepost op: 21 maart 2011, 09:21:56 »
Interessant vergelijk; ze zou ze om beurten een stukkie moeten rijden om de verschillen te ontdekken.

Zelf heb ik erg veel moeite gehad met de gaspedaalrespons en vermogensopbouw vanuit stilstand. Vooral wanneer je vanuit stilstand een afslag neemt, is het in de tweede versnelling zo tussen de 2.000 en 2.500 rpm (met stuur nog in bochtstand) moeilijk doseren. De auto en motor zijn op dit punt ook nog erg stil en geven hier weinig gevoel.

 Je drukt de gaspedaal iets naar beneden om uit stilstand te vertrekken maar zodra het toerental zich tussen de 2.000-2.500 rpm beweegt merk je een kleine 'vermogensbult' de auto die het soms moeilijk maakt om rustig en beheers te vertrekken. Dit zijn van die ervaringszaken die je moet leren kennen. Het is zo gevoelig dat zelfs het soort schoenen dat je aanhebt, hier invloed op heeft.

Overigens heb ik inmiddels het idee dat dit gewenningsproces al aardig vordert.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #61 Gepost op: 21 maart 2011, 09:43:17 »
Dus even voor de verschilllen. Jouw Savali QV is als volgt:

Citaat van: Roxxi QV;6169
  • Maximum koppel is gestegen van 332 Nm bij 3750 omw/min naar (begrensd) 392 Nm bij 3000 omw/min.
  • De maximale koppel toename is maar liefst 94 Nm bij 2250 omw/min.
  • Maximum vermogen is gestegen van 220 pk bij 5250 om/min naar 240 pk bij 5500 omw/min.


En de tweede Savali QV:

Citaat van: Roxxi QV;6762
Zodoende komt die 2e QV ook op waardes als :
- Maximum koppel is gestegen van 330 Nm bij 4000 omw/min naar (begrensd) 390 Nm bij 3000 omw/min.
- De maximale koppel toename is 65 Nm bij 3000 omw/min.
-
Maximum vermogen is gestegen van 220 pk bij 5500 omw/min naar 244 pk bij 5750 omw/min.

Dan zou ik liever jouw setup hebben, want in dagelijks gebruik heb je meer aan koppel onderin dan piekvermogen hoog bovenin.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #62 Gepost op: 21 maart 2011, 10:16:30 »
Sja, da's dus persoonlijke voorkeur, ik zou liever de 2e setup hebben. Simpelweg omdat ik dat sportiever vind. Overigens denk ik dat het nuanceverschillen zijn en niet dat je een hele andere auto hebt.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #63 Gepost op: 21 maart 2011, 10:28:14 »
Dat denk ik ook Frankie, en inderdaad is het persoonlijk.

Overigens vond ik het piekvermogen in de GTA ook erg fijn, maar omdat het zo'n ruim bemeten blok was, had het van zichzelf al lekker koppel. Je hoéfde niet naar de begrenzer te tetteren om wat snelheidsbeleving te krijgen. Dat vond ik wel een erg prettige eigenschap, vandaar dat ik persoonlijk wel van koppel onderin houdt. Maar dan wel met een mooie lange tafel-koppelkromme.

De 2.0 TS die ik voor de GTA had, moest je bijvoorbeeld altijd flink doorhalen naar de topregionen van je toerenbereik als je een beetje wilde sporten. Dat voelt voor mij een beetje als uitmergelen van heb blok en heb ik toch wat moeite mee blijkbaar.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #64 Gepost op: 21 maart 2011, 10:31:29 »
Het zou interessant zijn om de volledige testbankresulten - de vermogens- en koppelgrafieken - eens naast elkaar te leggen, maar uiteindelijk is ermee rijden de ultieme test.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #65 Gepost op: 22 maart 2011, 19:14:17 »
Citaat van: Scudetto;6770
Dus even voor de verschilllen. Jouw Savali QV is als volgt:



En de tweede Savali QV:



Dan zou ik liever jouw setup hebben, want in dagelijks gebruik heb je meer aan koppel onderin dan piekvermogen hoog bovenin.
Ja klopt helemaal en mijn voorkeur gaat ook uit naar meer koppel onderin, ondanks het feit dat ik dan wat minder pk's tot mijn beschikking heb (en die ik toch nooit gebruik). Blijf voorlopig nog even lekker rondkarren zo en wacht de verdere ontwikkelingen af tot een definitieve QV SaVaLi er is.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #66 Gepost op: 22 maart 2011, 19:16:44 »
Citaat van: alfacase;6776
Het zou interessant zijn om de volledige testbankresulten - de vermogens- en koppelgrafieken - eens naast elkaar te leggen.
Ja die heb ik wel maar in pdf formaat en krijg ik hier niet geplaatst (zou niet weten hoe eigenlijk?)
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #67 Gepost op: 22 maart 2011, 22:25:50 »
upload  http://pdfcast.org/ hier en zet de link op...
Look to the past, see the future
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #68 Gepost op: 22 maart 2011, 22:48:16 »
Citaat van: DisciplinA;6842
upload http://pdfcast.org/ hier en zet de link op...
eens kijken of dit werkt: http://pdfcast.org/pdf/qv-s-grafiek en diciplinA bedankt voor de tip!
 
genoemde eerste versie (rechts) is de mijne:
Maximum koppel is gestegen van 332 Nm bij 3750 omw/min naar (begrensd) 392 Nm bij 3000 omw/min.
De maximale koppel toename is maar liefst 94 Nm bij 2250 omw/min.
Maximum vermogen is gestegen van 220 pk bij 5250 om/min naar ca. 240 pk bij 5500 omw/min.
 
links de laatst aangepaste QV.
Bij deze andere QV heb is het koppel rond de 3000 omw/min iets verlaagd, en rond 5500 omw/min juist iets verhoogd. Resultaat is ongeveer 385 Nm over een groot bereik (2000 tot 4000 omw/min) en een iets hoger vermogen, 250 pk is mogelijk, maar voorlopig begrensd op 245, om met zekerheid de boel heel te houden. Het stationair toerental in D is in vergelijking tot de mijne iets verlaagd naar 900 (in N is nu 850 en standaard 750) en de overgang van gas los naar heel klein beetje gas in D iets minder abrupt gemaakt.
 
 
Het is alleen beetje jammer dat de diagrammen verschillende (toeren) schaalverdeling hebben zodat het verschil iets lastiger te zien is.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #69 Gepost op: 23 maart 2011, 16:29:30 »
Een hoog koppel dat over een breed bereik beschikbaar is, is toch wel errug fijn en bovendien erg praktisch! Deze auto is (schakel)lui en snel te rijden, en niet te vergeten lui snel.  :-)
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #70 Gepost op: 24 maart 2011, 23:11:02 »
Ik heb de knoop doorgehakt ! 4-4-11 Wordt mijn juul (wel geen qv maar een 170ma) getuned bij savali door Ronald !:D
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #71 Gepost op: 25 maart 2011, 23:12:44 »
Citaat van: suomy;6934
Ik heb de knoop doorgehakt ! 4-4-11 Wordt mijn juul (wel geen qv maar een 170ma) getuned bij savali door Ronald !:D

Ik zou voor Squadra gaan ik heb er zelf zeer goede ervaring mee, Stefan legt alles goed uit en weet wat hij doet.;)
Ik vond Ronald nogal onzeker overkomen op de meeting.
Hij kon geen concrete cijfers geven qua vermogens winst en op een meeting moet je dat zeker uit je hoofd weten:confused: (ik weet het zelfs)
Ik vond hem vaag overkomen:(
En Squadra haalt er meestal net ff meer peekaatjes uit dan Savali dat gaf Ronald zelfs toe, binnen de veilige marges dan natuurlijk.
De keus is aan jouw.
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #72 Gepost op: 26 maart 2011, 10:06:17 »
@alfasud 16v: je valt in herhaling.  Niet iedereen is hetzelfde gelukkig. Je impliceert dat Ronald niet weet wat hij doet.  Beetje opletten wat je zegt.
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #73 Gepost op: 26 maart 2011, 10:39:44 »
Ha, bij mijn 140 JTDm haalt Ronald er weer iets meer uit dan Squadra....
Hoewel alles natuurlijk binnen de toleranties van de verschillende rollenbanken... Stel dat een rollenbank plus en min 5 % nauwkeurig dient te zijn, kan dit al (t.o.v. 140 pk) 7 pk meer of minder zijn...

Ik had de resultaten nog niet geplaatst, maar..."these are the results":

Citaat Ronald:
Onderstaand de grafiek van de meetwaardes van vanochtend.
De uiteindelijke laatste versie levert nog meer vermogen, namelijk 167 pk ipv 160.
 
http://pdfcast.org/pdf/savali-jtdm-140

Opmerkingen:
  • Maximale vermogen neemt toe van 136 pk bij 4000 omw/min naar 167 pk bij 4000 omw/min.
  • Maximale koppel neemt toe van 330 Nm bij 2500 omw/min naar 365 Nm bij 2500 omw/min.
  • De maximale koppeltoename bedraagt 50 Nm bij 3750 omw/min
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #74 Gepost op: 26 maart 2011, 11:21:59 »
@walter: zal inmiddels wel lekker uit de startblokken komen zeker?:D Ben ook benieuwd naar het verbruik na tuning. Normaliter is het zo dat bij gelijkblijvende rijstijl, het verbruik daalt.
Wie later remt, rijdt langer hard