!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #15 Gepost op: 17 december 2021, 11:16:51 »
Oud topic maar desalniettemin toch interessant. Kort gezegd: voor dagelijks rijden zijn de corsa's echt geen aanrader. Daar waren de meesten al achter geloof ik. Heb ze verwisseld voor de Michelin Pilot Super Sports en dat is echt een verademing. Met zowel droog als nat wegdek. Met de corsa's brak de kont regelmatig uit op een rotonde (zeker bij nat weer), met de Michelins is me dat nog geen een keer gebeurd (tenzij ik plankgas de rotonde af ga).
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

axxel
45

  • Type Alfa: 4c en Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #16 Gepost op: 17 december 2021, 22:29:51 »
De corsa moet je ook vergelijken met de cup 2.  Beide niet voor in de regen.
Zit er een beetje temperatuur in heb je heel veel grip(droog weer)
Alex

2017  4C  CPZ  edition   Zwart
2016 Giulia Quadrifoglio montecarlo blue
*

RAY001
5

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio MY20
  • *
    - Startende Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2022, 16:56:48 »
@jan engelaar

Ik heb mijn Pirelli Corsa's nog niet helemaal kaal, dus rijd er nog dagelijks mee rond en kan idd vermelden dat deze bij koude temperaturen niet al teveel grip geven.

Ik wil eigenlijk de 19 inch velgen straks gaan gebruiken als wintervelgen (en wanneer de Corsa's kaal zijn hier winterbanden op monteren) en dan voor de zomer 20 inch velgen onder de Quadrifoglio leggen zoals Jan dat heeft gedaan, maar twijfel nog een beetje over het verlies in comfort en rijeigenschappen van de Q.

Ik wil de Q liefst niet verlagen, want dat geeft in België (net over de grens met NL waar ik woon)  vaak problemen met de APK keuring.....

Maar is er een merkbaar comfortverlies of een merkbaar verschil in rijeigenschappen tussen de 19 inch en 20 inch velgen?





hallo ik heb sinds kort de michelin  super sport in de maat 285/30 19  245/35 19 en goede wegligging en het ackerman effekt bijna weg
maar ik heb geen q
jan englaar heeft wel een guilia q met michelin super sport s4 in de maat 295/30 19  245/35 19 inch
succes

Inmiddels dus alweer een half jaartje 295/25/20  om 245/30/20






Huidige auto: Alfa Giulia Q MY20
Eerder met veel plezier in mijn bezit gehad:
Alfa 159 2,4 jtdm ti
Alfa GT 1,9 jtd
Afla 156 1,9 jtd
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2022, 21:27:56 »
Hai Ray,

Rij-eigenschappen worden er alleen maar beter op, althans , als je van sportivoooo  houd uiteraard....Óngetwijfeld zullen mijn 20inches ietsje "harder" zijn , want zo werkt dat nou eenmaal , maar een voelbaar comfort verschil merk ik persoonlijk verder niets van.. Ben echter ook niet echt een "fijnproever" of beter gezegd fijnvoeler in dat opzicht om eerlijk te zijn....    P.S  Wat is dat toch altijd een bizar drama hier met fottotjes en zo, pffhhh..... alweer kwartier bezig om profilel picje aan te passen, maar KANSLOOSSSS verhaal, wat ik ook probeer, man man man .... Maar goed , zal wel aan mij liggen, i guess
*

RAY001
5

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio MY20
  • *
    - Startende Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2022, 08:52:38 »
Ok, dankje je. Goed om te weten dat het niet al te veel verandert aan de "stugheid", aangezien ik de Q als "daily driver" gebruik.
Een beetje comfort is dan toch wel wenselijk.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik de Giulia Q eigenlijk heel comfortabel vind rijden, zelfs nog best comfortabel in de stugste afstelling van de dempers (D-R-stand van de dna knop).

Ik ga waarschijnlijk een setje Stelvio velgen kopen, in hetzelfde design als mijn huidige velg die ik nu in 19" heb. (Stelvio Q heeft zelfde velgen, maar dan standaard  in 20" volgens mij)

   
Huidige auto: Alfa Giulia Q MY20
Eerder met veel plezier in mijn bezit gehad:
Alfa 159 2,4 jtdm ti
Alfa GT 1,9 jtd
Afla 156 1,9 jtd
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2022, 10:01:04 »
Wat een toeval dat dit topic weer actief is. Voelde de afgelopen dagen al een lichte vibratie achter bij hogere snelheden en gisteren ging de achterband ineens leeg tijdens het rijden:





Dit zijn Goodyear Eagle F1 AS5's uit juli 2020, niet goed uitgelijnd wellicht?
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2022, 10:19:46 »
Lijkt mij toch een prima slijtagebeeld? ietsjes scheef, mag geen naam hebben.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2022, 11:09:50 »
Citaat van: __1337__ op  7 januari 2022, 10:19:46
Citaat van: __1337__ op  7 januari 2022, 10:19:46
Lijkt mij toch een prima slijtagebeeld? ietsjes scheef, mag geen naam hebben.
Ah begreep inderdaad dat dit normaal is. Met inveren krijgen ze altijd meer camber, dat met beetje belading en accelereren slijt altijd de binnenkant. En het binnenwiel slijt ook meer aan de binnenkant bij krappe bochten. Vond het alleen apart dat waar ik wel af en toe kijk, bij de slijtvlakjes, er nog wel voldoende profiel is. Deze achterbanden gaan dus kennelijk zo'n 15k km mee bij mij.
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2022, 11:24:39 »
Ik weet niet precies hoe je er mee rijdt, maar toen ik de Q nog als daily gebruikte deed ik c.a. 30k km met een set Michelin Supersports oid.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2023, 11:04:45 »
Hmm ik doe hier zo'n 24k gemiddeld met de Goodyear Eagle F1 AS5 de afgelopen jaren.
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #25 Gepost op: 12 februari 2023, 21:23:34 »
Hmm ik doe hier zo'n 24k gemiddeld met de Goodyear Eagle F1 AS5 de afgelopen jaren.

En dan letterlijk tot de draad op  :)
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Quadrifoglio banden
« Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2023, 08:56:47 »
En dan letterlijk tot de draad op  :)
Vorige keer waren ze echt op, gestrand op de A12, zie foto's eerder in dit draadje. Deze keer net onder de wettelijk minimum profieldiepte.