!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
QV veren en dempers
« Gepost op: 6 juli 2012, 21:46:27 »
ik ben op zoek naar een set QV veren en demper. Ik wil mij Giulietta een paar cm omlaag hebben. Ik weet dat div QV rijders hier hun dempers of veren ter koop aan hebben geboden.
Wie heeft niet iets liggen?
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2012, 21:58:14 »
Heb je de optie dynamisch chassis genomen ?

Indien ja, heb je enkel de veren nodig. Zijn dan al andere shockdempers dan de standaard juul.
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

Alfabianco
99

  • **
    - Junior Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2012, 21:59:40 »
Volgens mij gaat dit niet zomaar in verband met het verschillende gewicht voor (door motor). De auto komt dan scheef te staan vertelde mijn dealer.
Daarnaast staat de auto met een Eibach set pas echt mooi laag!
Rijdt; 1.4 MA TCT - Bianco Ghiaccio - Pack Sport 3 Turbina - Pack Business - Eibach-veren, Savali-uitlaat, privacy glass, volledig leer
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
QV veren en dempers
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2012, 22:09:05 »
ik heb me uitgebreid laten voorlichten en de dealer adviseert met de QV verlaging te monteren.....Ik heb een 1.4 MA met SP3, dus sportonderstel, maar daar zitten andere dempers onder dan onder de QV. (andere type nummer)
Nou, wie t weet mag t zeggen....Advies is om veren én dempers te wisselen ipv alleen de veren...
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2012, 22:21:03 »
Ze willen jou in de zak steken, enkel veren zijn voor die paar CM voldoende !
Look to the past, see the future
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2012, 22:50:08 »
Qv = -1,5cm vooraan en -1cm achteraan, men dealer zei dat deze dezelfde type dempers waren als de QV, alleen ander nummer omwille van jaartal introductie verschil met QV!

Ik heb er inderdaad al gezien die met de novitec veren -4cm overal inderdaad schuin komen te staan en dat is niet mooi... Maar of dit op de gewone versie is of die met optie dynamisch chassis, dat weet ik niet.
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
QV veren en dempers
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2012, 09:33:15 »
Citaat van: djbase;22297
alleen ander nummer omwille van jaartal introductie verschil met QV!

Dat is natuurlijk een onzin reden......Als het exact hetzelfde onderdeel is, heeft het exact hetzelde nummer, lijkt me anders geen handige voorraadbeheersing. :rolleyes:
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2012, 11:09:38 »
Bij de coupe was dat continue zo, en wanneer een revisie was voor alle compatibele versies kreeg die ineens dezelfde nieuwe nummer...
Spijtig genoeg heb ik geen toegang meer tot de nieuwere eper diensten, toen het nog op dvd was kon men dit gewoon kopieren.

Dus vond ik dag niet zo gek toen ik dat te horen kreeg.
Is tevens andere nummer dan gewone versie of dat is dan enkel voor de show?
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

Rogier
65

  • **
    - Junior Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #8 Gepost op: 8 juli 2012, 13:01:16 »
Ik heb nog QV veren liggen mocht je deze nog willen
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
QV veren en dempers
« Reactie #9 Gepost op: 8 juli 2012, 13:46:51 »
wat vraag je ervoor en hoeveel km hebben we onder je auto gezeten?
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #10 Gepost op: 8 juli 2012, 14:19:03 »
Citaat van: frankie;22300
Dat is natuurlijk een onzin reden......Als het exact hetzelfde onderdeel is, heeft het exact hetzelde nummer, lijkt me anders geen handige voorraadbeheersing. :rolleyes:

  Onlangs  bobijn van een passat moeten vervangen,en dat onderdeelnr. was wel degelijk veranderd in de tussentijd ;)
Look to the past, see the future
*

Rogier
65

  • **
    - Junior Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #11 Gepost op: 8 juli 2012, 14:35:14 »
Ze hebben er 17000 onder gezeten. Wat ik ervoor wil hebben? Geen flauw idee. Wat heb je zelf in gedachten?
QV veren en dempers
« Reactie #12 Gepost op: 8 juli 2012, 14:45:43 »
Citaat van: DisciplinA;22306
Onlangs  bobijn van een passat moeten vervangen,en dat onderdeelnr. was wel degelijk veranderd in de tussentijd ;)

Dan zal het onderdeel zelf ook vervanderd zijn....:rolleyes:. Dat is logisch. Onderdelen worden verbeterd en kunnen dan nieuwe nummers krijgen.
 
Ik bedoel, als de dempers van beide typen nú hetzelfde zijn, zijn de onderdeelnummers dat nu ook. Je gaat niet gelijke onderdelen op hetzelfde moment andere nummers geven.....
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
QV veren en dempers
« Reactie #13 Gepost op: 8 juli 2012, 19:56:42 »
Logisch is niet voor elke fabricant weggelegd...

de vraag is, wie kan hier een "echt" antwoord op geven... Een dealer trekt vaak eigen conclusies en zegt wat een klant wilt horen.

Dus zou al een onafhankelijke garagist moeten zijn die beide wagens (qv en non qv) daar de shockdempers zijn kwaliteiten van meet...
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
QV veren en dempers
« Reactie #14 Gepost op: 8 juli 2012, 20:06:38 »
dat wil ik ook graag weten. Ik wil de Juul alleen maar een paar cm lager hebben. Geen mega verlagingen, geen stuiterbak. alleen een voor het visueel effect. Ik vind de auto nu net iets te hoog staan.