!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2022, 08:28:55 »
Citaat van: DanaBanana op  9 mei 2022, 22:54:27
Citaat van: DanaBanana op  9 mei 2022, 22:54:27
Citaat van: Buzz_NL op  9 mei 2022, 21:02:21
Citaat van: Buzz_NL op  9 mei 2022, 21:02:21
2 weken geleden nog nog gebeurt bij forumlid 1337, onderstaand uit Giulia Q app groep;



Maar gezien het feit dat er een foto van is, is de auto dus niet gestolen, neem ik aan? Is dit niet gewoon een gevalletje van radar gestolen? Dat schijnt namelijk ook schering en inslag te zijn bij diverse merken.
Er waren geen onderdelen weg. Het ging hen puur om de auto. Ik heb vanuit de verzekering Moving Intelligence met extra startonderbreker (die ik er altijd op heb als ik er niet mee rijdt). Ze kregen de auto dus niet gestart. Waren overigens wel binnen geweest, alle deuren waren open en de auto stond op contact (en kras in m'n leer van een schroevendraaier o.i.d.)....
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

AR2022
141

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2022, 08:52:06 »
Wat een ellende. Gelukkig heeft de startonderbreker zijn werk gedaan. Ondanks dat, toch geen fijn gevoel.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2022, 13:28:17 »
Hoe kun je je hier tegen wapenen dan? Zoals de topicstarter zegt?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2022, 14:01:41 »
Hoe kun je je hier tegen wapenen dan? Zoals de topicstarter zegt?

Lijkt me  niet dat stekertje vastzetten de oplossing is, dan knippen ze toch gewoon de draad door om aansluiting te maken......
Heb zelf zoals eerder hier gemeld extra alarm/immobiliser op m'n auto, met 2e authorisatie
https://www.defa.com/product-category/security-tracking/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

swift
11

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2022, 15:17:06 »
Hoe kun je je hier tegen wapenen dan? Zoals de topicstarter zegt?

Lijkt me  niet dat stekertje vastzetten de oplossing is, dan knippen ze toch gewoon de draad door om aansluiting te maken......
Heb zelf zoals eerder hier gemeld extra alarm/immobiliser op m'n auto, met 2e authorisatie
https://www.defa.com/product-category/security-tracking/

Het is mijn medegedeeld dat het stekkertje vastlijmen een beetje zal helpen, omdat het net wat langer duurt. En tijd is een grote factor, natuurlijk.

Een betere oplossing is een 3rd party startblokkering. Liefst met volgsysteem.
*

Don Pietro
108

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2022, 20:53:19 »
Misschien is een stuurslot van Stoplock de pro elite iets ?

Zo'n ding is natuurlijk niet erg mooi, maar valt wel op en werkt hopelijk preventief. Bij een alarm of iets dergelijks gaan ze misschien eerst proberen de auto te starten en dan heb je al het e.e.a. aan schade.

Bij mij in de buurt staan 2 fiatjes 500 met een stoplock en die vallen goed op.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2022, 16:19:44 »
Het schijnt dat Prins nu iets aanbied voor 95 euro om het te voorkomen. Ben wel benieuwd wat zij dan doen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

HeMaN
140

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2022, 17:04:04 »
Het schijnt dat Prins nu iets aanbied voor 95 euro om het te voorkomen. Ben wel benieuwd wat zij dan doen.

Heb ze net gebeld, ze hebben een soort ontmoediging- slot bedacht dat over de stekker heen gaat. Kunnen ze dus niet meer zo maar meer hun kastje inprikken als ze de radar loshalen.
Is ook in geval van voorschade of een probleem met de radar weer terug te draaien wat natuurlijk niet kan als de stekker vastgelijmd wordt.
Heb wel geen Q, maar omdat de hack op alle modellen Giulia/Stelvio lijkt te werken heb ik toch maar een afspraak gemaakt om dit bij mij ook te laten zetten.

Alle beetjes helpen voor dit moment zou ik zeggen

Ze hebben het overigens pas afgelopen maandag voor het eerst toegepast gaven ze aan, nieuws gaat snel :)
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

swift
11

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2022, 19:36:21 »
Ze hebben het overigens pas afgelopen maandag voor het eerst toegepast gaven ze aan, nieuws gaat snel :)
Zodra zo'n vulnerability bekend is, gaat het ook heel snel met de inbraken. Dan is het zaak om snel te handelen.
 
Best kans dat dit een bende is die europa rondtourt.
*

wims
111

  • Type Alfa: 75 TS, 156 V6, Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #25 Gepost op: 11 mei 2022, 19:53:35 »
Kreeg vanmorgen ook een mail van Wim Prins en aangezien ik morgen toevallig daar vlakbij in de buurt ben heb ik ook een afspraak gemaakt.
Maar wat een gedoe met die moderne dingen. Ben ook al niet zo van die keyless entry en heb de sleutels altijd in zo'n speciaal hoesje.
Dan de 75....denk dat je met een schroevedraaier een heel eind komt. Ook maar eens iets op verzinnen, want die gaat qua waarde richting de Giulia.

groetz, wims
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2022, 20:08:02 »
...... Ben ook al niet zo van die keyless entry en heb de sleutels altijd in zo'n speciaal hoesje.
Dan de 75....denk dat je met een schroevedraaier een heel eind komt. Ook maar eens iets op verzinnen, want die gaat qua waarde richting de Giulia.

groetz, wims

Heb m'n keyless entry zowiezo vrij snel uitgezet, druk net zo makkelijk even op de knop van de afstandbediening   ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

martin10500
24

  • Type Alfa: Stelvio montecarlo blue
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #27 Gepost op: 12 mei 2022, 10:42:00 »
Is er misschien een mogelijkheid om bij de brandstoftoevoerschakeling welke in werking treed bij een ongeval een handmatige schakeling in te bouwen om zo diefstal te voorkomen.
Heeft iemand een foto van het slot wat Prins aanbied om de stekker te beveiligen, wil eigenlijk zelf een soort van koker maken om er omheen te zetten.
Alfa 75, 155, 166, Brera tbi, Stelvio
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2022, 10:59:19 »
Heeft iemand een foto van het slot wat Prins aanbied om de stekker te beveiligen, wil eigenlijk zelf een soort van koker maken om er omheen te zetten.
Het lijkt me niet verstandig om dat soort details hier te delen. Een belangrijk element van dit soort (tijdelijke of provisorische) oplossingen is dat dieven denken "potverdorrie, wat is dit nou weer, wat moet ik hiermee?" als ze het aantreffen. Die verrassing is er al snel af als ze een paar keer hetzelfde zijn tegengekomen of op internet hebben gezien.
*

ArjanB
2.006

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Guilia/Stelvio diefstal bende actief, en hoe ertegen te wapenen
« Reactie #29 Gepost op: 12 mei 2022, 11:22:44 »
Het lijkt me niet verstandig om dat soort details hier te delen. Een belangrijk element van dit soort (tijdelijke of provisorische) oplossingen is dat dieven denken "potverdorrie, wat is dit nou weer, wat moet ik hiermee?" als ze het aantreffen. Die verrassing is er al snel af als ze een paar keer hetzelfde zijn tegengekomen of op internet hebben gezien.

denk dat hier delen geen verschil gaat maken. Zouden ze nederlandse fora lezen?
En...zij hadden dit 'lek' in de beveiliging eerder gezien dan dat het hier op het forum stond. Zodra zij deze sloten 'in het veld' aantreffen, zullen ze initieel een andere auto kiezen, en indien er teveel sloten opduiken, er iets op verzinnen. Lijkt mij los te staan van het delen van info hier op het forum, toch?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP