!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.590

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #75 Gepost op: 5 november 2020, 08:15:31 »
T-ja het zijn geen Duitsers.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #76 Gepost op: 5 november 2020, 09:00:12 »
Alsof alle auto's van Franse, Engelse, Japanse, Zweedse en Koreaanse makelij (etc, etc) van deze wereld ook met een niet goed afsluitende tankklep rondrijden........ de klep van onze MiTo sluit ook gewoon goed af hoor......

*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #77 Gepost op: 5 november 2020, 15:33:00 »
Citaat van: Donald op  4 november 2020, 23:26:51
Citaat van: Donald op  4 november 2020, 23:26:51
Dat dacht ik al..... dat ding behoort gewoon van metaal te zijn en niet van Halfords-plastic..... de eerste melding van een probleem met de klep dateert nota bene van februari 2018 van iemand op dit forum ...... je zou denken dat Alfa Romeo tijd genoeg gehad heeft om een oplossing voor het probleem te vinden..... 'lou loene' zo gezegd.....

Hey @Donald  Jammer dat mijn voorspelling voor jouw Stelvio uitkomt. https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/tankklepje-giulia/msg120779/#msg120779

Volgens mij hadden we al geconstateerd dat ze er bij jouw Stelvio weer dezelfde oude, niet-gemodificeerde versie van het klepje op hadden gezet. En niet de nieuwe, gemodificeerde versie die wel degelijk bestaat.

https://forum.clubalfa.it/threads/sportellino-serbatoio-piegato-workaround-ufficiale-ar-post55.115823/page-26#post-1713550

Oftewel: Voor de Stelvio lijkt Alfa Romeo netjes aan een oplossing voor het probleem gewerkt te hebben. Maar dan moet de uitvoerende dealer natuurlijk wel die gemodificeerde versie gebruiken. Hoe het voor de Giulia zit, weet ik niet.
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #78 Gepost op: 5 november 2020, 15:49:48 »
kijk.... daar hebben we wat aan. Deze foto gaat mee naar de dealer. Dit ziet er steviger uit dan de huidige houder ...... het moet alleen wel passen. Ik weet niet of er verschil zit tussen MY2018 en MY2020.






Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #79 Gepost op: 5 november 2020, 16:08:50 »
Citaat van: DanaBanana op  5 november 2020, 15:33:00
Citaat van: DanaBanana op  5 november 2020, 15:33:00
Oftewel: Voor de Stelvio lijkt Alfa Romeo netjes aan een oplossing voor het probleem gewerkt te hebben. Maar dan moet de uitvoerende dealer natuurlijk wel die gemodificeerde versie gebruiken. Hoe het voor de Giulia zit, weet ik niet.

Ze hebben het 'netjes' voor het modeljaar 2020 opgelost.... als ze het echt netjes hadden gedaan dan hadden ze een terugroep actie georganiseerd voor hun klanten met een 'oude' versie. Ik kan mij niet voorstellen dat ze mij in Houten een oude versie hadden gegeven terwijl ze op de hoogte waren geweest van het bestaan van een nieuwe versie...... maar dat gaan we horen.....
*

AlfettaGt
45

  • Type Alfa: Giulia 2.0AT8
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #80 Gepost op: 25 april 2022, 20:37:19 »
De mijne heeft hetzelfde probleem. Begon toen het kouder werd en is afgelopen maand weer verdwenen.

Zal t.z.t. het klepje eens eraf halen en kijken of iets valt te modificeren zodat hij iets kan bewegen op de houder.
Probleem is ongetwijfeld dat het materiaal van het klepje een andere uitzettingscoëfficiënt heeft dan de houder.
Misschien een beetje vijlwerk, zodat er een klein beetje speling is.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #81 Gepost op: 25 april 2022, 23:20:40 »
Zal t.z.t. het klepje eens eraf halen en kijken of iets valt te modificeren zodat hij iets kan bewegen op de houder.
Probleem is ongetwijfeld dat het materiaal van het klepje een andere uitzettingscoëfficiënt heeft dan de houder.
Misschien een beetje vijlwerk, zodat er een klein beetje speling is.
Exact dit, zie posts van 22 januari 2020 voor een voorbeeldje van zo'n DIY-fix.
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #82 Gepost op: 26 april 2022, 14:06:22 »
Ik heb voor garantie een nieuw klepje gekregen maar dat trok ook krom na een paar maanden , de oude met een heatgun mooi weer in model gebracht en die houd zich tot nu toe prima . Begrijp niet dat ze niet iets uitbrengen wat vormvast is ,
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #83 Gepost op: 26 april 2022, 14:23:13 »
Exact dit, zie posts van 22 januari 2020 voor een voorbeeldje van zo'n DIY-fix.

yep,  Reactie #23 in dit draadje ;)
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/tankklepje-giulia/msg116551/#msg116551
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #84 Gepost op: 26 april 2022, 14:39:11 »
Ik heb voor garantie een nieuw klepje gekregen maar dat trok ook krom na een paar maanden , de oude met een heatgun mooi weer in model gebracht en die houd zich tot nu toe prima . Begrijp niet dat ze niet iets uitbrengen wat vormvast is ,
Dat hebben ze dus wel degelijk gedaan. Vanaf een bepaald bouwjaar is de houder van de klep gemodificeerd waardoor het krom trekken zich niet meer voordoet. Maar als de dealer die de garantie uitvoert alleen het klepje zelf vervangt en op dezelfde houder monteert i.p.v de gemodificeerde dan komt het probleem inderdaad weer net zo hard terug.

Van mensen die het nieuwe type hebben gekregen, lees ik op Italiaanse fora doorgaans dat het probleem dan definitief verholpen is.
*

volhouder
63

  • Type Alfa: Giulia 2.9
  • **
    - Junior Alfist
  • Italiaanse auto's hebben iets .
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #85 Gepost op: 26 april 2022, 15:21:46 »
Vreemd toch dat een officiële dealer dit niet goed doet , was afgelopen jaar .  Ze hebben idd alleen het klepje vervangen  . Zal ze nog eens contacten .
eerdere Alfa's: 2 Giulietta 1.6  , Giulietta 2.0 (met kontje) Alfa 75 1.8  nu Giulia 2.9
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #86 Gepost op: 27 april 2022, 00:42:09 »
Vreemd toch dat een officiële dealer dit niet goed doet , was afgelopen jaar .  Ze hebben idd alleen het klepje vervangen  . Zal ze nog eens contacten .
Oei, ik zie nu dat jij een Giulia hebt. Mijn verhaal over de gemodificeerde houder heeft betrekking op de Stelvio. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of er voor de Giulia ook een gemodificeerde houder is.
Maar inderdaad, ook bij Stelvio's komt het voor dat officiële dealers alleen het klepje vervangen zonder het - letterlijk - onderliggende probleem van de houder te verhelpen. Geen idee of dit beleid of onwetendheid is...
*

Paul van der M
17

  • Type Alfa: Stelvio 2017 280pk
  • *
    - Startende Alfist
    • julias kookstudio
Re: Tankklepje Giulia
« Reactie #87 Gepost op: 5 mei 2022, 12:01:52 »
Ik had dat ook.
Op mijn advies heeft de dealer het verstevigd.
Nu vervormd het nog iets maar het is al stukken beter. Ik had het al na de aankoop in 2017
Paul