!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

linny
324

- Senior Alfist
dakdragers
« Reactie #30 Gepost op: 4 januari 2012, 21:08:24 »
Zonder dank. Graag gedaan.
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

valentijn
35

• *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #31 Gepost op: 4 maart 2012, 10:48:49 »
Wat een k*tsysteem, eerst al een 1,5 uur bezig geweest met montage, heel onhandig. Nu net terug uit Oostenrijk, het lijkt wel een fluitje op het dak, geen geluid en veel erger dan her geruis met vorige auto's
Moet volgend jaar echt anders want het is tussen de 120 en 150 geen doen.
Wellicht dat thule dan inmiddels een systeem heeft.

Alfadragers echt niet aan te bevelen.
Grt
Ruud valentijn:mad:
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2012, 08:23:08 »
Citaat van: valentijn;18515
Wat een k*tsysteem, eerst al een 1,5 uur bezig geweest met montage, heel onhandig. Nu net terug uit Oostenrijk, het lijkt wel een fluitje op het dak, geen geluid en veel erger dan her geruis met vorige auto's

Grt

Klopt, waardeloos, is zoals al eerder gezegd echt een foutief italiaans design, waar men te laat achter is gekomen, want als oplossing heeft men in de manual gezet dat aangeraden wordt niet harder dan 90 met de dakdragers te gaan....hahahah dat is precies het punt dat de piep aanvangt...
BTW: ik las net dat aqua een oplossing had, klonk niet als een schoonheidsprijs, maar dat piepen wil je echt nooit meer. Ik ben er heen en terug mee naar Italie geweest....
*

3200GTA
13

• Type Alfa: Stelvio 2.0 Q4 280 pk
  • *
    - Startende Alfist
dakdragers
« Reactie #33 Gepost op: 8 maart 2012, 16:48:15 »
Ik heb dagdragers van het merk Prealpina gekocht. Perfecte montage en geen bijgeluiden. Te koop via een wereldwijde veilingsite. Zoek maar op de duitse variant, dachtrager giulietta
*

Marcos69
27

• *
    - Startende Alfist
    • http://www.seabourne-group.com
dakdragers
« Reactie #34 Gepost op: 9 maart 2012, 11:50:22 »
Citaat van: 3200GTA;18643
Ik heb dagdragers van het merk Prealpina gekocht. Perfecte montage en geen bijgeluiden. Te koop via een wereldwijde veilingsite. Zoek maar op de duitse variant, dachtrager giulietta

Ik heb net (ogenschijnlijk) het laatste setje type LP51 via deze site gekocht. Bedankt voor de tip!
Vroeger: Alfa 33 (2x), Alfa 145 (2x), Alfa 155, Alfa 147 (2x), Alfa 159
Vanaf 8 februari 2012 een Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Pack Business - Pack Sport 2
Ducati 916
*

bekkie
3.090

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
dakdragers
« Reactie #35 Gepost op: 23 augustus 2012, 15:26:54 »
Nadat ik had gelezen over de 'gefluit' van de dakdragers en de tips op dit forum (o.a. montage van pijpisolatiemateriaal rondom de vleugels van de dragers) ben ik, mede op basis van een weekje wintersport met dakkoffer (inderdaad: veel gefluit), eens gaan experimenteren. Eerst eens geprobeerd met dat isolatiemateriaal dat je rondom verwarmingsleidingen aanbrengt. Het resultaat was dramatisch; het gefluit was weliswaar weg, maar daar kwam een zeer irritante zware en lage trilling voor terug. De weerstand was blijkbaar te hoog. Dit bracht me op het idee om bovenaan de vleugels (dus de dunne strips onder de eigenlijke drager) een tochtstrip te plakken, zo een die je ook voor ramen en deuren gebruikt. Want volgens mij ontstaat de fluittoon als gevolg van een te hoge trekspanning op de vleugels, dit als gevolg van het aandraaien van de moeren. De tochtstrip zou de trilling als gevolg van deze spanning (deels) op moeten heffen. Tot zover de theorie. Ik was dus ook erg benieuwd of dit in de praktijk zou werken. En warempel, geen enkele fluittoon meer te horen! We zijn met 130 door Frankrijk gereden, met alleen het normale windgeruis dat je altijd bij een dakkoffer hoort. Maar dat bleef allemaal mooi op de achtergrond. Dus wie de originele dakdragers heeft en de fluittoon zat is: probeer het eens met een tochtstrip!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Hilbert
266

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
dakdragers
« Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2012, 17:55:30 »
het wordt tijd voor een Juul SW, lijkt me.....
*

bekkie
3.090

- Super Alfist
dakdragers
« Reactie #37 Gepost op: 24 augustus 2012, 08:46:29 »
Citaat van: Hilbert;22869
het wordt tijd voor een Juul SW, lijkt me.....

Met nóg minder bagageruimte, bedoel je........;)
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
*

luukve
4

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: dakdragers
« Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2014, 11:43:16 »
Is er iemand die handleiding heeft van de originele Giulietta dakdragers?
Ik heb een 2e hands setje gekocht, maar die was helaas zonder handleiding.
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2014, 08:50:24 »
Citaat van: valentijn op  4 maart 2012, 10:48:49
Citaat van: valentijn op  4 maart 2012, 10:48:49

Grt

heb net een set ori dakdragers op een hyundai IX35 gemonteerd.  Boeit verder niet, behalve dat er duidelijk vermeld werd in de instructies dat de maximum snelheid 120 km/u bedraagt.  niks daarvan te vinden in de handleiding van de alfa dakdragers?
« Reactie #40 Gepost op: 18 januari 2014, 09:09:19 »
Jawel:

Citaat van: WalterW op  5 maart 2012, 08:23:08
Citaat van: WalterW op  5 maart 2012, 08:23:08

Klopt, waardeloos, is zoals al eerder gezegd echt een foutief italiaans design, waar men te laat achter is gekomen, want als oplossing heeft men in de manual gezet dat aangeraden wordt niet harder dan 90 met de dakdragers te gaan....hahahah dat is precies het punt dat de piep aanvangt...
*

Yo1
9

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #41 Gepost op: 29 september 2014, 12:25:18 »
Hallo,

kan iemand svp de montage handleiding doorsturen?

Alvast bedankt :sign0085:
*

Juve
6

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #42 Gepost op: 30 september 2014, 11:10:47 »
Nadat ik had gelezen over de 'gefluit' van de dakdragers en de tips op dit forum (o.a. montage van pijpisolatiemateriaal rondom de vleugels van de dragers) ben ik, mede op basis van een weekje wintersport met dakkoffer (inderdaad: veel gefluit), eens gaan experimenteren. Eerst eens geprobeerd met dat isolatiemateriaal dat je rondom verwarmingsleidingen aanbrengt. Het resultaat was dramatisch; het gefluit was weliswaar weg, maar daar kwam een zeer irritante zware en lage trilling voor terug. De weerstand was blijkbaar te hoog. Dit bracht me op het idee om bovenaan de vleugels (dus de dunne strips onder de eigenlijke drager) een tochtstrip te plakken, zo een die je ook voor ramen en deuren gebruikt. Want volgens mij ontstaat de fluittoon als gevolg van een te hoge trekspanning op de vleugels, dit als gevolg van het aandraaien van de moeren. De tochtstrip zou de trilling als gevolg van deze spanning (deels) op moeten heffen. Tot zover de theorie. Ik was dus ook erg benieuwd of dit in de praktijk zou werken. En warempel, geen enkele fluittoon meer te horen! We zijn met 130 door Frankrijk gereden, met alleen het normale windgeruis dat je altijd bij een dakkoffer hoort. Maar dat bleef allemaal mooi op de achtergrond. Dus wie de originele dakdragers heeft en de fluittoon zat is: probeer het eens met een tochtstrip!

Ook ik heb de originele dakdragers en was tijdens mijn vakantie naar Italie niet echt blij met dat gefluit wat tussen de 120 en 150 km/h optrad. Hoe heb je dat gedaan met die tochtstrip, gewoon een enkele laag bovenop de vleugel geplakt? Zou top zijn als dat ook bij mij zou werken als ik volgend jaar weer richting Italie ga.  :13:
*

bekkie
3.090

- Super Alfist
« Reactie #43 Gepost op: 30 september 2014, 13:01:00 »

Ook ik heb de originele dakdragers en was tijdens mijn vakantie naar Italie niet echt blij met dat gefluit wat tussen de 120 en 150 km/h optrad. Hoe heb je dat gedaan met die tochtstrip, gewoon een enkele laag bovenop de vleugel geplakt? Zou top zijn als dat ook bij mij zou werken als ik volgend jaar weer richting Italie ga.  :13:

Heb een tijdje geleden ook al een andere Giulietta rijder blij gemaakt met mijn 'tochtstrip-oplossing'. Heb net de foto's weggegooid, maar het is inderdaad een kwestie van een tochtstrip plakken op de bovenzijde van de vleugel, in het midden. Door het aandraaien van de moeren komt de kleinere ondervleugel namelijk onder een behoorlijke spanning te staan waardoor deze door de rijwind in een resonantie komt. De tochtstrip dempt deze resonantie.
*

Yo1
9

• Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #44 Gepost op: 2 oktober 2014, 09:46:25 »
Hallo,

kan iemand zeggen wat er precies in deze set zit?

montage handleiding??
dank