!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Citaat van: Bob156 op 29 maart 2017, 23:19:10Pasvorm van de intercooler met slangen en dergelijk is perfect. De afstandsbussen heb ik zelf uit aluminium gedraaid, voor het mooie moeten ze 45mm lang zijn, en de diameter van een M8 carrosserie ring.Goed te horen! Diameter van 20mm voor de bussen zou ietsje mooier zijn, zelfde breedte als de steunen. En met de draadeinden kun je wat spelen in de hoogte en zit het uiteindelijk erg goed vast, mits er boven en onder de voorbalk de bijgeleverde borgmoeren worden geplaatst.
Pasvorm van de intercooler met slangen en dergelijk is perfect. De afstandsbussen heb ik zelf uit aluminium gedraaid, voor het mooie moeten ze 45mm lang zijn, en de diameter van een M8 carrosserie ring.
Ik heb net even een stukje autobahn gepakt om het 1 en ander goed uit te testen. Het grootste verschil van de intercooler vind ik dat je merkt dat de auto vloeiender rijdt. Alsof het hele systeem wat minder op druk staat wat betekent dat het minder schokt en bokt, vloeiender oppakt en vloeiender door de toeren verloopt. Lastig uit te leggen, maar ik vermoed dat de andere kopers hetzelfde zullen ervaren. Tevens loopt de auto ongekend mooi door de toeren! Vooral boven de 200 ervaar ik een groot verschil. De auto blijft maar gaan en de inlaattemperatuur blijft onder vollast ongeveer rond de 35 graden hangen (met pieken naar 40 graden) waar eerst de 60 graden werd gepasseerd. Echt top dus! Keer naar keer naar keer blijft de auto maar gaan. Ik ben erg tevreden. Het hele kleine beetje lag wat erbij is gekomen stoort bij ook niet moet ik zeggen. Als de druk er eenmaal op is lijkt deze veel vloeiender en mooier te verlopen dan eerst.
Tenzij je veel mee doet aan trackdays.
Vraag is of je bij gewoon sportief straatgebruik ooit effect van een grotere intercooler zult merken. Als ik jou was zou ik geld in onderstel stoppen. Of andere downpipes