!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Bob156
616

- Super Alfist
Re: Scara73 intercooler (geïnteresseerden gezocht)
« Reactie #30 Gepost op: 7 maart 2017, 12:41:36 »
Citaat van: alfata op  7 maart 2017, 12:39:29
Citaat van: alfata op  7 maart 2017, 12:39:29
Ik heb Dwayne even een berichtje gestuurd om zich in dit topic te melden. Ik ben even benieuwd: wie woont er dichtbij regio Eindhoven en heeft nog een uurtje of 2 beschikbaar? Anders moet ik zelf, maar komend vanuit Enschede is dat wel een eind.

Voor mij is het minstens zo ver denk ik.
« Reactie #31 Gepost op: 7 maart 2017, 12:49:34 »
Tim, voel jij er wat voor?
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #32 Gepost op: 7 maart 2017, 13:06:32 »
Voor de potentiële gegadigden hier is het 75, 95, 140 & 180 km, allemaal niet echt in de buurt.  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
« Reactie #33 Gepost op: 7 maart 2017, 13:09:08 »
Ik ga wel weer even overleggen met JTD Performance over wat mogelijk is.
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #34 Gepost op: 7 maart 2017, 13:12:30 »
Had de 3e pagina nog niet gezien, maar eventueel. Weten we zeker dat alles wat betreft MA vs QV hetzelfde is? Ophangpunten geloof ik wel, maar verder ook de routing vanaf de IC?

Ligt er sowieso wel aan wanneer en hoe laat/hoe lang enzo. Bij voorkeur in weekend aangezien ik met het oog op vakantieplannen dit jaar niet uitermate ruim in m'n vrije dagen zit.
« Reactie #35 Gepost op: 7 maart 2017, 13:18:18 »
Citaat van: TimW op  7 maart 2017, 13:12:30
Citaat van: TimW op  7 maart 2017, 13:12:30
Had de 3e pagina nog niet gezien, maar eventueel. Weten we zeker dat alles wat betreft MA vs QV hetzelfde is? Ophangpunten geloof ik wel, maar verder ook de routing vanaf de IC?

Ligt er sowieso wel aan wanneer en hoe laat/hoe lang enzo. Bij voorkeur in weekend aangezien ik met het oog op vakantieplannen dit jaar niet uitermate ruim in m'n vrije dagen zit.

Ja. De intercooler van Scara73 is ook gelijk voor de QV en de multiair.
Ik heb JTD Performance net het bericht gestuurd of zij zelfstandig ergens een Giulietta kunnen opmeten. Even afwachten op het antwoord.
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #36 Gepost op: 7 maart 2017, 13:20:57 »
Mochten ze op locatie kunnen/willen komen, in Gorinchem staat er doordeweeks 1.  ;)

Anders moeten ze even een proefritje gaan maken in een Giulietta, gewoon even aan de dealer vragen of ze 'm een dagdeel mogen proberen.  ;D
*

Erik
227

• Type Alfa: Giulia Sprint
    - Alfist
« Reactie #37 Gepost op: 7 maart 2017, 14:03:38 »
Hallo mede-alfisten,
Paar dagen weg geweest dus nu pas reactie. Ik ben zeker ook geïnteresseerd in een goede grotere intercooler. Prijs bij H&S opgevraagd (perfect bedrijf met grote liefde voor Alfa's). Ben geschrokken: € 785,00 incl. montage. De aanbieding van Scara ziet er ook goed uit. Als de meerderheid kiest voor JTD Performance (ikzelf ken het bedrijf niet, dus weet ook niet of ze goed zijn) dan rij ik wel even 300 km op en neer hoor om ze te laten meten. Geen probleem. Heb toch verlofdagen zat en het is voor een goed doel O:-). Ik hoor het wel.
Groetjes,
Erik.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI
Giulia Sprint.
« Reactie #38 Gepost op: 7 maart 2017, 14:11:55 »
Hoi Erik,

Goed om te horen dat er nog een extra gegadigde is. Ik heb veel goede verhalen over JTD Performance gehoord, dus vandaar dat ik denk (maar dat blijft een aanname) dat we bij hun goed zitten. Als we in totaal met 5 zijn kan de prijs wellicht nog wat scherper, maar dat zal ik even moeten navragen.
Als jij zelf bereid bent richting hun te rijden, zou jij mij dan in een prive bericht even jouw gegevens kunnen geven? Dan kan ik je in contact brengen met hun. Van daaruit kunnen jullie dan een afspraak plannen.

*

Erik
227

• Type Alfa: Giulia Sprint
    - Alfist
« Reactie #39 Gepost op: 7 maart 2017, 14:29:28 »
Moet nu in vergadering. Ik stuur je straks mijn gegevens.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI
Giulia Sprint.
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #40 Gepost op: 7 maart 2017, 16:53:13 »
Sorry late reactie.. maar laatste week beetje hectisch hond die met spoed geopereerd moest worden en vandaag een hele goede kennis die te overlijden is gekomen..
Om op het onderwerp te blijven ik heb zeker intresse of ik meer voor jtd performance of scara kies Hmm moeilijk.
Voorkeur nu zal scara73 zijn ken het andere bedrijf niet en ben altijd van als ik dan iets doe moet het wel goed zijn
Ik ben ook zeker bereid om naar Eindhoven te rijden is voor mij een uur maar ik werk 6 dagen per week dat is meer het probleem.

@ alfata had je van scara nog een mail gehad qua mogelijkheden met meer korting en of de buizen in andere kleuren zijn te krijgen
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #41 Gepost op: 7 maart 2017, 16:56:02 »
JTD performance is een hele bekende in de Alfa wereld. Vooral bekend van zijn upgrades voor de JTD diesels (vandaar de naam  ;D). Ik zou daar wel vertrouwen in hebben. Volgens mij is Joël zelfs actief hier op het forum.
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #42 Gepost op: 7 maart 2017, 17:16:03 »
Het is ook niet dat ik er geen vertrouwen in heb hoor maar meer voor mij dat de naam onbekender is zal hier meer op de mening van andere moeten afgaan en Frankie als jij nu ook al zegt dat het bekend en wel betrouwbaar is moet dat goed zitten.
Ben wel benieuwd hoe het zit met wel of geen drukverlies komt er nu wel of geen turbogat ik moet er wel op vooruit blijven gaan natuurlijk  ;D ik heb natuurlijk mijn auto een paar weken terug gechipt bij squadra waar ik zeer tevreden over ben trouwens motorstoring blijft weg en de auto rijd gewoon perfect zonder dat ik weet wat ik nu precies aan pk's heb ( meting moet nog een keer natuurlijk) maar na het tunen zit er inmiddels een bmc cda op straks een grotere ic moet ik dan weer terug of niet? Zijn nog een paar dingetjes waar ik mee zit haha..
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #43 Gepost op: 7 maart 2017, 17:46:32 »
Citaat van: Dwayne op  7 maart 2017, 16:53:13
Citaat van: Dwayne op  7 maart 2017, 16:53:13
Sorry late reactie.. maar laatste week beetje hectisch hond die met spoed geopereerd moest worden en vandaag een hele goede kennis die te overlijden is gekomen..
Om op het onderwerp te blijven ik heb zeker intresse of ik meer voor jtd performance of scara kies Hmm moeilijk.
Voorkeur nu zal scara73 zijn ken het andere bedrijf niet en ben altijd van als ik dan iets doe moet het wel goed zijn
Ik ben ook zeker bereid om naar Eindhoven te rijden is voor mij een uur maar ik werk 6 dagen per week dat is meer het probleem.

@ alfata had je van scara nog een mail gehad qua mogelijkheden met meer korting en of de buizen in andere kleuren zijn te krijgen

Hey Dwayne,

Ja. Even een samenvatting van de email:

1. De intercoolers kunnen alleen los verstuurd worden en de verzending kost 45 euro
2. De kit wordt in tegenstelling tot die van JTD Performance zonder montagespullen geleverd. Dus geen schroeven, etc.
3. De aanzuigbuis wordt standaard in het zwart geleverd. Wijdt dus niet uit over eventuele kleuren.
4. Tot 5 stuks is de korting 10%, dus de reeds hier gecommuniceerde prijs.

Ik wil er nog wel een email aan wenden, maar mij zegt het dat het niet echt meer te verantwoorden is in vergelijk met het aanbod van JTD Performance. Tenzij iemand echt perse Scara73 spul wil hebben...

Hier trouwens een leuke rijtest van een door JTD Performance geprepareerde Alfa:
https://www.youtube.com/watch?v=SLUZs_eVtzA
« Reactie #44 Gepost op: 7 maart 2017, 20:26:38 »
Even de stand van zaken: ik heb het emailadres van Erik gecommuniceerd met JTD performance. Het lijkt mij verstandig om een definitief akkoord te hebben van iedereen voordat Erik die kant op rijdt. De prijs van de intercooler is 330 euro per stuk. Graag even jullie reactie.

Wat mij betreft akkoord.