Toch nog maar even de update + wat foto's, nogmaals richting Bob nog ontzettend bedankt voor de hulp!

Om maar te beginnen met de intercooler + slangen + setje bevestigingsmaterialen:

Vervolgens was het de bumper demonteren wat vrij gemakkelijk is. Echter zoals net al aangegeven was de luchtvanger van de radiator een grotere klus, zeg maar een kleine ramp, maar Bob weet van geen opgeven dus deze strijd werd gewonnen.

Onderin zit deze met 2 schroefjes vast, maar bovenin met een waardeloos kliksysteem welke er prima in klikken, maar er uit is een ander verhaal, daar zijn ze duidelijk niet op gemaakt. Behalve die van Thomas dan.

Goed, toen deze er af was konden de slangen op de intercooler, even inmeten qua positie in het midden, aftekenen waar je moet gaan boren en... boren maar. Bob had wat afstandsbusjes gemaakt en deze hebben we dus gebruikt, maar het kan uiteraard ook zonder.
Hier het resultaat waar we de halve luchtvanger kap reeds hebben teruggeplaatst:

Van deze luchtvanger kap hebben we de onderste "flappen" afgezaagd, gaatje in het hoekje geprikt en met een tyrap vastgezet om te voorkomen dat deze gaat trillen:

Het resultaat wanneer de bumper er weer op zit:

Het verschil tussen de standaard MA en QV intercoolers, de QV is 1 rib hoger en ook 1 rib dieper:

(op deze laatste foto zie je op de achtergrond ook de intercooler van Bob welke hij heeft zwart gespoten)
Nog niet kunnen testen gezien het fileleed, maar de momentjes dat ik even gas kon geven heb ik weinig tot geen extra lag gemerkt, dus dat is alvast mooi.

PS: @ Joël, ik zal de oude slangen morgen nog even opmeten, maar het viel ons op dat de slangen op de intecooler en degene op de koude zijde er goed strak opschuiven, maar dat de slang op de turbo zijde er ietsjes losser op ging. Zal millimeterwerk zijn, maar wellicht dat je er iets mee kunt.