!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Citaat van: Robert69 op 24 oktober 2022, 11:32:19Citaat van: DanielH92 op 24 oktober 2022, 10:38:35Maar dan nog wil je toch weten wat er stuk is? Je kunt wel bijv nieuwe lagerschalen gaan gebruiken bij de nokkenas en krukas, maar als de oorzaak bijvoorbeeld een verstopt oliekanaal is kun je 100km later weer van vooraf aan opnieuw beginnen. Ik zou niet eerder aan revisie beginnen voordat de garage een fatsoenlijk antwoord heeft over de exacte schade, en vooral de oorzaak onderzocht heeft.Met deze geheimzinnige houding van de garage lijkt het onderhand wel of ze per ongeluk het blok zonder olie hebben laten lopen, vreemd dat ze niet gewoon een duidelijk verhaal delen toch..Klinkt gek maar daar heb ik dus ook aan gedacht. Dat het blok bij/door de garage overleden is. Ik vind die 26 dagen dat hij daar gestaan heeft zo raar. En dat er verder geen diagnose is behalve 'motor is stuk'. Beetje garage weet toch te melden wat er precies aan stuk is?Klinkt helemaal niet gek, want dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik dit hele verhaal zal te lezen.Lijkt erop dat die Alfa garage het zelf helemaal verprutst heeft en iets niet helemaal goed heeft gedaan.
Citaat van: DanielH92 op 24 oktober 2022, 10:38:35Maar dan nog wil je toch weten wat er stuk is? Je kunt wel bijv nieuwe lagerschalen gaan gebruiken bij de nokkenas en krukas, maar als de oorzaak bijvoorbeeld een verstopt oliekanaal is kun je 100km later weer van vooraf aan opnieuw beginnen. Ik zou niet eerder aan revisie beginnen voordat de garage een fatsoenlijk antwoord heeft over de exacte schade, en vooral de oorzaak onderzocht heeft.Met deze geheimzinnige houding van de garage lijkt het onderhand wel of ze per ongeluk het blok zonder olie hebben laten lopen, vreemd dat ze niet gewoon een duidelijk verhaal delen toch..Klinkt gek maar daar heb ik dus ook aan gedacht. Dat het blok bij/door de garage overleden is. Ik vind die 26 dagen dat hij daar gestaan heeft zo raar. En dat er verder geen diagnose is behalve 'motor is stuk'. Beetje garage weet toch te melden wat er precies aan stuk is?
Maar dan nog wil je toch weten wat er stuk is? Je kunt wel bijv nieuwe lagerschalen gaan gebruiken bij de nokkenas en krukas, maar als de oorzaak bijvoorbeeld een verstopt oliekanaal is kun je 100km later weer van vooraf aan opnieuw beginnen. Ik zou niet eerder aan revisie beginnen voordat de garage een fatsoenlijk antwoord heeft over de exacte schade, en vooral de oorzaak onderzocht heeft.Met deze geheimzinnige houding van de garage lijkt het onderhand wel of ze per ongeluk het blok zonder olie hebben laten lopen, vreemd dat ze niet gewoon een duidelijk verhaal delen toch..
@Robert69 @DanaBanana @MysteryAngel @Alfa 147 Ti de 30 000 km gevonden.nu de auto in de buurt staat mijn documenten gevonden tussen de papieren .onderhoud is dus gelukkig wel volledig in orde
Veel succes en hopelijk kom je er verder mee.Juridisch advies lijkt me in deze ook geen slecht idee.Ik vraag me nu nog steeds af waarvoor je die 1200 dan hebt moeten betalen bij Gendt?Dat is in mijn ogen wel een erg dure diagnose.
Bedankt!Die 1200 is voor de reparatie eerste geval+koelvloeistof slang+grote beurt+300 euro voor diagnose 2.En nog geen duidelijk antwoord ook.Olie is er inmiddels uit die was helemaal zwart.vraag mij af of ze wel een grote beurt hebben gegeven... Heel frustrerend... En echt het gevoel dat ik gewoon opgelicht ben
Update Juridische...Met een auto advocaat gesproken die deze vergelijkbare dingen heeft meegemaakt. Hij gaf het advies om toch maar gewoon verlies te nemen. Veel van deze gevallen worden verloren. Hoewel je goed in je recht staat... Worden deze gevallen zo goed ingedekt en verdedigd door de fabrikant en de dealer dat je eigenlijk al kansloos ben... Nog even heel spannend hoe alles nu gaat verlopen.... En kan niet wachten om er straks weer mee te rijden
Blijkbaar is de wet- en regelgeving bedoeld om de autobranche te beschermen en niet de consument. Ik blijf het ontzettend bizar vinden. Garantie en non-conformiteit zijn dus gewoon geen cent waard als het op auto's aankomt.
Citaat van: Robert69 op 6 november 2022, 09:39:01Citaat van: Robert69 op 6 november 2022, 09:39:01Blijkbaar is de wet- en regelgeving bedoeld om de autobranche te beschermen en niet de consument. Ik blijf het ontzettend bizar vinden. Garantie en non-conformiteit zijn dus gewoon geen cent waard als het op auto's aankomt.Ik vrees dat je daar wel een punt hebt, ja.Je kunt jouw uitspraak voor NL nog breder trekken:Blijkbaar is de wet- en regelgeving bedoeld om de grote, machtige bedrijven en de overheid te beschermen, en niet de consument.Voorbeelden hiervan zien we bijna iedere dag. Sorry, wel een beetje off topic.