!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

sir_c
31

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #45 Gepost op: 27 januari 2020, 15:29:16 »
Ah nice, dat zal wel schelen op de bedragen. Laat niet onverlet dat benzine tegenwoordig toch gunstiger afsteekt tegen diesel door de algemene hetze tegen het satanssap.
Qua onderhoudskosten en dergelijke zit er ook verschil tussen benzine en diesel, dus als je de leasemij zover krijgt een calculatie inclusief alle kosten te laten maken... 
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #46 Gepost op: 1 november 2020, 19:51:52 »
Zooooo, hier ben ik weer. Zonder Giulia.

Nadat eind vorig jaar de Giulia niet meer bestelbaar was heeft begin dit jaar het Grondwettelijk Hof nog wat meer roet in het eten gegooid, namelijk de ongrondwettelijk verklaring van de c-for-c regeling. Dus terug naar af. Gelukkig was er nog niets besteld dus dat was op zich geen probleem. In de tussentijd ben ik gewoon met de 147 blijven doorrijden.
Echter, de laatste tijd komen er toch wel wat kosten aan (tja, ze wordt 15). Heb er de voorbije maanden ook al een paar onvoorziene kosten aan gehad (zo heb ik LA een afgescheurde veerschotel op de demper gehad, daar heb ik wel even geluk gehad) en mag ik ondertussen LEZs niet meer binnen.
Dus speelt de aanschaf van een Giulia opnieuw door mijn hoofd, al word ik door mijn omgeving stapelgek verklaard omwille van het feit dat ik een bedrijfswagen zou laten staan om opnieuw privé een auto te gaan rijden. Ze hebben een punt natuurlijk, om min of meer break even te draaien moet ik de wagen echt lang houden wat ik geen probleem vind maar je mag dan wel geen tegenslag hebben. Maar een mens leeft natuurlijk maar één keer.

Door het hele corona-gedoe doe ik veel minder kilometers (ga nauwelijks nog naar kantoor) waardoor mijn interesse in de 2.0T gewekt is. Hoe dat binnen 2 of 3 jaar gaat zijn valt natuurlijk moeilijk te voorspellen, maar ik zou toch onder de 25d km/j moeten blijven, en eigenlijk zou ik onder de 20d willen blijven; niet omwille van de brandstofkost maar gewoon omdat ik het beu ben om van de ene file naar de andere te kruipen. Kilometrages die toch in het voordeel van een benzine zouden moeten zijn, al is de 2.0T niet van de zuinigste. Tijdens een testrit op de autosnelweg raakte ik bij 120km/u op cc niet onder de 7,5l/100km. Vandaar volgende vragen:
•   Wat is zoal jullie gemiddeld verbruik (2.0T, géén Veloce) over een echt lange periode (pakweg een jaar of zo),
•   Nog beter: zijn er mensen die nagerekend hebben wat hun 2.0T of 2.2JTDm kost/km (afschrijving, éénmalige en recurrente belastingen, verzekering, brandstof, banden, onderhoud,…)

Mvg,
J
*

sir_c
31

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #47 Gepost op: 1 november 2020, 20:24:41 »
Ik rijd mijn Giulia 2.0T zakelijk, als lease-auto. Ik was een veelrijder met 40-45k km per jaar, de laatste paar maanden niet zo meer. Ik heb net even gekeken en mijn gemiddelde verbruik (2018-nu) ligt op 1:12.8, met veel snelweg-kilometers. Ik rijd redelijk assertief, maar ik zit niet continu op de linkerbaan. 
Sinds de 100 km/u limieten is mijn verbruik wel gezakt trouwens, maar ik kan dat niet zo snel terugvinden in mijn verbruikscijfers. Simpel gezegd, ik tank rond de 50 liter en kom op de 650 km; mijn record ligt op 720 km.

Het interessante is dat in de lease mijn auto bijna 90 Euro in de maand goedkoper is dan de diesel (incl het brandstofvoorschot!). Tevens lag de catalogusprijs lager, en dus minder bijtelling.
*

Alfa 147 Ti
1.589

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #48 Gepost op: 1 november 2020, 20:35:09 »
Als je kosten geen rol spelen, gewoon doen net wat je zelf zegt, dan zal ik voor de benzine gaan.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #49 Gepost op: 2 november 2020, 21:10:49 »
Mijn advies: niet te veel letten op de laatste centjes, maar kopen die Giulia!! Zeker nu de 2.0 T in beeld komt. Ik zou daar ook voor kiezen als hij onder de streep wat duurder was. Jouw vrienden hebben géén punt: een auto bezitten is heel wat anders dat een auto van de zaak ‘gebruiken’. Misschien gaat het hen puur om het praktische nut, maar voor een autoliefhebber is het een heel ander gevoel. Je geniet er gewoon meer van. En je zorgt er beter voor. Elke keer als ik uit de auto stap, kijk ik nog even achterom. Dat is toch genieten? Nu je minder km’s rijdt is dat alleen maar een voordeel. Hij schrijft minder af, is goedkoper in onderhoud en je houdt hem langer mooi. Dus naar de dealer, het Veloce-pakket aanvinken (ja, doen!!) en als je in een gekke bui bent ook nog de adaptieve dempers...

Ik heb overigens de 35w meedraaiende koplampen. Werkt heel mooi. Als je veel op donkere, bochtige weggetjes rijdt zou ik het doen, anders is het geen must.

*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #50 Gepost op: 6 februari 2021, 12:51:46 »
Na lange en rijp beraad..., na pogingen van de Raad van State om mijn plannen te dwarsbomen..., na zelfs door duistere krachten bestookt te zijn geweest met een mysterieus virus...







heb ik van mijn hart en steen gemaakt en besloten níet alles opzij te zetten "voor de kinderen" en mezelf te trakkeren op zowat de best rijdende sedan van het moment: inderdaad, Giulia is de naam.

Hoe gaat ze eruit zien:
* Uitvoering: Sprint
* Kleur: Grigio Vesuvio
* Velgen: 19" Style dark
* Performance remmen
* Remklauwen: geel
* Zwarte dakhemel
* Donker getinte ruiten achteraan
* Vooruitrusting trekhaak
* Pack Sport AFS (Veloce stoelen) in tabacco kleur
* Pack rijassistentie (ADAS-2)
* Comfort Pack
* Harmann Kardon Audio Pack
* Lederen dashboard en last but not least
* Performance Pack

Blijft nog over: de aandrijfunit. Vorig weekend nog eens wezen testijden, eerst met de benzina (om niet met het beste te eindigen want dan ging de diesel sowieso afvallen) daarna met diesel. Maar, na met de 2.0T gereden te hebben kon de diesel alleen maar tegenvallen natuurlijk dus ja, f*ck it, toch de 2.0T gekozen.

Levering voorzien ergens tegen begin mei. Hammertime!
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #51 Gepost op: 6 februari 2021, 12:58:56 »
BAM! Good for you!
Gefeliciteerd met de keuze voor jezelf  :D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #52 Gepost op: 6 februari 2021, 14:07:40 »
Wauw! Gefeliciteerd!! En ook nog zo’n beetje de mooiste samenstelling wat mij betreft. Ik heb dezelfde alleen rode remklauwen en helaas geen HK en Performance Pack. Goede keuze hoor! Hier ga je geen spijt van krijgen....
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #53 Gepost op: 6 februari 2021, 14:35:56 »
Gefeliciteerd, mooie samenstelling zo! Benieuwd naar de ervaringen als de G er eenmaal is 👍🏼
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Opties opties opties
« Reactie #54 Gepost op: 6 februari 2021, 14:38:42 »
Klinkt als een hele mooie spec!
Tabasco leer met donkere hemel is sowiezo een “JA” van mij .

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en laat de plaatjes maar komen als het zover is.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Alfa 147 Ti
1.589

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #55 Gepost op: 6 februari 2021, 15:05:47 »
Prachtige combi met zwarte hemel had ik in mijn 159 ook staat net iets mooier, ach voor dat je het weet is het Mei, bij Stern in Houten staat precies dezelfde alleen dan met rood leer als ik het goed heb, wel even foto’s posten als je de auto heb he.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #56 Gepost op: 8 februari 2021, 11:31:07 »
Heel erg mooi. Ik zou hem nieuw in dezelfde combinatie selecteren. Erg smaakvol!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #57 Gepost op: 12 februari 2021, 10:48:28 »
Helemaal mooi! Je gaat geen spijt krijgen van de 2.0T, vooral als je even een middagje tijd neemt om even langs Stephan te gaan (Squadra).

Die van mij is zakelijk, en kriebelt de hele tijd dat ik niet zoveel aanpassingen kunnen doen aan de auto.
Andere velgen? vergeet het, Andere uitlaat? vergeet het, maar ik ben zo verliefd dat ik mss het over gaan nemen na einde lease.
Is toch al naar mn smaak geconfigureerd (nou ja behalve velgen dan want boven 17inch gaat de leasebedrag verschrikkelijk omhoog)

Iemand ervaring (of van plan) zijn Giulia uit de lease te halen?

De enige die mij wel een beetje laat denken is de improvement op de infotainment kant van de nieuwere Giulia.
Ik klaag niet over mijne maar de nieuwe is toch wel beter - ook meer futureproof als je de auto lang wil houden.
Incl de ADAS2... Hmm..
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #58 Gepost op: 12 februari 2021, 11:44:55 »
De enige die mij wel een beetje laat denken is de improvement op de infotainment kant van de nieuwere Giulia.
Ik klaag niet over mijne maar de nieuwe is toch wel beter - ook meer futureproof als je de auto lang wil houden.
Incl de ADAS2... Hmm..
Geloof me: Om het infotainment systeem kiezen tussen modeljaren is de slechtste investering die je kan doen. Net als bij telefoons is zo'n systeem na 2 jaar toch weer achterhaald door een nieuwere generatie die 'nog véél mooier, beter en sneller' is. En dan gaat het toch weer jeuken, ongeacht of je die verbeteringen echt nodig hebt.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #59 Gepost op: 12 februari 2021, 13:58:21 »
Jep ben ook met je eens hoor, ik zie alleen dat de nieuwe toch wel goed in elkaar zit.
En de ADAS2, jah, ik ben ook iemand die altijd evangeliseert: auto is om te rijden, en niet dat je achteroever leunt en de auto autonoom rijdt.
Als je dat wilt, pakt de trein of bus. :D

Alles bij elkaar, nee, ik ga niet een auto vervangen alleen omdat de nieuwe betere infotainment heeft.
Zet het mij wel aan het denken? ja heel klein beetje wel.


Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo