!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Citaat van: Bob156 op 5 april 2017, 13:07:46Citaat van: Bob156 op 5 april 2017, 13:07:46Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Aldus mijn garage: maximaal 3 uur.Verder geen idee, maar hij heeft het vaker gedaan en vertrouw hem. Hij heeft overigens nog een kop liggen, dus in het meeste gunstige geval als er een klep/klepzadel kapot is dan kunnen we de kop vervangen. Kostenverschil tussen dit of complete motor is mij het risico van die paar uurtjes wel waard.Voor het blok wisselen moet toch een hoop zaken los, die nu voor de kop er af halen ook moeten, dus effectief is het minder dan 3 uur die je kwijt bent.Wel balen dit, maar als het door tuning is gekomen, dan moeten andere cilinders ook sporen vertonen, kan niet zijn dat er maar een te arm loopt, of detoneert.Vermoed sterk dat het een injector is, zou de multiair ook een oorzaak kunnen zijn? Ik denk dan aan het niet juist openen, of sluiten van een klep.Lees onderstaande maar eens doorhttp://www.driving-dutchman.nl/op-tijd-olie-verversen-essentieel-voor-moderne-motoren/Is dat zo? Elke cilinder heeft toch zijn eigen brandstofafstelling? Nu is het natuurlijk zo dat waarden niet separaat worden beïnvloed, maar het is wel mogelijk. Geen idee hoever HS Corse in detail is getreden bij de tuning, maar volgens mij kan het mogelijk zijn dat door slechte tuning slechts 1 cilinder beschadigd is.
Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Aldus mijn garage: maximaal 3 uur.Verder geen idee, maar hij heeft het vaker gedaan en vertrouw hem. Hij heeft overigens nog een kop liggen, dus in het meeste gunstige geval als er een klep/klepzadel kapot is dan kunnen we de kop vervangen. Kostenverschil tussen dit of complete motor is mij het risico van die paar uurtjes wel waard.Voor het blok wisselen moet toch een hoop zaken los, die nu voor de kop er af halen ook moeten, dus effectief is het minder dan 3 uur die je kwijt bent.Wel balen dit, maar als het door tuning is gekomen, dan moeten andere cilinders ook sporen vertonen, kan niet zijn dat er maar een te arm loopt, of detoneert.Vermoed sterk dat het een injector is, zou de multiair ook een oorzaak kunnen zijn? Ik denk dan aan het niet juist openen, of sluiten van een klep.Lees onderstaande maar eens doorhttp://www.driving-dutchman.nl/op-tijd-olie-verversen-essentieel-voor-moderne-motoren/
Aldus mijn garage: maximaal 3 uur.Verder geen idee, maar hij heeft het vaker gedaan en vertrouw hem. Hij heeft overigens nog een kop liggen, dus in het meeste gunstige geval als er een klep/klepzadel kapot is dan kunnen we de kop vervangen. Kostenverschil tussen dit of complete motor is mij het risico van die paar uurtjes wel waard.
Citaat van: Bob156 op 5 april 2017, 13:07:46Citaat van: Bob156 op 5 april 2017, 13:07:46Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Citaat van: TimW op 5 april 2017, 12:09:03Aldus mijn garage: maximaal 3 uur.Verder geen idee, maar hij heeft het vaker gedaan en vertrouw hem. Hij heeft overigens nog een kop liggen, dus in het meeste gunstige geval als er een klep/klepzadel kapot is dan kunnen we de kop vervangen. Kostenverschil tussen dit of complete motor is mij het risico van die paar uurtjes wel waard.Voor het blok wisselen moet toch een hoop zaken los, die nu voor de kop er af halen ook moeten, dus effectief is het minder dan 3 uur die je kwijt bent.Wel balen dit, maar als het door tuning is gekomen, dan moeten andere cilinders ook sporen vertonen, kan niet zijn dat er maar een te arm loopt, of detoneert.Vermoed sterk dat het een injector is, zou de multiair ook een oorzaak kunnen zijn? Ik denk dan aan het niet juist openen, of sluiten van een klep.Lees onderstaande maar eens doorhttp://www.driving-dutchman.nl/op-tijd-olie-verversen-essentieel-voor-moderne-motoren/Interessant Bob, ik heb het doorgezet naar mijn garage, kunnen ze dit meenemen in het hele verhaal om zo tot een conclusie te komen zodra de kop er af is.Verder qua olie heb ik deze, ik zou bijna zeggen te veel, altijd ruim voor de interval data vervangen, de laatste keer een maandje geleden samen met de bougies zelfs al na zo'n 7500 km.
Zag de foto's al op de app. Dit is wel balen Tim. Man, wat een zooitje in cilinder 1.
Citaat van: alfata op 7 april 2017, 13:26:38Citaat van: alfata op 7 april 2017, 13:26:38Zag de foto's al op de app. Dit is wel balen Tim. Man, wat een zooitje in cilinder 1. Bougie heeft schade toegebracht dus? Zou het productiefout bougie kunnen zijn? Of is oorzaak niet meer te achterhalen?